Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I disse tider fokuserer de aller fleste spill utviklerne på spill til de dagligdagse konsollene, PlayStation 3, Xbox 360 og Nintendo Wii. Det kommer færre og færre spill til PC, de fleste blir bare portet over. Men heldigvis finnes det noen utviklere som også tenker på PC-eierne. Da mener jeg utviklere som DICE, Blizzard, Valve og CD Projekt. Sistnevnte utgav for noen dager siden sitt nyeste spillprosjekt, The Witcher 2 som da har fått 10/10 i Gamereactor sin egen anmeldelse inkludert et "vi elsker deg" hjerte. Og ikek bare det, i skrivende stund er The Witcher 2 PC eksklusivt.

I dag har jeg kjøpt meg The Witcher 2 på utviklernes egen kjøpeside, goodoldgames eller GOG.com som det egentlig kalles. The Witcher 2 er en av få spill som virkelig utnytter kraften til de nyeste skjermkortene som har en grafikk som ikke kan skapes på dagens konsoller. Og ikke nok med det! The Witcher 2 støtter DirectX 10 og snart DirectX 11 som er den nyeste grafikkmotoren til Microsoft.

Dagens spill utviklere legger så å si hele tiden ut DLC, eller nedlastbart innhold til rundt 7-100 kr på PlayStation Network og Xbox LIVE for å skaffe seg mer penger. Dette skrittet tar også CD Projekt, men de utgir innholdet gratis, noe som beviser at det finnes utviklere som ikke er like grådige som...Activision.

På toppen av kransekaka utgis The Withcer 2 på GOG.com uten DRM (Digital Rights Management). Altså at man kan installere det så mane ganger man vil uten å kjøpe et nytt eksemplar etter X installerte ganger. Slik at man eier spillet fullverdig. Og det slutte rikke der heller! Samme som Steam, utgir GOG.com en såkalt Digital Premium Edition der man får artbook, soundtrack, bonus videoer, making of videoer, postkort osv.

Jeg har enda ikke blitt ferdig med L.A. Noire, men jeg skal likevel spille litt The Witcher 2. For nå skal jeg dra ut å drepe monstre og andre badasser!

Har DU tenkt å kjøpe The Witcher 2? Digitalt eller i butikk? Er du imot eller for DRM?

Coveret til The Witcher 2!

  • 0
Har nok av andre spill å spille, så tror jeg står over Witcher 2, vet heller ikke helt om det er ett spill for meg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Dette blir som da crysis kom ut.
Jeg får lyst til å drepe for å få en god PC. :p

Kan du gi en kort anmeldelse/oppsumering på hvordan dine første timer med spillet har vært ?

det ville jeg satt pris på.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
PC-spill er best og spesielt når det kommer til grafikk. The Witcher 2 er unikt og et spill jeg også ville ha gitt 10/10 Helt sinnsykt bra spill for å si det mildt!

God blogg igjen fantomena
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Er jeg den eneste som virkelig synes The Witcher 2 var elendig? Jeg vet at mine første timer besto av frustrasjon over det latterlige kampsystemet, det er sløvt, det er treigt, det er kronglete. Grafisk var det bra, men utnytter kraften i dagens skjermkort? Neppe! Jeg har et 2 år gammelt skjermkort, og jeg kjørte spillet på ganske høye settings. Dette hadde nok konsollene også klart med glans.
  • 0
  • 192
  • 192
Endelig noe godteri for oss PC-gamers. Syns egentlig det er synd at spillet skal gis ut på konsoll, og det eneste plusset med det er at CD Projekt får mer velfortjent penger.

Skal begynne på det i dag eller i morgen, nå som jeg har fullført noen andre spillprosjekter. Gleder meg!
Get ready for a better you
  • 0
Må si jeg ble nyskjerrig etter å ha lest anmeldelser.
Men ettersom jeg hverken har eller har planer om å innvestere i en ny gaming pc, så må jeg vente på 360 utgaven hvis jeg skal ha det.
  • 0
Jeg har nokså lyst på dette ja. Og DRM suger.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Har ikke lyst på dette..
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Kjøpte det på fredag, håper jeg får det i morgen
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Du glemte å nevne at mens man på Steam må betale 50 euro for Digital Deluxe-pakken, betaler man bare 50 USD på GOG.com. Altså får man ikke bare akkurat det samme uten DRM-sperre, man får det også en god del billigere.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
  • Ine
  • Ine
7-100 kr var et litt merkelig tall. Nåvel.

Har ikke noe særlig bra PC, men den er god nok til å kjøre de spillene jeg har lyst til å spille på PC (BF2142, TF2, Portal 2 usw.). Grafikk er ikke så viktig for meg uansett (selv om god grafikk kan hjelpe på stemningen - som jeg bryr meg veldig om), og jeg trives best med en skikkelig kontroller i hånda. Konsoll>PC imo, selv om RTS, MMOs og - i noen tilfeller - FPS gjør seg best på PC.
Riddle me this
  • 0
i hz it nao
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Skal jeg kjøpe det blir det i butikken
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!