Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mange vil nok si at dette har i grunnen ingenting å si om maten eller godteriet blir dyrere. Noen vil nok til og med juble for at godteriet får høyere pris. For en familie på seks, så er det alt annet en jubel når prisene stiger og spesielt på mat.

For etter vårens jordbruksavtaler med staten, lå det i kortene at maten måtte bli dyrere. Selv om vi alle gjerne vil ha trygg norsk mat, så går det en grense for hva man må betale. I dag får du søren meg ikke mye mat for 500,- og om du handler inn til helgen med det som trengs, så havner du fort over 1000,-

Det som kanskje irriterer meg mest er at importen av mat fra andre land er såpass streng at det er lite som slippes inn til landet. Jeg mener at man skulle ha fått valgt hvilken mat man skal spise om det er "kostbar" norskprodusert" mat eller "billig" mat fra utlandet. Valget skulle ha foregått ved butikkhyllene mener jeg. Selv tror jeg nok det hadde blitt en kombinasjon for familien vår, men nå har vi liksom ikke noe valg og må velge "kostbar" norsk mat.

Jeg skjønner godt at folk drar på Harrytur for å kjøpe billig mat i Sverige. For med at matvareprisene nå blir enda høyere her til lands, blir det enda mer lønnsomt å dra over grensen.

Hva mener du, betaler vi allerede for mye for mat og skulle det ha blitt mer åpent for import av utenlandsk mat slik at valget da hadde stått for oss forbrukere?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Har inntrykk av at maten her til lands er ganske dyr, men jeg handler aldri, så kan på ingen måte bekrefte dette.

Om vi burde importere mer eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men klarer meg fint slik som det er.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Norske matpriser var allerede ubrukelige, så jeg ser ikke akkurat blidt på enda en prisøkning.
  • 0
Klarer meg fint slik det er
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Nå vil jeg ikke dra hjemme fra før jeg er godt over 30..

Må jo ha penger til spill
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Om prisene stiger mer nå, flytter jeg ut i skogen for å fange min egen mat.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Blir alltid like skremt når jeg ser kvitteringene. Fasting i en liten uke kunne skaffet meg og familien min et lite fjell av nye spill.
  • 0
Vi betaler alt for mye for alt i Norge. Prisene burde ikke stige.
  • 0
Var i butikken nå, 99,- for en gulost!
Just kill him with your awesome
  • 0
tja, griner hver gang jeg må handle melk, kjøtt og frukt, samtidig som jeg ler og plukker det dyreste som finnes når jeg er hjemme. er så heldig at jeg bor på svalbard, og her skal alt med unntak av alkohol og tobakk koste! 1l lett melk sier du, 27kr takk, skal du ha hel melk ja, da sier vi 38. skal du ha kjøttdeig ja, da kan du jo ta denne 400g til gilde for 56kr skulle ha ost også, jaja 102kr og du skal få 1kg norvegia. også skulle du ha 1l vodka 79kr takk. og 1 pakke tobakk også ja, ja da sier vi 30 for den...

jeg mener det er noe galt med et sted når man betaler mer for et brød, liter melk og en ost enn en 5pakk med tobakk
  • 0
Alternativet er å dyrke sin egen mat eller handle i Sverige.
Decyfered!
  • 0
Er nok ikke bare et rikt land vi lever, men et dyrt et også :/ Tror turistene blir skremt
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Kunne gått hatt litt mer import ja, men blir det for mye så vil det jo ødelegge for det norske landbruket. Syns heller politikerne burde prøve å holde prisene nede, i stede for å sørge for enda en prisøkning.

Vi har nok penger og ta av, vi gir jo bort halvparten til utlandet uansett... Bruk det på oss i stede.
  • 0
Det er viktig at importen av mat ikke blir for stor og, med tanke på at bøndene skal kunne leve av noe i Norge og. Men når man tenker på kjøtt og annet enn grønnsaker så er det greit med import, så lenge bøndene klarer seg og ikke blir arbeidsløse.

Ellers synes jeg de kan sette ned prisen på spill.. Gud, det er jo på lik linje like viktig som mat..!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Flytte til sveits (Y)
*MacGyver Theme*
  • 0
Sverige ftw
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!