Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Tittel: Rise of the planets of the apes
Aldersgrense: 11 år
utgivelseår: 2011

Planets of the apes serien er ikke en ukjent en. Selv om de senere filmene aldri kunne måle seg med den originale Planets of the apes filmen har de hvert mer eller mindre suksessfull. Rise of the planets of the apes går heller tilbake til røttene og er en prequel til den første filmen, det er også den beste filmen i serien siden originalen.
I RoP (Det er en forkortelse for tittelen dimshits!) stifter vi bekjentskap med et vitenskapsenter som tester forskjellige medisiner på aper. Mye går galt og alle apene blir beordret avlivet, en forsker ved navn Will klarer dog å redde en babysjimpanse (Som han døper Cæsar/Cesar), overaskende nokk viser det seg at Cesar har arvet DNA fra moren og har dermed blitt en superintelligent ape.

Filmen har gode skuespillere og en stram regi, det er lite dødtid i filmen, og måten man virkelig føler med karakterene i filmen på er virkelig velgjort.
For de som har sett de tidligere filmene i serien vill det være et par ting som ikke stemmer i kontekst med universet, men personlig syns jeg det er bra at regissøren har tatt seg litt frihet, nettopp fordi sluttresultatet er såpass bra.

Rise of the Planets of the apes er en fantastisk film, handlingen er ikke alltid like dyp, men med mye action, rørende scener og spesialeffekter er dette en film som appellerer til de fleste. Personlig er nok dette en av de top tre filmene så langt i 2011, og det sier sitt. Så jeg anbefaler deg å løpe ned til kinoen og kjøpe en billett, for Cesars historie er en du ikke bør gå glipp av.

9/10
Yes
  • 0
Jeg vuderer å se den, ser ganske spennende ut. Men er det noe "triller"?
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Filmen er egetlig en actionfilm, men inneholder mange elementer fra andre filmer, jeg vil uansett anbefale deg å se den siden jeg tror den passer for nærmest alle filmelskere
Yes
  • 0
Action/Drama/Sci-fi er det. Kommer ikke til å se den på kino, det er andre filmer jeg heller prioriterer.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Skal se denne eller Captain America neste uke, noen forslag? Uansett god anmeldelse!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg har sett Cpt America, verdt å se men ikke tidenes superhelt film for å si det sånn.. Det kommer til å være Watchmen i maaange år til..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
lurer på hvem som kom på med navnet til filmen
  • 0
Alle filmene slutter med Planets of the apes, så egetlig heter den bare "Rise of"
Yes
  • 0
det høres bare helt rart ut når man sier det høyt
  • 0
NewAge: Takk for tipse. Skal tenke på det..
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Okey. Takk for tipset. Skal kanske se den på kino, men skal kjøpe da den kommer på DVD og Blu.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
den filmen eier!!
og det gjør anmelsen din oxo! ^^
  • 0
SPOILER-ALERT
En liten ting: RoP, som du kaller det (genial forkortelse!), er ikke en prequel til de forrige filmene. Den er ment til å starte en helt ny filmserie med samme navn (Wikipedia FTW mo'fo!). Var selv utrolig forvirret over hva det skulle være for noe etter å ha sett den selv, ettersom Ceasar er den samme karakteren som i de andre filmene.

Er helt enig i karakteren! Synes det var en meget god film, og det var money well spent!
  • 0
  • Ine
  • Ine
Syntes den var grei. Absolutt fornøyelig den første halvdelen og James Franco er awesome. Dessverre virket slutten veldig forhastet, og filmen kom seg ikke unna de vanligste klisjeene. En helt grei film totalt sett, spør du meg.
Riddle me this
  • 0
Har ikke sett filmen ennå, men gleder meg til den kommer på Blu-ray eller DVD
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ditta e nåkke eg sjeldent kommentere om men.. er ikkje det kalt Planet of the apes og ikkje planets of the apes?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!