Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Selv bøyer jeg meg i støvet for denne mannen som har gjort så mye fint for titusener av personer. Han har hjulpet utrolig mange med sine helbredende egenskaper. Han har til og med hjulpet Silje, datteren vår da hun var liten.

For vi var i kirken hvor Silje skulle motta sin fireårsbok. Silje var veldig urolig og hadde veldig vondt i magen. Faktisk slet hun en god del med magen som liten og legene mente hun hadde allergier som slo ut. Dessverre visste ikke legene helt hvilke allergier det var snakk om og at Silje høyst sannsynligvis måtte leve med disse problemene hun hadde med magen.

Som sagt så satt vi i kirken. Stivpyntet og satt og ventet på at Silje skulle få sin fireårsbok. Joralf Gjerstad aka Snåsamannen satt et par tre rader bak oss. Plutselig reiser han seg og setter seg like bak oss. Uten av vi tenkte noe på det, ble Silje oppmerksom på mannen som satte seg bak oss, men gjorde ikke noe annet enn å smile og se litt forundrende på denne mannen. Det som var det utrolige, hun ble faktisk stille resten av messen, hun hadde ikke vondt i magen hvorpå hun kunne motta fireårsboken uten å ha vondt i magen.

Etter den turen i kirken hjalp faktisk Snåsamannen Silje. For etterpå slet hun ikke med magen slik hun gjorde tidligere og vi opplevde dette på nært hold. Jeg vet om flere personer som har opplevd at Snåsamannen har uante krefter og faktisk er synsk. For en liten tid tilbake var noen personer i Mosjøen som var savnet, men det hindret ikke Snåsamannen og fortelle nøyaktig hvor de døde personene befant seg. Snåsamannen er derfor veldig unik på mange måter noe faktisk madammen har opplevd. Hun satte nemlig Snåsamannen på prøve og hvor det hele endte opp med at hun ble overrasket over at han bestod prøven til gangs.

Nå skriver Snåsamannen en ny bok hvor han skal bevise for det norske folk at han virkelig har evner som overgår de fleste. Dette skriver T-A.no i en artikkel. "Jeg vil bevise at det jeg sier er sant. Det er mange som ikke tror på meg, det er helt unaturlig for folk. Derfor må jeg bevise det. Jeg skriver om det folk har opplevd etter å ha vært hos meg, som de selv bekrefter", sier Gjerstad til T-A.no!

Selv er jeg overbevist over at Joralf har noen unike egenskaper og det beviste han meg når han hjalp Silje i sin tid. Jeg er en stor beundrer av han for å si det mildt!

Hva mener du, tror du på hans egenskaper eller har du ingen tro for at det han har gjort er mulig? Kjenner du noen som har vært til Joarlf/Snåsamannen og fått hjelp?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Anekdotiske beviser? LOL.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Lol?

God blogg, men er ikke overbevist!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
God blogg!
jeg er og blir overbevist!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Hvis Jesus levde i dag og med de helbredende evnene han visstnok skulle ha, så hadde nok folk fortsatt vært like kritiske. Om Joralf har uante krefter vet jeg ikke, men poenget er at han hjelper andre mennesker, noe som svært få gjør i den iskalde og egosentriske verdenen vi lever i. Hvordan folk klarer å gjøre dette til noe negativt og nedlatende er direkte skammelig.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Jeg tror jeg er overbevist.
Han ikke tenke meg at en gammel mann kan gå rudnt å ljuge om sånt, og i tilleg, hjulpe folk.
  • 0
Er nok ikke overbevist, men flott at han hjelper andre mennesker.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Vel, han tok ihvertfall feil ang. VM i fjor da han tippet at Tyskland kom til å vinne.

Blekkspruten Paul > Snåsamannen
  • 0
Selv tror jeg at han selv tror at han har helbredende krefter.
  • 0
Er nok enig med strategist her ja. Det er flott at folk får hjelp med sine diffuse smerter og plager. Helt til noen dør.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Parkour Gamer:
Han ikke tenke meg at en gammel mann kan gå rudnt å ljuge om sånt


Det er altså ingen grenser på hvor naive folk kan være, er det?

