Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hvem som barn likte ikke å blåse opp ballonger? Det er ikke mange. Selv jeg elsket å blåse opp ballonger og spesielt til spesielle anledninger. Det er mye moro man kan ha med ballonger og barna elsker jo disse. Selv om to av mine barn sliter litt med å blåse opp, så prøver de og det skal de få fortsette med.

Dette vil det nå faktisk bli forbudt, for skal vi tro et nytt EU-direktiv. For fra nå av får ikke "barn" under 14 år lov til å blåse opp ballonger. Årsak er at barna kan kveles om de får ballongen i halsen. Om man er uheldig nok så kan man kveles av det utroligste, men at noen har blitt kvalt av å blåse opp ballonger har jeg søren meg aldri hørt om. Har du? Det samme direktivet gjelder også for festfløyter hvor barn under 14 år ikke får lov til å bruke disse.

Når det gjelder kosebamser, må de som lager disse innrette seg med at kosebamsene MÅ kunne vaskes slik at ikke bakterier m.m. kan spres via disse. Dette er også noe EU har bestemt via dette direktivet og dette synes jeg er helt greit. Malin har en kanin hun er utrolig glad i og denne vaskes jevnlig, noe som også trengs.

Selv skal jeg ærlig innrømme å si at jeg synes alt dette er bambus som far til fire barn. Selv om man skal passe på barna, så skal man da ikke være overbeskyttsom eller hva? Nei, la barna få prøve og feile og via det lære hvordan livet er. Det å blåse opp ballonger kommer jeg heller ikke til å nekte barna selv de minste om de vil prøve. En del av lærdommen er jo å blåse opp ballonger.

Hva synes du om dette tåpelige direktivet? Bambus eller noe du selv synes er smart. Er det andre lover og regler du synes er utrolig til å være sant?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det er snart forbudt å gjøre noe annet enn å sitte på ræva å glo i veggen. Alt annet er for farlig.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Aldri hørt om noen bli kvælt av å blåse opp en ballong før...
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Hva er vel livet uten litt livsfarer en gang innimellom
Hvem tar seg tid til å komme på sånne direktiver uansett
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Herregud...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Hvis du klarer å sette en ballong i halsen, så fortjener du nesten å bli kvalt.

Det skal jækla mye til å få til noe sånt.
Jeg mener, en blåser ikke akkurat opp ballonger på innpust...
  • 0
the girl on the picture is terrefying
  • 0
Tommy, Du tok ordene ut av munnen min. +1
What is dead may never die
  • 0
Hva fae*?
Har aldri hørt om at noen blir kvalt av en ballong. Da burde heller sånne evighetskuler bli ulovlig.
  • 0
Hvorfor er det ikke forbud for å gå opp/ned trapper? Flere dør av det.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
For å være ærlig, så blåser jeg i dette.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har bare en ting å si: LOL!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg blir så sykt provosert av at de skal forby alt som er "farlig".

Ser man på det slik, burde både bilkjøring og flyvning blitt forbudt.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Bambus?
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Jeg har ballong skrekk så i det rommet på bildet ville aldri jeg gått inn

Men det var seriøst det mest teiteste jeg har hørt på lenge.
  • 0
B-shit!
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
Ikke noe jeg bryr meg om, men det gjør ikke direktivet noe mindre tåpelig av den grunn.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Det blir vel snart forbudt å sitte inne, fordi en meteor kan treffe huset å drepe alle... tåpelige idioter som har for lite å gjøre på jobb, og må finne på regler bare for å få det til å virke som om de gjør noe.
  • 0
Hvorfor er det bare hjerneløse idioter som kommer til å bestemmer? Politikk i dag er så rævva som det kan bli.

Faen meg ikke noe støre sjanse det er å bli kvalt av en ballong enn når man spiser pølse.

Politikere i dag tror de er våre beskyttere og skal forby "alt farlig og vondt" for det går ikke an å passe på seg selv i heletatt.
  • 0
Så teit. Men hvis du tenker sånn, så har jo 14 åringer lov til å dø
NOBS 4 LYF!
  • 0
Skal de gjøre noe med ballonger er det å fjerne de stengene de er på.
Som feks på McDonalds.
Har selv når jeg var 6 år fått en sånn i øyet.
Måtte en tur til legen da.......
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Herregud...
Take off every zig, for great justice
  • 0
*slett*
Take off every zig, for great justice
  • 0
Dette var den teiteitste regelen jeg har hørt!!!! Hvis dette blir vedtatt i Norge så blir det ikke noe balloneger på burdager her siden det er jeg som blåser den opp og jeg er ikke over 14 og foreldrene mine greier ikke det!
Free EARL! Wait, EARL is free! Yeeei!
  • 0
Play chess and win. The intermediate
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!