Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nintendo har akkurat avsluttet sin pressekonferanse på spillmessen i Los Angeles, der de avduket sin nye stasjonære konsoll ved navn Wii U.

Det var en underveldende pressekonferanse som bar mye preg av forvirring. Eksempelvis ble aldri den nye konsollen vist frem, men heller kontrolleren som hører med kontrollen, som innehar en 6.2 tommers LCD-skjerm.

Hensikten er at man skal kunne spille selv om ikke konsollen er koblet direkte til flatskjermen, dersom den skulle vært okkupert av noen andre i stuen.

Eller kanskje den innehar skjerm av andre grunner? Det var faktisk utrolig uklart hva Nintendo egentlig viste frem.

Det kan virke som Nintendo ønsker å undergrave hva den faktiske boksen (konsollen) egentlig inneholder, ettersom det er så lite fokus på selve konsollen. Den ble faktisk ikke vist frem i det hele tatt under pressekonferansen. Nintendos amerikanske sjef Reggie Fils-Aime sier at E3-messen på ingen måte er over enda, men jeg synes likevel det er merkelig at det ikke var større fokus på dette under Nintendos helt egne pressekonferanse.

Nintendo har i forkant av messen forklart at konsollen skulle vises frem i spillbar form, noe som burde gi oss en tydelig indikasjon på hva som er i gjære. Men istedenfor holdt de en langtekkelig pressekonferanse som etterlot langt flere spørsmål enn svar.

Det har også vært rykter om at Nintendo ønsket å differensiere seg fra Wii-navnet, ettersom navnet har virket avskrekkende på mer dedikerte spillere. Men dette skulle tydelig vise seg å kun være oppspinn, ettersom Wii U ble annonsert som det offisielle navnet i dag. Jeg ser på dette som en indikasjon på at Nintendo fortsetter å ignorere oss kjernespillere, noe som også virker å stemme overrens med resten av pressekonferansen, der brøkdelen av alt som ble vist frem bestod av barne- og familievennlige spill.

Inntrykkene etter pressekonferansen og ikke minst forståelsen av hva Nintendo har vist frem har enda ikke sunket helt inn.

Likevel kan jeg ikke si annet enn at jeg er utrolig skuffet over hva Nintendo nettopp har vist frem. Dette var en forvirrende og uklar pressekonferanse i regi av Nintendo.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Enig!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Veldig enig, utrolig skuffende pressekonferanse, og sannsynligvis DEN verste introduksjonen av en ny konsoll noensinne.

Hørt etter pressekonferansen:

"The door was open for Nintendo to steal the show. They walked into the window instead..."
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Er ganske enig. Sony var bedre enn alle sammen etter min mening. Likte spesielt den delen med Uncharted 3!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Maskinene stod klare til test etter selve pressekonferansen. Det betyr at inntrykkene vil tikke inn i løpet av de nærmeste timene.

Med det sagt, så er jeg enig i at godt kunne vist frem selve maskinen, og at konferansen ikke sluttet like bra som den begynte (for begynnelsen har jeg ingenting å utsette på).
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Sykt stygg kontroll da.
  • 0
  • Play
  • Play
Utrolig forvirrende konferanse indeed. No arguments there. Eg satt med villfarent blikk og med flere spørsmål eg kunne klare å håndtere. Om dette e Nintendo's måte å få alle med på Wii U skipet, så failet de totalt. Ikke bare forvirrende, men også utrolig skuffende for oss kjernespillere. Vi e visst bare historie for Nintendo.


Eg likte introen da...
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Likte hele greia jeg...
  • 0
Nintendo har iallefall oppnådd å få meg til å føle meg nokså dum og forvirra.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Synes Nintendos pressekonferanse var den beste. Sykt bra show, og kan ikke si jeg ble forvirra.

Om Nintendo ikke ville ha fokus på konsollen, men heller hva den kan gjøre, så går det helt fint for meg. Gi meg Super Smash og et Battlefield til den, så er det meste gjort greit.

Lagt til 2011-06-07 23:55:
I tillegg synes jeg det virker som om Nintendo satser mer på kjernespillere i denne omgang, med tanke på nytt Zelda, og ganske pene avtaler med tredjepartsutviklere.
  • 0
Selv synes jeg Nintendos konferanse var grei. Navnet var litt skuffende, men ellers helt greit.

Selv bryr jeg meg lite om at det ikke ble "tilpasset kjernespillere" nok, siden jeg ikke tror på inndelinga i "hardcore" og "casual". Jeg er bare en gamer med preferanse for alt Nintendo annet enn "Wii X" seriene- jeg trenger bare seriene jeg liker, så er jeg fornøyd.

"Jeg ser på dette som en indikasjon på at Nintendo fortsetter å ignorere oss kjernespillere, noe som også virker å stemme overrens med resten av pressekonferansen, der brøkdelen av alt som ble vist frem bestod av barne- og familievennlige spill."
Um... er det noe galt med "barnevennlige" spill? Regner med at dette betyr "12+ og under", og... dette burde ikke ha noe å si? Må spill være 16+/18+ for å regnes som "hardcore"?
Take off every zig, for great justice
  • 0
Flott konferanse for min degen del, dog litt forvirrende som dere påpekte. Den nye konsollen ser utvilsomt bra ut, noe som gjør opp for den heller rotete konferansen. Vinneren av E3 for min del.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Litt forvirrende, men ikke i noe stor grad skuffende, synes de hadde den beste konferansen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!