Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har fulgt med på Apples pressekonferanse, der de nettopp avslørte Iphone 4S. Umiddelbart er jeg skuffet over at ikke en slankere og lettere Iphone ble presentert - det ble ingen Iphone 5, men Iphone 4 virker likevel interessant.

De største nyheten er A5-prosessoren, som også benyttes i Ipad 2.

Et nytt sofistikert talesystem, som på sikt kan være et substitutt for tastatur, en slags sekretær, som skal gjøre navigasjonen enklere.

Det sofistikerte talesystemet kalles "Siri", og vil ikke være tilgjengelig i Norge med det første. Det vil i utgangspunktet støtte Engelsk, Tysk og Fransk.

Full støtte for 1080P-video og et kraftig forbedret kamera.

A5-brikken sørger for at telefonen blir dobbelt så kraftig, og grafikken vil bli 7 ganger raskere.

Telefonen vil slippes den 28. oktober i Norge.

Hva synes dere om presentasjonen? Er dere overbevist, eller blir dette for likt Iphone 4?

<bild>
Nooooooooooo!
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Litt skuffende. Hadde vært moro å sett ett nytt design, og syns dette blir for likt iPhone 4.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Apple vet du
mah boi
  • 0
Håpte på en 5, men må ha ny mobil uansett
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Søsteren min heter Siri, her vanker det royalties fra Apple.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
@ Joey:

Er vanskelig ikke å få lyst på Iphone 4S når man ser denne skrytevideoen, selv om man har Iphone 4.

http://www.apple.com/iphone/#video-4s
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Skal vi se: Dobbel så kraftig som den gamle modellen, grafikken vil bli 7 ganger raskere, og et nytt sofistikert talesystem...

Klarer ikke helt å se hvorfor folk klager på at det ikke ble noen "Iphone 5"når denne telefonen allerede er en helt ny telefon i seg selv. Hadde de kalt den Iphone 5 hadde ingen brydd seg med å klage. Greit, likt design, men det er bare en smådetalj.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
@Kristian

Har ikke noe imot Apple, men er det ikke litt typisk at de har embedded den videoen i Quick Time-format i stedet for Flash som alle andre bruker. Gidder ikke laste ned Quick Time bare for å se den ass, da blir det heller YouTube.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Siterer DoanDavid:
Skal vi se: Dobbel så kraftig som den gamle modellen, grafikken vil bli 7 ganger raskere, og et nytt sofistikert talesystem...

Klarer ikke helt å se hvorfor folk klager på at det ikke ble noen "Iphone 5"når denne telefonen allerede er en helt ny telefon i seg selv. Hadde de kalt den Iphone 5 hadde ingen brydd seg med å klage. Greit, likt design, men det er bare en smådetalj.


Var nok litt umiddelbar skuffelse der fra meg. Synes innmaten virker bra, men kjedelig at det ikke ble noe nytt design. Navnet bryr jeg meg lite om, men hadde håpet den skulle bli mindre, lettere og slankere.

Siterer Morten Bækkelund:
@Kristian

Har ikke noe imot Apple, men er det ikke litt typisk at de har embedded den videoen i Quick Time-format i stedet for Flash som alle andre bruker. Gidder ikke laste ned Quick Time bare for å se den ass, da blir det heller YouTube.


Embedded som hva? Fungerte uten problemer på Macen min.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
My point exactly. Egne formater i stedet for utbredte standarder og open source-løsninger.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Gud forby det møkkafirmaet der.
Koster waaaay mer enn andre telefoner og er nok ikke noe spess bedre.
Nei takk.
Ingen apple i mitt hus. Med mindre jeg får det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Å kalle det et møkkafirma synes jeg blir helt feil. Apple tar seg etter min mening litt for godt betalt, og de er litt for sære på den typen ting som jeg nevner over, men det er ingenting å si på kvaliteten til produktene utover dette. God brukervennlighet og fabelaktig design.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
  • 192
  • 192
Har en iPhone 3G, og det er uten tvil min siste iPhone jeg noen gang kjøper, med mindre de gjør radikale endringer. Nei takk, Apple.
Get ready for a better you
  • 0
Pga prisene mener jeg det er et møkkafima.
Hvor solid det er bygd kan jo også diskuteres.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Apple er ganske sære ja, de sier jo at hvis deres produkter skal stilles ut i butikk så skal de være minst 2 meter unna konkurrerende produkter.
  • 0
Tja, prisene på de andre modellene har jo sunket litt nå. http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/iphon
e?mco=MTAyNTQzMjI


Så kan være mulig jeg kjøper en. HTC Desire Z er dog fortsatt mer fristende.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Som Kristian sier er det designet som skuffer, derfor er applefansen skuffet. De vill ha nytt design og de fleste bryr seg lite om spesifikasjoner så lenge de er brukbare og nogenlunde bra.

Tror det hadde lønt seg for Apple å gi ut en lignende Iphone 4 med nytt design, kansje noe forandringer/forbedringer i GUIen. I og med at det applefans er intressert i et kult merkeprodukt, specsene er irrelevante i og med at produktet kommer fra Apple.

Må innrømme at jeg vanligvis hatet apple, men nå som jeg har innset at det er ett motefirma kan det bare seile sin egen sjø.

Noe annet som er en god grunn til å hate APPLE er hvordan de saksøker alle for produkter som ligner på deres egne. De var ofte heller ikke de første som produserte dem.

Galaxy tab: "produkter har avrunedede kanter, en flatt og senterisert skjerm og ikoner som lyser når produktet er på."

Er ikke dette ett latterlig grunlag for søksmål?

Vill heller ha en HTC EVO 3D!
"Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
  • 0
Jaja. Bedre enn ingenting antar jeg...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Whatever, har kun Ipod 4.
  • 0
Apple melker bare produktet sitt azzå. Jeg synes de bare burde slutte å lage iphoner.
  • 0
Jeg har ingen interesse for Apple produkter, og jeg tror ikke jeg vil ha det..

Dessuten kommer Sony (som jeg elsker)
Men Sony Tablet og PS Vita..

DAY 1!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg har 3Gs og er fortsatt fornøyd med den. Trenger ikke kjøpe hvert produkt Apple kommer med, heldigvis.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Var det ikke en ganske stor overraskelse at det ikke var iPhone 5 som ble vist?
Just kill him with your awesome
  • 0
Satser på at iPhone 4 synker en del i pris nå. Min iPhone 3G begynner å slite noe ekstremt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Smæ
  • Smæ

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!