Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har lenge vært en fan av FPS sjangeren innenfor spill, og jeg må si at gleden av å spille Medal of Honor Frontline var alltid en glede fra min side. Det spillet som fikk meg hektet på denne sjangeren var enkelt nok Medal of Honor Rising Sun som var et fantastisk FPS, og etter der har jeg spilt en god del fps. For noen år siden kom det en oppfølger som endret FPS sjangeren for alltid. Jepp jeg snakker om Call of Duty 4 Modern Warfare. Nå er den mange som står å tenker til seg selv, hva med Battlefield 2? Battlefield 2 var et flott spill, men jeg satt meg aldri inn i det. Selvfølgelig er det et av de beste spillene innen FPS sjangeren.

Call of Duty 4 Modern Warfare startet å få fans fort på grunn av flerspilleren, men jeg slo meg aldri interesse i dette spillet heller, men jeg ble isteden fanget opp av et litt mindre populært spill fra den siden. Nemlig Battlefield Bad Company. Call of Duty er blitt et arkade spill hvor det ikke går på lagspill men egen innsats. Modern Warfare 2 er et av verdens mest populære spill, og mange spillstudio har prøvd å konkurrere mot Call of Duty serien etter MW2 ble så populært men vi ender bare med masse dårlige FPS spill i hyllene våres. Vi har jo for eksempel HomeFront som jeg faktisk hadde tro på men det endte som en flopp, og min gamle serie Medal of Honor ble også en flopp med deres nye spill. Hvem er det som kan konkurrere mot Call of Duty serien? Jo, Battlefield serien, men det er jo årets største diskusjon.

Call of Duty Modern Warfare 3 eller Battlefield 3... Denne diskusjonen er håpløs på alle måtene. Det er to forskjellige FPS spill, og burde egentlig ikke sammenlignes. Selv for min del skal jeg ikke ha noen av de. FPS sjangeren står i den dårlige delen av halsen min, og jeg venter egentlig bare på andre type FPS spill en de som bare satser på online. Da snakker jeg om spill som Fallout, Borderlands, Bioshock, og kanskje RAGE når det kommer. Vi finner jo gode spill i FPS sjangeren som for eksempel Crysis, Killzone, og Resistance, men de er også blitt for mye preget av onlinedelen enn enspilleren.

Q
Hva er ditt syn på hvordan FPS spill har endt opp som?
Battlefield, eller Call of Duty, eller ingen?
Hva er ditt favoritt FPS spill?

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Kan si meg enig med deg på mange punkter. Føler sjangeren har stagnert, og det går lang tid fra hver nyvinning. Allikevel er det spill jeg kan det mye moro med, og spesielt Call of Duty-spillene, fordi disse fokuserer mindre på realisme og mer på at spillerne skal ha en flott tid når de spiller det... ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Er ganske enig der. Blir bare 2 FPSer på meg i år, Rage og BF3.
  • 0
Soraki: Jeg er veldig glad i realisme i spill, men noen gang blir det godt å sitte ned å vise hvor god man er i Call of Duty f.eks.

fantomena: Takk, jeg skal ikke ha noen tror jeg. Bare Skyrim, og kanskje Rage
*MacGyver Theme*
  • 0
1. Helt greit for meg egentlig.
Har mye morro med Call of Duty serien, men trenger en pause akkurat nå.

2. Ingen av dem akkurat nå, Assassins Creed står høyere akkurat nå.
Holder meg til MW2, pga når MW3 kommer forsvinner mest sannsynlig mange av noobsa sånn at spillet blir bedre ballansert.
Problemvåpenet AA-12 har nylig blitt dårligere faktisk.
Frister å kjøpe Killzone 3 faktisk.
Eller Crysis når det kommer.

3. MW2. Har som sagt hatt masse moro med det.
BBC2 klarte aldri å underholde meg på samme måteb med en litt tam online og teit singelplayer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Haha, jeg er drittlei FPS spill, men Killzone 3 var årets beste FPS for min del, og det blir nok sannsynligvis sånn.
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg er generelt ikke den største fan av FPS, men når slike ting skjer gjelder det å finne spill som skiller seg litt ut fra mengden. Konklusjon: Sett deg ned og spill det første Deus Ex
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Har tenkt å se på det
*MacGyver Theme*
  • 0
Battlefield er fantastisk, og BF3 blir grusomt bra.
CoD4 er sinnsykt bra det også. Spiller det nesten daglig. De andre CoD spilla er kjedelige og lite orginale.
  • 0
Min favoritt er nok BF:BC eller BF:BC2, dog jeg holder ikke FPS sjangeren så veldig høyt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Parkour Gamer: Jeg er lei hele FPS sjangeren, og nesten alle spillene begynner å virke uorginal.

