Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For en uke siden så jeg en video som teknologifirmaet Euclideon hadde lagt ut på YouTube. Videoen forklarer i detalj en teknologi som ikke skal fokusere på bruk av polygoner i spill, men heller atom som i virkeligheten. Euclidideon kom med uttalelser for omtrent et år siden at de hadde funnet opp en teknologi som kunne gi et ubegrenset antall detaljer i spill og faktisk få til 100.000 ganger så god grafikk som nå. Denne nyheten dukket opp i flere av de mer populære medier, men mange hadde kunne ikke tro på dette siden de ikke viste noe fram og at alt bare var for godt til å være sant.

I videoen viser de utrolige mengder detaljer i for eksempel jorda og det ser virkelig imponerende ut, men jeg skal ikke snakke mye om denne videoen som du bør se (link nederst). Jeg vil snakke om mine meninger med at grafikk utvikler seg mye, og i min mening altfor mye. Jeg personlig er i mot det at spill skal ha fotorealisme en gang i tiden som kommer, men mange av dere tenker sikkert motsatt. Jeg elsker å spille spill på grunn av at det er å komme seg bort fra den ekte verden full. Gaming for meg er å på en måte å isolere meg i en annen verden.

Jeg føler du kommer til å miste selve illusjonen av et spill dersom det ser ekte ut. Spill for meg kommer til å bli mer eller mindre en simulator. Jeg syntes at moderne spill er slik det skal være. Jeg føler at spill som Battlefield 3, Uncharted 3, Rage og alle andre spill med god grafikk nå til dags er der det burde stoppe. Jeg vet ennå ikke skikkelig hvordan WiiU sin grafikk er, men jeg syntes faktisk at ''fugl-demoen'' så akseptabel ut.

Nye konsoller burde heller fokusere på å bringe nye og bedre elementer i selve spillet og ikke bry seg like mye om utseende. Dette var en relativt kort blogg, men jeg ville bare si at jeg er sterkt i mot at spill skal se ekte ut og jeg er interessert i å høre deres meninger

LINK:http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4
Benny
  • 0
Grafikken er nesten god nok, men jeg vil ha litt mer progresjon.

Jeg mener egentlig at de heller burde bruke maskinkraften til å ha flere fiender på skjermen på en gang, større områder (med bedre sikt), bedre AI og slikt.

Det påvirker gameplayet mer enn bare grafikken.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Enig! De burde heller fokusere på slike ting
Benny
  • 0
Jeg må si meg enig. For meg har ikke grafikken SÅ mye å si, men selvfølgelig liker jeg god grafikk. Men man kan ha fin grafikk på flere måter, alt må ikke se så realistisk ut, og jeg vil heller at de skal fokusere på flere fiender og lengre field of view (what RFE said).

Den dagen jeg får et krigsspill, der du styrer en helt vanlig soldat, i for eksempel andre verdenskrig, og du sammen med 300 AI, løper oppover strendene på normandie. Den dagen er jeg fornøyd, og spillutviklere skal få gjøre hva jeg vil uten at jeg bryr meg.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Er litt enig.
Vil at de skal jobbe for bedre grafikk, men ikke for fort. Først vil jeg ha bedre gameplay, mer holdbarhet/inhold og så kan grafikken få en småløft.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Støtter opp under RFE sitt utsagn, når de får alt det på et mye høyere nivå, kan de begynne med bedre grafikk.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Synes ikke fotorealisme i spill er noe problem. Det kommer helt an på typen spill. Uncharted, Heavy Rain etc. prøver jo allerede å få til grafikk så realistisk som mulig. Mer realisme ville ikke skade. Det blir som en film. Det ødlegger ikke illusjonen ved filmen og historien at det brukes ekte skuespillere og det filmer på location.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
GTA med fotorealistisk grafikk hadde vært konge. Det jeg lurer på er nå for tiden blir grafikk bedre og bedre for hvert år, men når de kommer til fotorealistisk grafikk, er det noe å forbedre til da?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Har ikke noe imot fotorealisme sålenge resten av spillet er på samme nivå. Fotorealisme med dagens animasjoner hadde sett elendig ut.

Men sånn sinnsyk grafikk vil koste en formue, så jeg er sikker på at det vil gå veldig, veldig lang tid før vi får tak i fotorealistiske spill.
Det blir allt for dyrt hvis det plutselig ble fotorealitisk grafikk og de nye konsollene kosta 50 000 ....

Lagt til 2011-08-14 14:25:
Hvis dette ikke krever stort mer maskinvare enn det jeg har på PC'en min nå, (kosta ca 13000) hadde jeg blitt sinnsykt hyped. Jeg hadde syntes dette var fantastiske nyheter. Men de er da lite trolig. Men hvis dette ikke krever så sinnsykt mye mer enn vanlig, er dette strålende nyheter!

Lagt til 2011-08-14 14:30:
Synes detaljene var helt uffatelig fine, men skyggeleggingen osv så ikke særlig imponerende ut. Detaljene var vanvittige, resten var ikke så altfor imponerende. De fleste moderne spill har bedre lyssetting enn det. Men de er bare 9 stykker som har jobbet med dette, og dette er virkelig imponerende.
  • 0
Jeg e enig med deg. Fokuser heller på detaljer som at føtter ikke glir over baken når en løper, at hender og føtter ikke poker igjennom en vegg om en står for nært og at animasjoner er flytende og naturlige. Skygge-effekter kan godt få et løft også, men hold fotorealismen til cutscenes. Jeg vil at spill skal se ut som spill, og grafikknivået slik det er i dag mener jeg er akkurat passe bra.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Grafikk er virkelig ikke alt. Er blitt bitt av retro-basillen, og mange gamle spill har mye bedre gameplaymessige løsninger enn dagens spill har. En generasjon tilbake, og vi hadde fortsatt de
samme løsningene.

På mange måter virker det som om bransjen har stoppet opp, og bare "Hey! Vi konsentrerer oss om å lage god grafikk. Det er det folk vil ha"

For all del, god grafikk er ofte et pluss, men det viktigste er vel tross alt at det faktisk går an å spille spillet.

Fotorealisme er vel og bra, men er ikke halve vitsen med dataspill å foreta seg en virkelighetsflukt?
  • 0
Siterer Ursa Minora:
Fotorealisme er vel og bra, men er ikke halve vitsen med dataspill å foreta seg en virkelighetsflukt?


Og du får ikke virkelighetsflukt med fotorealisme? Som jeg nevnte så kan filmer også være virkelighetsflukt, men det ødlegger ikke akkurat at filmer er fotorealistiske.

Jeg er enig i argumentet med at det er mye andre ting med spill som kan forbedres. Men ser ingen grunn til å være negativ til fotorealisme i spill. Det vil ihvertfall ikke ødlegge spillopplevelsen med fotorealistisk grafikk.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
God of War II er bedre enn God of War III.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Heljar: Point taken. +1
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!