Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mine tanker

Et nytt spill i Ultimate Ninja Storm-serien ble nylig annonsert, og som stor fan av Naruto generelt, og nærmest en tilbeder av det forrige spillet i serien er det ikke til å legge skjul på at jeg gleder meg som en drittunge. Spesielt når spillet skal settes sammen av det samme utviklerstudioet, CyberConnect2, har jeg tro på at dette vil imponere. Lite informasjon har blitt avslørt foreløpig, men i denne bloggen skal jeg ta en titt på det som har blitt fortalt, og drøfte noen av mine egne tanker om spillet.

Det vi vet konkret er spillet skal komme til Ps3 og 360, ha et større fokus på online-delen, og inneholde nye karakterer som er hentet fra både Shippuden og de tidligste episodene. De to sistnevnte opplysningene er kanskje de mest interessante, og jeg personlig lurer på hva spillet skal omhandle; hvorvidt det skal fortsette der Ultimate Ninja Storm 2 slapp eller om det skal være en blanding av Shippuden og den første serien. Det siste virker mer sannsynlig ettersom spillet ikke blir kalt Ultimate Ninja Storm 3 og vi har sett en rekke bilder av flere eldre karakterer.

Samtidig inkluderer traileren og bildene scener fra handlingen etter Ultimate Ninja Storm 2, så det er godt mulig at Generations ogsp vil ta for seg noe av det som skjer videre i serien. Dette kan være en meget god løsning, spesielt ettersom det foregår utrolig mye i perioden som kommer. Mange nye karakterer, steder og teknikker blir introdusert og dette er noe jeg virkelig ser fram til. Av nye karakterer har vi så langt bare sett Haku, Zabusa og Raikage (og hans to hjelpere), men som sagt har jeg tro på at de fleste karakterene som dukker opp på Five Kage Summit vil spille en eller annen rolle i Generations. I tillegg skal spillet angivelig ha flere karakterer enn i de tidligere spillene, noe som vil si over 45, antagelig noe nærmere 50/60.

Med nye kapitler introdusert i historie-delen håper jeg CyberConnect2 viderefører den gode trenden fra Ultimate Ninja Storm 2 og bruker opphavsmaterialet for alt de har; allerede nå har en rekke spennende kamper funnet sted i serien, og jeg tror virkelig at disse kampene vil transferere perfekt til bosskamper i spillet. Jeg håper disse blir lenger, vanskeligere, mer omfattende, og (om mulig) bedre enn i UNS2. I tillegg blir det spennende (om mine teorier om historie-elementer fra de tidligere episodene stemmer) å se om noen av kampene fra det første spillet får en solid makeover og blir like episke som de i Ultimate Ninja Storm 2. Jeg har allerede noen i tankene...

Hva utviklerne velger å gjøre med online-delen får vi bare vente å se på, men jeg håper de klarer å ekspandere det som ble grunnlagt i Ultimate Ninja Storm 2. En mulighet for 2 vs. 2 kamper (kanskje til og med 3 vs. 3), flere moduser, muligheten til å se på andres kamper, etc. hadde vært spennende. For øyeblikket er jeg nokså blank og åpen for hva CyberConnect2 kan finne på med online-delen.

Som en liten tease sa de også at det ville komme mange overraskelser og der har jeg allerede tenkt meg fram til mine egne teorier/forslag til hva spillet bør gjøre. Først og fremst bør de fjerne/nedgradere de "feige" karakterene fra UNS2; hvor, kort sagt, noen av figurene var ekstremt sterke/kjappe/gode i forhold til majoriteten.

Jeg håper også de endrer ninjustu-systemet tilbake til slik det var i det første Ultimate Ninja Storm, hvor man fritt kunne velge blant en rekke teknikker. En idé (kreditert darksamusnemesis) er muligheten for å endre ninjutsu'er underveis i kampene slik at man ikke lenger er begrenset til bare én. Dette kunne fungert bra om D-Pad'en hadde blitt satt opp slik at hver retningsknapp fikk sin designerte teknikk.

Det jeg håper mest på dog, er en friere og åpen verden. Et sandkasse-spill hadde ikke vært noen dum idé, og muligheten til å utforske Konoha og resten av Naruto-universet fritt frister meget. Utviklerne kunne da også introdusert nye former for sideoppdrag, som utspiller seg utenfor kampene. Høres i mine øyne ut som en meget velkommen forandring.

Dette var bare mine korte tanker om spillet og selv om vi foreløpig ikke har sett/hørt mye er det lov å spekulere. Hva tror du om mine ideer eller har du kanskje noen teorier/tanker selv?

Her er traileren: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations

<bild>Zabusa gjør sin etterlengtede opptreden
Just kill him with your awesome
  • 0
Raikage er med
Gleder meg!
"I left everything i own in one piece"
  • 0
Hærlig blogg!
Jeg kan ikke vente med å få tak i spillet!
  • 0
Flott blogg! Enig med alt du skriver! Som du skrev så burde vi ha mer mulighet til å utforske konoha osv.

Hvem vet..Kanksje det bli alle mot alle? Jeg, du, Kakshi og DSN? Hehehe
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Btw Soraki. Tror du at fillers episodene vil komme i spillet?
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
albaga: Neppe ^^
Just kill him with your awesome
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!