Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har spilt Guitar hero siden det kom ut, og har siden måtte lide over i hvilken retning serien gikk til sitt uunngåelige nederlag og død.

Heldigvis holder fortsatt Rock Band seg oppe.
Og siden jeg etter alle disse ukene og kanskje opp til månedene med plastgitarene og trommene har jeg til sist nådd punktet der jeg tar alle sangene jeg kan få tak i på expert. Man går litt lei til slutt...

Men, akkurat som Rock Band gjorde første gang spillet kom ut med trommer og microfoner kom da altså Rock Band 3 med et piano.

Min første tanke var selvsagt at dette måtte være latterlig. Så som en selvølge måtte jeg ha det. Men, å skaffe seg det pianoet her i Norge er faen meg ikke lett. Det viser seg nemlig at pianoet ikke kommer ut i butikker i Norge, så da var nettet eneste løsning. Så til slutt sitter jeg der da, foran TV-skjermen med det spiltter nye 2-oktavers pianoet.

Selve pianoet er ganske heftig. Det føles ekte på alle knappene, og det har til-og-med en MIDI utgang hvis du vil bruke det med en PC. Hvordan det funker aner jeg ikke. Og hva med gameplayet? Etter flere faila sanger og vonde fingre kan jeg si det med et ord. Vanskelig!

Det er kanskje det vanskeligste instrumentet jeg så langt har tatt på (Spiller ordentlig gitar og trommer også). Dette er ikke noe du bare kan plukke opp å spille, og flere av mine venner som har prøvd kan si seg helt enig.

Av alle de 83 sangene på RB3 platen er det rundt 50 av de som har piano. Noen sanger bruker det bare til noen steder i sangen, og det er en sang som bare har en chord, selv om den blir gjenntatt noen ganger er det den samme over og over (Enkel gullstjerne på pro mode :P). De lette sange er nettopp det de skal være, lette. Men når du kommer lengre ned på listene begynner hodet ditt å gå i sving og fingrene begynner å bli føleselsløse. Dette krever trening. Masse trening.

Alt i alt er det vanskelig som svarte, men du verden så gøy når du får det skikkelig til. Synd jeg må punge ut neste 1500 kr for Pro-gitar og 1300 kr for trommer -.-
  • 0
Kjøp alt på Amazon!
Kostet meg 1100kroner for trommene der!
Og ja, amerikanse kontroller funker på europeiske konsoller (gjelder også for instrumentene)
  • 0
Haha, det viste jeg faktisk ikke Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte cymbalene (er det med s eller c? :s) til rock band trommesettet når jeg var i USA sist, de koste rundt 20 dollar da. Da kunne jeg plugga de inn i Beatles trommesettet jeg har. Jaja, sånn er det jo bare :/
  • 0
Det er ikke umulig å få tak i norge. Jeg bestilte det fra Platekompaniet i desember i fjor og det lå og venta på meg da jeg kom tilbake fra juleferie. Kosta meg litt over 800.

Men det er dritvanskelig. Eneste erfaring jeg har er et år på musikkskolen for mange år siden da jeg spilte keyboard. Sliter skikkelig med dette.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Er egentlig ikke så veldig fornøyd med Keyboardet eller Rock Band 3 generelt. Jeg burde vel egentlig ha forutsett det når de annonserte at de skulle ha med Keyboard, men jeg liker virkelig ikke låtutvalget...

Keyboardet i seg selv er det god kvalitet på, men det er som du sier helt forferdelig vanskelig, hvis man spiller Pro Mode i hvertfall. På "vanlige" keyes så jobba jeg meg opp til Hard/Expert på tre timer.

Når det kommer til at du prater om å bestille Pro Gitar og Trommer så har jeg de også. Gitaren har jeg bare brukt et par ganger før jeg gav opp (uheldigvis, den kostet meg nærmere 1000 kroner og jeg hadde virkelig lyst til å klare det), da jeg opplever den som upressis, og måten de viser hva du skal spille på er bare helt merkelig. Nå er det sikkert en fordel for deg at du spiller/ har spilt ordentlig gitar, da jeg for min del ikke kan mer enn grepene jeg trengte for å få en femmer i 10. Klasse.

Pro Trommene er derimot den beste investeringen jeg har gjort på denne fronten siden jeg for tre år siden kjøpte GH:WT med full instrumentpakke. De er litt skjøre og smått upressise, samt at bass-pedalen er dårlig i forhold til GH-pedalen, men de er allikevel utrolig gode å spille på, samt at de er mye mer robuste enn RB(1)-trommene som knakk sammen etter bare et par uker. Disse anbefales på det varmeste, men vær klar for å bruke mye gaffateip, for symbalene nekter på død og liv å holde seg oppe når du spiller på dem, og de over-hiter hvis du ikke teiper dem fast så de ikke vibrerer...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!