Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er nettopp kommet hjem fra en gripende minnestund i Kristiansand sentrum, der blant annet far til Torjus Blattmann, bedre kjent som Gravkorset her på forumet, holt en sterk tale til de fremmøtte. Torjus er fortsatt savnet etter skytedramaet på Utøya fredag, og politiet sa senest i går at sjansen for å finne overlevende var lik null.

Jeg kjente ikke Torjus spesielt godt, men tror likevel det var mer enn de fleste her inne. Det har seg nemlig slik at Torjus var glad i både filmer og spill, og gjennom min nåværende jobb i Gamezone, og tidligere jobb på en annen spill/film-sjappe i Kristiansand, var han ofte innom for å kjøpe med seg noe nytt på underholdningsfronten.

Senest i forrige uke, kun noen dager før tragedien på Utøya. Da kom han bort til kassen med sitt sedvanlige lune smil, hilste pent, og la en pakke med microsoftpoints på disken. Jeg husker at jeg spurte ham hva han skulle laste ned nå, og han forklarte at han planla å skaffe seg Summer of Arcade-spillene som dukket opp i løpet av sommeren. Noen av dem virket nemlig veldig, veldig bra, sa han.

Men han hadde ikke tid til å laste ned noe med en gang, for han måtte hjem og pakke. Han skulle nemlig på en koselig tur til Oslo i helga.

Da jeg leste om skytedramaet var min første tanke at jeg tross tragedien var heldig, jeg kjenner nemlig ikke noen som er spesielt politisk aktive. Det var før jeg så bildet av Torjus i lokalavisen over savnede personer fra Utøya et par dager senere.

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært på den øya i det halvannet timer lange helvetet, og det er helt uvirkelig å tenke på at jeg kun dager i forveien hadde snakket om helt vanlige ting med Torjus. Torjus var en kjernekar som virkelig ikke hadde noe vondt i seg, og jeg skulle ønske jeg hadde fått blitt bedre kjent med ham.

Du ble bare 17 år, Torjus, det er bare så forferdelig trist. Hvil i fred.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Dette er utrolig trist, et stort tap for familien, vennene og dette forumet.

Hvil i fred Torjus.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Synd.
Merkelig at dette er den "eneste jeg vet om", hvis der mener, som er død i ulykken. Jammen godt det ikke er flere.
  • 0
Utrolig triste greier. Kjente ikke stort til Gravkorset, men har ikke fått noe annet intrykk enn at han var en kjernekar. Kondolanse og medfølelser til familien og de som står ham nært.

Hvil i fred, Torjus.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • Los
  • Los
Det er en utrolig trist sak, og utrolig mye tristere når man mister noen man kjente, sitt barn eller en slektning.

Alle mine tanker går til alle de som er rammet, og til foreldre, kjente og venner av Torjus. Jeg har snakket med ham på forumet, og sett aktiviteten hans her om kring på siden, men kan ikke si at jeg kjente ham godt. Men jeg tenker på ham, jeg tenker på dem alle. Og i deres minne håper jeg på et bedre Norge, et land som reiser seg etter en tragedie.

Hvil i fred, Torjus. Hvil i fred alle sammen. Og vær sikker på at deres minne, deres engasjement vil drive landet, folket og verden fremover. Dere vil ikke bli glemt, med dere er vår inspirasjon til å reise oss igjen.

Aldri skal vi trues ut av våre meninger, aldri skal vi skremmes til stillhet, aldri skal en slik handling rive med Norge!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Det er helt utenkelig at dette har skjedd...
Hvil i fred Torjus/Gravkorset, du vil alltid være husket.
  • 0
Satt som sticky, så flest mulig ser den.

