Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I morgen er endelig dagen her. I morgen skal tre likbleike norske karer vende nesen mot Østen, nærmere bestemt Soloppgangens Land, Japan. Forhåpentligvis blir dette en tur hvor vi kommer tilbake igjen like likbleike, men mette på opplevelser, erfaringer og etter å ha sett de mest nerdete ting.

Reiseruta går via Helsinki og videre til Osaka, ettersom Finnair tilbyr den helt klart korteste reiseruta.

Turen både innledes og avsluttes i Kobe, en middels stor havneby vest for Osaka med knappe halvannen million innbyggere. Kobe er byen jeg selv vokste opp i, og man kan trygt si at jeg er kjent i området. Kobe ligger også sentralt til, ettersom flere storbyer som Osaka, Kyoto, Himeji, Nagoya og Hiroshima ligger ikke langt unna dersom man slenger seg på et tog (noe jeg har skrevet om tidliger). 9.-16.juli går turen ytterligere østover, nærmere bestemt til Tokyo. Her skal både nerdenes mekka Akihabara og klesmotens mekka Harajuku besøkes.

Vi gleder oss, alle sammen. Reiseberetninger kommer etterhvert, men tidligst på fredag.

Bildet er tatt under forrige Japantur. Triforce-symbolet er ganske vanlig å se i Japan, ettersom det er et tradisjonelt "våpenskjold" (sml Mitsubishi-logoen) for Hójó-klanen.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Haha, herlig bilde! Du får ha en god tur Ingar, og ikke glem å rapporter!
  • 0
Ah, Akihabara. Er mange ganger jeg sitter i flere timer å ser på den gaten i Google Earth. Det nest beste, i guess.

Dere får ha en god tur, og ser frem til å lese reisebloggene dine. Og bildet er sånn passe fantastisk, utrolig awesome.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hahaha vittig bilde!

Kos deg masse!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Lykke til!

Jeg drar (litt forsinket) til USA i morgen ettermiddag. Kanskje vi støter på hverandre på flyplassen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Håper dere får en god tur, og gleder meg til å få høre fra reisen. Artig bilde.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
God tur, Ingar! Må få tatt meg en tur til Japan i fremtiden jeg også : )
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!