Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Selv er jeg ikke noe stor fan av soling i solarium og har ikke brukt så altfor mye tid av mitt liv til nettopp denne aktiviteten. Selvsagt liker jeg å ha litt farge på kroppen og prøver så godt jeg kan å utnytte solen om sommeren, men om vinteren blir det mindre mulighet for det, naturlig nok.

Har også fått påpakning av Ann Helen om å komme meg til legen på grunn av en "i hennes øyne" skummel føflekk. Jeg vet om føflekken og burde vel egentlig ha karvet meg til legen med den, men som vi mannfolk er så kryper vi ikke til legen før vi er døden nær. Har dog lovet Ann Helen å få sjekket opp føflekken så er jeg i alle fall på den sikre siden.

Hudkreft er nok den viktigste årsaken til at styresmaktene i California nå setter en stopper for barn/unge under 18 år om å sole seg i solarium. For etter mye forskning på området har det nå funnet en klar sammenheng mellom hudkreft og for mye soling i blant annet solarium. Selv om jeg er bra sikker på at dette kanskje ikke gjelder så mye gutter, så er det nok jentene som det kanskje blir verst rammet her av denne aldersgrensen.

Liker du å ta sol i solarium og tror du at det i Norge vil bli 18 års aldersgrense for å bruke solarium? Er dette et fornuftig grep av styresmaktene i staten California? Hva mener du?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Fatter ikke hvorfor gutter i 16 års alderen skal være så opptatt av å være brune om vinteren...
Er vel greit at det blir 18-års aldersgrense på det.
Solarium er i mine øyne en "homsegrill" eller "Kreftgrill", hehe...
  • 0
Bruker ikke solarium, synes det er sløsing av tid, så høyere aldersgrense påvirker ikke meg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
men som vi mannfolk er så kryper vi ikke til legen før vi er døden nær.


This.

Anyways.
Kunne ikke brydd meg mindre om det blir 18 eller 81 års grense.
Aldri vært i et solarium, ingen planer om det.
Likblek er mer stilen jeg går for (ved å ikke gjøre en dritt)
  • 0
Har aldri brukt solarium, og vil aldri ta det heller. Synes virkelig det burde vært 18+ grense. Hva søren er poenget med det egentlig? Gå ut i sola.
  • 0
Kan jo forsåvidt være forsvarlig å ha 18årsgrense på solarium hvis det er bekreftet kreft fremkallende...
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Skjønner ikke hvorfor folk liker å sole seg

Man blir klam, svett og varm, og kanskje solbrent. Huff sier jeg bare...
  • 0
De fleste som tar solarium er vel de under 18 og de som ikke har råd til ferie til Gran Canaria
Men så lenge det ligger penger i det vil de nok ikke gjøre som i California. MEN jeg syntes det burde være en grense for hvor mye man kan ligge å grille i de greiene. Alle har solarium jenter på skolen (evt. jobb), det er ikke veldig pent
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Synes det hadde vært bedre med 16-årgrense, men heller ikke noe galt med 18 så...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Nei dette er absolutt ikke fornuftig. Staten har ingenting å gjøre med hva folk selv vil gjøre med sin kropp. Uansett om det skulle være skadelig eller ikke, så er det personens eget ansvar.
  • 0
@Ryuzaki
Legalize drugs?

Og solarium er ikke å SOLe seg.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Fornuftig med 18 årsgrense......Ja, tror jeg.
Har prøvd å sole meg, men jeg bare sovner og blir solbrent.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Nei dette er absolutt ikke fornuftig. Staten har ingenting å gjøre med hva folk selv vil gjøre med sin kropp. Uansett om det skulle være skadelig eller ikke, så er det personens eget ansvar.


Dette har da ingenting med å sole seg å gjøre. Enig i at staten ikke burde ha noe med folks privatliv å gjøre, men dette er et produkt som blir brukt, og dermed ser jeg ikke problemet med å ha en aldersgrense på det.

Uansett, jeg ser heller ikke hva som er fint med å ta masse solarium. Har sett jenter som er kanskje 17 - 19år gamle og har tatt så mye sol at huden deres ser ut som om de er i slutten av 30-åra. Nesten tragisk, min mor som er i 40-åra ser yngre ut en flere av dem. Samme gjelder forsåvidt guttene, og. Vet at det er kult å se litt eldre ut, men tror nok grensa burde gå ved midtlivskrisa.

enda værre er det at eldre folk også gjør det og samtidig bruker kosmetikk for å se yngre ut, så de ser begge ut som de er i samme aldersgruppe.

Ja ja, det vil komme en dag i fremtiden der en mann ikke lenger kan være sikker på om han puler dattera, mora, eller bestemor.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
har aldri vært i solarium trur ikke jeg har tenkt til det heller, har ingen interesse for og brune meg heller. da kan jeg jo likegodt sette meg på verandaen om sommeren!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!