Personlig tror jeg ikke på alternativ behandling, og mannen får ikke ett øre av meg. Likevel fordømmer jeg ikke folk som føler de får den hjelpen de trenger av Snåsamannen.
Riddle me this
  • 0
Synes det blir ignorant å benekte at det er noe spesielt med denne karen. Det er åpenbart at han har en spesiell type kraft eller evner som man ikke helt vet hva er enda, og jeg vil påstå at en slik medieomtale som Snåsamannen har fått, ville vært umulig dersom det hele bare var oppspinn. Titusener har blitt hjulpet, og han har funnet savnede personer.
Hvordan folk i det hele tatt kan benekte erfaringene til så mange mennesker begriper jeg ikke, og jeg synes det blir for dumt. Jeg var selv skeptisk en god stund, noe jeg generelt er i forhold til liknende saker, men karen leverer bevis etter bevis, og man må bare innse at det er noe spesielt med Snåsamannen.

Om noen hundre år kan man sikkert forklare fullt ut hvorfor og hvordan enkelte mennesker har slike evner, og at det hele har en naturlig forklaring i tråd med fysiske lover, er jeg 100 % sikker på.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Jeg tror han har krefter utenom det normale. Ps. god blogg som alltid bernt:3
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
"Synes det blir ignorant å benekte at det er noe spesielt med denne karen."

Synes du er naiv og lettlurt som tror det er noe spesielt med denne mannen.
Fakta>"uttalelser fra rema 100 ansatte som påstår noe uten bevis"
  • 0
Det at han selv skriver hva andre har opplevd, beviser ingenting. Ingen har noen gang klart å bevise synskhet/healing under kontrollerte, randomiserte forsøk. Snåsamannen fikk tilbud av James Randi å bli testet (som gir 1 million dollar til den som kan bevise under kontroll som utelukker juks og tilfeldigheter at de har overnaturlige evner), men det ville han ikke.
www.steinskog.me
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vado
gadd ikkje å lese sjølve posten, men ej syns han derre snåsamannen berre e bullshit
  • 0
Snåsamannen er en svindler og sjarlatan, og det er bare bra at han nå har bestemt seg for å ikke lenger opptrå offentlig. Det er en skam at han har fått Kongens fortjenestemedalje og flaut for alle de andre som har fått den og faktisk fortjent den (men det er jo bare en liten del av den farsen at vi i det hele tatt har et monarki). Hvis folk bare kunne slutte å være så naive slik at det ikke blir en big deal når han tilslutt kreperer.

Men det er jo litt morsomt at den norske kirken ikke helt vet hvordan de skal forholde seg til Snåsamannen og forsøker å distansere seg fra den typen overtro samtidig som de i noen tilfeller vil knytte seg til hans semikristendom til sin egne tullete tro.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Å kalle Snåsamannen en svindler er å ta i litt, Strategist. Han har fått folk til å føle seg bedre for null penger. Han har nok ingen magiske evner, men han har i alle fall stor mellommenneskelige evner som får folk til å føle seg bedre (da gjennom placebo).

Konvensjonelle metoder for å få maks placeboeffekt, er ikke noe han har kjennskap til. I tillegg er det slik at folk som betaler mye for en behandling, føler seg bedre kontra de som ikke betalte noe.

Dette underbygger at Snåsamannen har spesielle evner når det gjelder å få folk friske. Men jeg understreker igjen at det ikke er snakk om noe magisk ved det.

De ekte svindlerne er folk som vet at det ikke virker og tar seg betalt, i neste rekke er de som tror at det virker og tar seg betalt. Men jeg ville ikke klandret en som ikke tar seg betalt og tror at det virker.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Han tjener penger på å selge løgner. Det er svindel i mine øyne. Om han er naiv og uvitende selv, så fritar ikke det ham nødvendigvis for ansvar. Det gjør det kanskje vanskeligere å klandre ham, men det gjør ikke noe med det at han utnytter tusener av andre lettlurte.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!