Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Enn om man kunne ha vært rik, da kunne man ha kjøpt seg mye spennende og interessant. Selvsagt ville jeg ha brukt pengene på familien min også og delt litt på godene. Å være rik er noe alle her i verden gjerne ønsker på en eller annen måte. Penger har utrolig mye å si på hvordan livet er og blir. Selv er jeg på langt nær rik, men jeg skal ikke klage og har det godt ut i fra omstendighetene. Klage kommer man ikke langt med og det gjelder hele tiden å se fremover og ta de utfordringene som dukker opp på strak arm.

Da jeg i ettermiddag leste gjennom TV2nyhetene, fanget jeg opp en nyhet som virkelig var litt utenom det vanlige. Statoil er som du vet en stor aktør når det kommer til oljevirksomhet og i den forbindelse har de nå lagt ut en stor oljeplattform for salg og det til en krone. Tenk det det, en krone for en oljeplattform. Ikke til å tro. Tenk deg for en hytte det kunne ha blitt og du kunne ha invitert mange av dine venner til overnatting og party. Plattformen har over 20 lugarer, eget helikopterdekk, meget god utsikt og det er stort sett bare fantasien som stopper med tanke på bruken av den.

Det er et lite problem med dette og det er du som kjøper må frakte plattformen bort fra oljefeltet Huldra lang ute i Nordsjøen som ligger vest for Bergen. Akkurat denne utgiften kan nok bli ganske så stor og det er ikke helt enkelt å flytte en oljeplattform. Enn om en var rik, da ville jeg ha kjøpt plattformen og lagd en rekke spennende aktiviteter der. Selvsagt bygd den om litt slik at den ble mer sikker samt sørget for at de som kom ombord ville få seg en unik opplevelse. At Statoil gjør dette synes jeg er genialt i stedet for å hogge opp plattformen noe som er mer normalt å gjøre.

Mer info om salget finner du på Statoil sin egen nettside.

Om du hadde vært rik og hadde fristet deg til å kjøpe denne oljeplattformen, hva ville du ha brukt den til? Hva synes du at Statoil nå selger denne oljeplattformen for en krone?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
likte denne

Adkomst:

Med båt: Ta vest fra Bergen, ut i havet. Ta til venstre når du kommer til Veslefrikkplattformen og fortsett 16 kilometer.

Lagt til 2011-10-19 09:46:
man kan jo også gjøre slik med den.
http://en.wikipedia.org/wiki/Principality_of_Sealand
  • 0
Fancy ! Hadde vært stilig men frakten blir nok veldig veldig dyr, må nok legge til noen nuller bak den ene krona da...
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Hehe - jepp, tror nok det ja Gamingisforlife, men drømmer litt over mulighetene som ligger der med tanke på bruken

Ikke sant nukers1234, ufattelig mange muligheter med en slik koloss

Sikler jeg ja
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Nå det er hva jeg kaller en hytte nede ved vannet
Frister å kjøpe det også selge det for masse mer like etter
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Greit med en oljeplattform når zombieapokalypsen slår til.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
DoanDavid kom meg i forkjøpet.

For det er da innlysende at en oljeplattform hadde vært et utmerket fort når zombiene bestemmer seg for å krasje festen.

Et hav av muligheter!
(hah!)
  • 0
Noen som blir med på oljeplattformen når zombiene kommer?
  • 0
Jeg er sikker på at om hele Gamereactor er med å spleiser så kan vi få et jævla heftig LAN der
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hehe - jeg blir med fantomena

Tenkte faktisk samme som deg Kronoz
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
@Kronoz
Hell yeah!

@fantomena
Agree

Jeg ville laget min lille spillhule der jeg kanskje kunne fått en jobb hos dere som spillanmelder og så hvem som helst kunne joine.
  • 0
Hadde bygget den om til masse leiligheter,parkert den ett stykke utenfor Arendal By,ute i vannet og leid ut leilighetene og tjent meg rik på det!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Hadde kjøpt det for en krone og ikke gjort noen ting annet!
Safety first!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!