Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

It's Always Sunny in Philadelphia - Misantropi satt i system.

Serien startet opp i 2006, og har blitt vist på Viasat 4. Det tok lang tid før jeg selv oppdaget den, så jeg føler meg forpliktet til å bringe ordet videre til dere som måtte ha gått glipp av denne perlen.

Sesong 1-5 er ute på DVD, og ingenting er vel som å starte på en ny tv-serie uten å være nødt til å vente en hel uke på neste episode. Dette er en serie som har fått lite eller ingen omtale i Norge, og heter altså «It's always sunny in Philadelphia».

Serien er kokt sammen av trekløveret Rob McElhenney, Charlie Day og Glenn Howerton. Disse spiller tre av fem hovedfigurer i serien. I tillegg til disse tre er Kaitlin Olson og Danny DeVito fast inventar. Sistnevnte har tatt steget helt ut, og i denne serien slipper han seg løs for alvor.

«It's always sunny in Philadelphia» er en misantropisk skildring med fire venners vegring mot å bli voksne som hovedingrediens. Dette handler ikke om tviholde på barnet i seg, men snarere å ikke makte å bli eldre enn maks 20 år i oppførsel. De er egoister som ikke skyr noen midler for å fremme seg selv. Det tar et par episoders tid å bli glad i disse karakterene, for de er rett og slett så hinsides ufordragelige.

Min favorittepisode:
Gjengen bestemmer seg for å gi tilbake til noen som fortjener det. De utfører da en Extreme Home Makeover hos en stakkars meksikansk familie, som de forøvrig holder som gisler mens de forsøker å pusse opp leiligheten deres.

Når du har åpnet for å le av råtten og forkastelig oppførsel, vil Philadelphia-universet ta deg med på en fantastisk heisatur. For meg ble latterkramperelaterte magesmerter utfallet.
<bild>
Slik ser det ut når leiligheten endelig er pusset opp
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
En av de morsomste seriene som finnes, har sett på de i et par år og blir ikke lei.. Charlie Day er awesome!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Ditta der er min favoritt serie of all time bro. Dei som ikkje har vært bort i ditta før MÅ ut og sjå det NO.
  • 0
Helt hysterisk serie som veldig få har hørt om virker det som. Elske alle karakterene, den ene mer egosentrert enn de andre. Charlie Kelly må være favoritten. Han er så ekstremt patetisk at man bare må føle sympati for ham.

Må nok sette på denne serien igjen snart!
  • 0
Har sett dette på TV fra tid til annen, men aldri noe mer... Skal vurdere å kjøpe sesong 1 etterhvert ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Har vel sett en og anna episode innimellom på en av Viasat-kanalene. Men har vel egentlig ikke sett noe jeg synes er veldig bra. Men det blir vel bare disse sporadiske episodene innimnellom jeg kommer til å se. Det er så mye andre serier jeg heller vil bruke penger på.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Begynte å se på denne serien IGÅR, og allerede har jeg sett ti episoder! Denne serien er fantastisk, og muligens noe av det beste jeg har sett innen sitcoms de siste årene.

How I Met Your Mother er også en veldig god serie, men ikke fullt så morsom. På en annen side er karaterene der mye mer likandes, og serien har mer hjertevarme, noe som gjør den bedre enn IASIP på noen måter, på andre ikke.

Forresten, er det noen som vet om denne finnes på DVD? Og da mener jeg altså i Sone 2, dvs IKKE importert fra USA.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Wow, tusen takk!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Null stress.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!