Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dersom du er halvparten så stor Donald-fan som det jeg er, sier overskriften seg selv. For de som ikke er like mye Donald-fans må det kanskje en ekstra forklaring til:

I morgen den dag besøker selveste o store Donald-tegner Keno Don Rosa bokhandelen Tronsmo i Oslo. Don Rosa blir av de fleste Donald-entusiaster sett på som mannen som videreførte mye av arven og sjarmen som Donald oppnådde den gang da Carl Barks (mannen bak figurer som Skrue, Anton, Petter Smart etc) tegnet Donald på 1940-1960-tallet. Don Rosa er kanskje mest kjent for historiene Skrues liv, som gikk i tolv deler på begynnelsen av 90-tallet. Han er også en stor filmentusiast, og hans blikk for detaljer går ofte igjen når han tegner historiene sine.

I morgen, det vil si tirsdag 27.september, skal mannen signere det du måtte bringe av hans tegneserier på Tronsmo bokhandel. For å komme deg dit gjør du følgende:

- Ta 11-, 17- eller 18-trikken til Tullinsgate.

- Gå av.

- Gå inn i butikken med en stor Tintin-figur på skiltet hvor det står Tronsmo bokhandel. You can't miss it!

Er du en ekte Donald-fan er dette en hendelse du bør få med deg. Selv har jeg truffet Rosa tidligere, og pga eksamensforberedelser vet jeg ikke om jeg får tid til å ta turen. Men om jeg skulle få muligheten: Sees der, folkens!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Don Rosa er favorittegneren min! Digger historiene hans, og da spesielt de om Skrues liv, som du selv nevner. Måten han framstiller Skrue har gjort at han er min favorittfigur innen donald-universet.

Skulle gjerne vært der, men det er dessverre langt til Oslo.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Don Rosa er den eneste Donaldtegnerern jeg har sansen for, og selvsagt Carl Barks. Ellers er Donald døende for min del.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Don Rosa er den eneste Donaldtegnerern jeg har sansen for, og selvsagt Carl Barks. Ellers er Donald døende for min del.

Jeg har ikke kjøpt Donald fast siden tidlig 2001-2002 (noe usikker), og lenge var det stort sett bare gamle klassikere som Carl Barks og nye historier av Don Rosa eller Marco Rota (som jeg også mener fortjener heder og ære) som holdt det gående. I dag kjøper jeg stort sett bare innbundne bøker med historier jeg mener er verdt pengene, og er enig i at Donald-bladet sliter. Samtidig liker jeg tendensene vi har sett det siste året med komboen Arild Midtun og Knut Nærum, og håper at Donald kan servere mer av den slags i fremtiden.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Holy shit! Nettopp derfor er det håpløst å bo på Snåsa når det alt det artige skjer der i sør
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Trøst deg med at det hjelper rent lite å bo i Trondheim også
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Lurer på om ikke jeg sitter på noen innrammede utgaver som fortjener en signatur....

Takk, Ingar.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Han var i fjor på Raptus i Bergen, det var helt overfylt med skrikende folk med Donald i sansen.
  • 0
Siterer Tor Erik:
Lurer på om ikke jeg sitter på noen innrammede utgaver som fortjener en signatur....

Takk, Ingar.


Siterer Bernt Erik:
Holy shit! Nettopp derfor er det håpløst å bo på Snåsa når det alt det artige skjer der i sør

Godt å vite at det at det er flere i redaksjonen som vet å sette pris på en av vår tids største samtidskunstere
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Han er favorittegneren min innen Donald-universet! Har lest Donald siden jeg var født (så på bildene da, siden jeg ikke kunne lese), og jeg har alltid foretrukket Don Rosa framfor alle andre.

Har alle bøkene om Don Rosa i Hall of Fame-serien, som du ser til høyre på bildet. Dårlig at det bare er i Oslo, siden jeg har ikke tid eller midler til å ta turen innover... (
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Don Rosa er kongen av Donald! Elsker historiene hans om Skrue.
Ellers synes jeg Marco Rota har mange bra eventyrhistorier.
Fem-stjerners medlem
  • 0
O_O herregud! selveste Don Rosa?!

har likt seriene hans siden jeg var liten^^

jeg kjøpte alt av donald før...men....det er ikke like bra som før langt ifra faktisk..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Holy mother of Andeby! Har lest Donald i 15 år, og klassikerne til Don Rosa har ALLTID vært høydepunktene med sin eksepsjonelle humor og stil! I iz jealous
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!