Forferdelig tragisk dette. Torjus var som dere andre også sier en flott kar, og blant de hyggeligste og mest intelligente og reflekterte brukerne på GR. Et stort tap for alle, og tankene går naturligvis til hans pårørende. Måtte han hvile i fred, og for alltid være husket.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hvil i fred! Tror jeg spilte med han litt. Vi snakket ikke så mye, men da vi faktisk snakket virket han som en utrolig trivelig kar. Hvil i fred Torjus og alle andre som døde i massakren og bomben.
  • 0
Hvil i fred Torjus/Gravkorset .
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Tragisk. Vet ikke hva annet jeg skal si. Herregud.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Kan ikke si jeg har snakket noe spesielt med han desverre, men har fått intrykk av at han som Ole-Christian sier er en hyggelig og utrolig smart person. Måtte han hvile i fred.

Hvil i fred, Torjus.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Hvil i fred Torjus/Gravkorset
  • 0
Faen. Faen i helvete.

Gravkorset var en av de hyggeligste brukerne her, og selv om jeg aldri kjente ham irl fikk jeg inntrykk av at han var grei, og hadde gode synspunkter rundt det meste. Min største sympati til alle pårørende. Forferdelig trist at han er borte.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Galskap, jeg har ikke andre ord. Ufattelig synd, hvert tap er et stort tap. Kondolanse til familie og andre pårørende. Hvil i fred.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Hvil i fred, kjære Gravkorset.

Hadde aldri noe særlig kontakt med han, men av det jeg så virket Gravkorset som en veldig hyggelig og koselig type, noe Gamereactor trenger. Dette er noe jeg aldri har opplevd gjennom mine 6 år som bruker her: Å miste et medlem, en del av vår felles familie. Dette er et stort tap, og må han hvile i fred.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Ufattelig tragiskt at noe slikt måtte skje.
Hvil i fred, Torjus/Gravkorset. Jeg kondolerer til alle som er omkommet, de skadde og de pårørte.

Vi vil savne deg på forumet. R.I.P
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Hvil i fred Gravkorset!
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Dette er forferdelig trist. Hvil i fred.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Det her er så ufattelig som det kan bli... En ordentlig kjernekar er borte for alltid, kun 17 år. Dette fortjente han ikke. Alle mine varme tanker går til pårørende, skadde og omkomne. Hvil i fred Torjus.
When in doubt, make a fool of yourself. There is a microscopically thin line between being brilliantly creative and acting like the most gigantic idiot on earth. So what the hell, leap.
  • 0
Utrolig trist. Kjente han ikke svært godt, men han var en veldig grei kar. Han bodde i det samme sted som jeg bodde og han sa det var topp og bo i kristiansand.

Hvil i fred, Torjus.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Fikk en tåre i øyekroken når jeg leste den siste newsfeeden hans. Det var helt surrealistisk. Helt forferdelig at noe sånn skulle skje med en 17-åring, og også med alle andre, både yngre og eldre. Mine tanker går til dem, kan enda ikke fatte at noe sånt kunne skje.

Jeg hadde aldri kontakt med Gravkorset, i og med at jeg ikke har vært her på GR aktivt særlig lenge, men la merke til at han var en kjernekar her på siden likevel. Jeg ser på bildene under at han må ha vært en utrolig hyggelig gutt. Hvil i fred Torjus.
  • 0
Gravkorset, ikke en person jeg har hatt noen særlig kontakt med her på gamereactor, men ett navn som jeg husker igjen. Gravkorset virket alltid som en veldig hyggelig bruker som jeg aldri kan huske og ha sett poste noe annet enn hyggelige ting.

Hvil i fred Torjus/Gravkorset. Mine tanker går til deg, dine nære -venner og familie samt alle andre som har mistet noen i disse forferdelige hendelsene. Idag var jeg og mellom 75 og 100 TUSEN mennesker samlet i Stavanger, og masse folk i flere andre byer og gikk i fakkeltog.

For min del, så håper jeg at foreldrene til Torjus, eller familie finner denne bloggen, og ser alt det gode internettsamfunnet har og si om Torjus. Hvil i fred!
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Jeg kjente ikke Gravkorset noe godt, men det er forferdelig at han og alle andre som døde skulle dø på en slik forferdelig måte.

Hvil i fred Gravkorset.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!