Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

MMMMkay, det var vel på tide jeg blogget et eller annet her på GR. Dette er en ide jeg har hatt i en god stund, skrive som andre har gjort her litt om favorittfilmene mine og hvorfor de er på den lista. På grunn av at andre har gjordt det ville jeg prøve å holde det noe originalt så jeg har bestemt meg for å tegne en tegning fra hver film.

Jeg er langt ifra vandt til å skrive tekster som dette så si ifra om hva jeg gjør feil så det kan forbedres til neste gang.


Garden State

Ja, dette er da min favorittfilm of all time! Eneste filmen som er å finne over LOTR 1 hos meg.

Regissør: Zach Braff
Manus: Zach Braff
År: 2004
Sjanger: Drama, Komedie
Skuespillere: Zach Braff (Scrubs, last kiss, Fast Track/the ex), Natalie Portman (Black Swan, V for Vendetta, Star Wars), Peter Sarsgaard (Jarhead, Boys dont cry) og Sir. Ian Holm (The Fifth Element, Alien, LOTR)
Kan også nevne Jim Parsons (Sheldon i The Big Bang Theory) som Tim i filmen.

Garden State handler om Andrew Largeman som jobber som servitør og skuespiller. Helt siden han var liten har psykiater-faren hans skrevet ut medisiner til han fordi han mener det var Andrew sin feil at moren havner i rullestol. Etter 9 år borte fra hjembyen sin får en telefon fra faren som sier at moren har dødd, inspirert av dette bestemmer han seg for å slutte å ta medisinene sine.

Vil egentlig ikke si for mye om filmen fra dette punktet og utover..

Dette er en av de filmene jeg kan se så mange ganger jeg vil uten å bli lei, har sikkert sett den langt over 10 ganger. Noe av det som er best med filmen er hvordan den klarer å holde samme fantastiske stemning igjennom alle de 102 fantastiske minuttene.

Soundtracket er også noe for seg selv, håndplukket av Zach Braff på forhånd, så mye på forhånd at han sendte en liste med sangene sammen med manuset da han sendte det ut til forskjellige studioer. Det er mange filmer med et bra soundtrack, LOTR og Suckerpunch ligger ihvertfall langt oppe på listen for meg men Garden State slår de ganske raskt ut. ( Om du vil høre på det kan det gjøres her: http://open.spotify.com/album/24mCiOTIF5Ob1uwluRFERv )

Det jeg ihvertfall kan si er at det er en film for seg selv og jeg har ikke sett en eneste som ligner den. Håper virkelig på mer filmer av Braff i fremtiden.

Nedenfor har du tegningen min for denne filmen, det er fortsatt relativt nytt for meg å tegne portrett bilder/realistiske svart hvit bilder. But im getting there.

<bild>
Større versjon: http://bildr.no/view/910651
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
first.

"Kan også nevne Jim Parsons (Sheldong i The Big Bang Theory) som Tim i filmen."

SHELDONG?!
Shell-dong

Anyhowzle, jeg synes du bør la folk skrive HVORFOR de fortjener og vinne tegningen, og hva de vil gjøre med den om de får den, ikke vits i og gi den bort om den blir kasta eller bare samler støv i en krok.
Så velger du heller hvem som du synes fortjener den.
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
its late, im tired, its fixed
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Ding-dong! Who's there? Shel. Shel who?

SHELDONG! Epic skriveleif!


Nice blogg btw
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Aldri hørt om filmen, men er stor fan av Scrubs og da (indirekte) Zach Braff. Hva slags sjanger er dette, det bør kanskje stå øverst.

Btw: Holy shit! Filmen hadde premiere den 22. september 2004, samme dag som Oceanic 815 styrtet
Just kill him with your awesome
  • 0
@Soraki sjanger er lagt til! Og anbefaler den på det absolutt sterkeste!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Den er dritbra, Soraki!
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Ah, Garden State. Den beviser at Zach Braff faktisk kan spille. Sure, han er god i Scrubs, men dette var noe annet. Garden State er en emosjonell, sterk og fantastisk film. Langt ifra min favoritt, men veldig god er den.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Endret/fjernet en del av teksten, skal holde en konkurranse noe som Tommy hadde rundt jul om ikke så alt for lenge....
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Utmerket ide.
Nesten så jeg skulle ønske jeg kom på det først.

Til å være ny på portretter, er du langt over det nivået jeg var på når jeg startet.
Fin bruk av skygger.

Om jeg skal gi et tips, må det bli at du gjør det litt mindre "smudgy" neste gang.
Formene flyter litt inn i hverandre.
Tegn konturer utenpå de viktigste ansiktstrekkene, så ser bildet mer levende ut og skyggene spiser ikke bildet.
  • 0
Thank you, thank you. Syntes ihvertfall det er gøy å tegne portretter, så det holder tegnelysten oppegående for nå ihvertfall...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Filmen liker jeg også veldig godt og et godt førstevalg

Når det kommer til tegningen, må jeg si - WoW! Den der var jo kongebra Du er kjempeflink

...Tommy hadde meget gode tips der
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takk takk Bernt, filmen er absolutt verdig
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!