SoL: Nei, det finnes så mange andre bra spill i verden.
*MacGyver Theme*
  • 0
FPS som sjanger suger jammen balle for tiden, heldigvis, som Ingar nevner, har vi spill som Deus Ex.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Siterer Soraki:
Allikevel er det spill jeg kan det mye moro med, og spesielt Call of Duty-spillene, fordi disse fokuserer mindre på realisme og mer på at spillerne skal ha en flott tid når de spiller det... ^^


Har har du min mening om sjangeren.
Men uansett så står Assassins Creed høyest nå <3
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
kvido : Enig !
*MacGyver Theme*
  • 0
Problemet med FPS-spill er at veldig mange spill er generiske, altså veldig ulikt det meste man finner. Det virker rett og slett som at det er vanskeligere å skape nyvinninger og innovasjoner i skytespillsjangeren i forhold til andre sjangere som f.eks. eventyrsjangeren.

På en annen side føler jeg at utviklerne ikke prøver godt nok. Se på plattformspill for eksempel: På overflaten ligner jo alle på Mario og de andre første plattformspillene, men ulike settinger og forskjellig fokus i de ulike spillene gjør det til en variert sjanger.

Noen har jo fått til dette i FPS-sjangeren også, og det er grunnlaget mitt for argumentet over; det blir ikke tatt så mange sjanser. Jeg synes f.eks. Rage kan skille seg ut på noen måter, og det første Deus Ex føles utrolig nytt og friskt i dag selv om det er 11 år gammelt. Og dette kan for all del være pga. nye generasjons skytespill heller har stagnert.

Følg rådet til Ingar: Prøv deg på Deus Ex
  • 0
Siterer Alexander Lange:
Problemet med FPS-spill er at veldig mange spill er generiske, altså veldig ulikt det meste man finner. Det virker rett og slett som at det er vanskeligere å skape nyvinninger og innovasjoner i skytespillsjangeren i forhold til andre sjangere som f.eks. eventyrsjangeren.


Her har du hovedpoenget. Det er for likt.

Siterer Alexander Lange:
På en annen side føler jeg at utviklerne ikke prøver godt nok. Se på plattformspill for eksempel: På overflaten ligner jo alle på Mario og de andre første plattformspillene, men ulike settinger og forskjellig fokus i de ulike spillene gjør det til en variert sjanger.


Her kan jeg nevne LittleBigPlanet som et godt eksempel
Den serien har tatt sine egne veier
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Er gla i FPS'er jeg, Men synes allikavell at Halo, Half Life etc. er bedre enn uoriginale og gjentagende spill som f.eks MW2
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
Medal of Honor og Homefront er langt fra en flopp.

Selv skal jeg ha både BF3 og MW3 når de kommer ut. Tviler på at jeg noen gang kommer til å bli lei FPS
  • 0
er så og si lei av fps. digger rpg fps men jeg hater COD og cod lignende spill. De skytespillene jeg skal ha meg i år er ivertfall Rage og battlefield 3 siden de er jeg ikke lei av. Trenger ikke å kjøpe COD har allerede spilt det.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Veldig god blogg igjen Venom140

Selv liker jeg FPS-spill så fremt jeg får servert en god historie, herlig onlinespilling og selvsagt som en grafikkhore jeg er - phet grafikk som får øyeballene mine ut av posisjon Da er FPS-spill noe jeg ikke kan klare meg uten

Veldig bra skrevet når det kommer til MW3 og BF3 og helt enig med deg. To forskjellige spill selv om det er samme sjanger. Selv gleder jeg meg til singleplayeren i MW3, men når det kommer til onlinespilling, så er det BF3 som jeg kommer til å spille mest.

Selv synes jeg FPS-sjangeren bare blir bedre og bedre grunnet mer realisme og fet grafikk, selv om det er få nyheter i sjangeren.

Jeg er vel kanskje en person liker "mye" og tar et spill for det det er og ikke like kritisk som mange andre er. Når jeg får et nytt spill mellom hendene, så starter jeg med blanke ark og klarer spillet å fenge meg til å bli sittende, ja så er jeg fornøyd

...igjen, en meget god blogg både til deg Venom140 og Ursa minora
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Før: Alle ville lage det beste plattformspillet

Nå: Alle vil lage det beste fps.....
mah boi
  • 0
Kjenner jeg er nokså lei FPS sjæl, og skal antagelig bare ha Resistance 3 av de kommende FPSene. Men så er jeg egentlig mest glad i plattform/eventyrspill da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Vell, noen liker FPS spill som Call of Duty og Battlefield, og da må de få lov til å spille det.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Er ganske enig med deg her. Er blitt lei av FPS, men er litt gøy å spille vis du kjeder deg.

Etter min mening er tredje-person best...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!