Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Er du gutt og sovner med en gang, mens kjæresten din er våken og får ikke sove? Dessverre er det slik at jenter faktisk bekymrer seg mer enn det vi gutter gjør. Dette viser en studie og at jentene også blir mer syke av det. Hele 60% flere jenter blir syke på grunn av at de ikke får sove og bekymrer seg for mye.

Vet ikke hvor ofte jeg har fått hørt at jeg sovner med en gang hodet ligger på puten, mens madammen kan ligge å tenke, å tenke og tenke. Merkelig dette her selv om vi selvsagt deler bekymringene...

Hva er så årsaken til dette tror du? Klarer mennene å koble av på en bedre måte og lever mer i nuet enn det jenter gjør eller er det bare slik at jentene rett og slett grubler mer uten at det finnes noen logisk forklaring på det?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Sovner ikke så fort, må ligge med øynene lukket i rundt 10 min. Men når jeg er skikkelig trøtt kan jeg sovne etter rundt 5 min.
  • 0
Jeg er helt borte hvis jeg har ligget i senga i 1/2 minutter. Da er det ingenting som går igjennom hodet mitt som jeg registrerer i hvert fall
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Ta livet, som det faller seg i skogens pølsebur! Lalalalalalala
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Hahah stemmer nok at jenter bekymrer seg mer, men blir ofte liggende lenge å tenke selv, før jeg sovner!
Fem-stjerners medlem
  • 0
Jeg er på en måte begge deler. Jeg sovner lett, og sover deilig og tungt. Men noen ganger svikter samvittigheten, eller det er noe annet som bekymrer meg. Men sliter mest med dårlig samvittighet. Ikke at jeg har noe sove vansker. Det har jeg langt ifra ^^ Sover så deilig så.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Det kommer an på hvor trøtt jeg er. Igår tok det en stund å få sove. Da måtte jeg prøve ut stillinger å ligge i, men det var ingen som passet.
Andre ganger kan jeg sovne på sekundet jeg legger hodet på puta.
  • 0
Jeg kan skrive under på dette! ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Stoler ikke på slike studier lengere, har nesten aldri passet meg.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Bruker over 1 time på å sovne jeg. Vanligvis 2.

Sov kun 4 timer inatt

Jeg våkner jo bare av et lite dunk...
  • 0
sovner etter en 1 time eller 2 jeg.... vanligvis.
På hverdager vokner jeg merkelig nok alltid ca kl 7
"Stealth Killing - Kill with skill"
  • 0
Jeg må lese meg trøtt. Hvis jeg bare legger meg ned og prøver og sovne, blir jeg bare liggende og vri meg i flere timer.
  • 0
Bruker lang tid på å sove kanskje 1 time eller no, men jeg står opp 7 da
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
10 minutter til vanlig tid som regel, og 3-5 når jeg er veldig trøtt. Men jeg sover ganske tungt når jeg har sovnet...
  • 0
Synes jeg tenker mye jeg, altfor mye, men kanskje jeg er unntaket som bekrefter regelen.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg ligger som regel oppe en stund og tenker etter at jeg har lagt meg. Kommer selvfølgelig an på hvor trøtt jeg er, men jeg har mange ganger opplevd å bli liggende flere timer (denne tiden blir blant annet brukt til å filosofere over dimensjoner og lignende).

I løpet av de siste åra har jeg forstått at det ikke er noe poeng i å legge seg 23.00 når jeg likevel våknet 12.00 samme dag, så da blir jeg ofte liggende å spille DS eller høre på podcast til klokka er 2-3, selv om jeg skal opp 6.30 dagen etter.

Men generelt opplever jeg at kvinner bekymrer seg mye mer enn menn, uten at jeg har noen logisk forklaring på det.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Sover svært lite for jeg tenker alt for mye... Sov 2 timer på 2 hverdags netter for ikke så lenge siden. Overaskende nok var jeg ikke så trøtt som jeg forventet
Carpe Noctem
  • 0
Tror ikke på denne studie greiene, tror vi er begge like.

Jeg bruker 1-2 timer på å få sove.
(leser Donald Duck)
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg tror vi gutter og menn har en egen evne til å fortrenge ting. Mens jenter ofte må snakke om problemene, tror jeg vi heller fortrenger det meste (på godt og vondt). Man kan vel si at vi gutter og menn har problemene lagret i bevisstheten, mens jenter og kvinner har det i tankene? Da blir det jo mer aktuelt for dem..

Må selvfølgelig ta meg selv i å ligge minst 1 time hver natt før jeg får sove. Morgenen etterpå klarer jeg aldri å huske hva jeg tenkte på før jeg sovna
  • 0
  • Play
  • Play
Ligger som oftest i sengen og tenker, men det oftest etter egen lyst. Vil eg sove, så klarer eg det som oftest bare minutter etter at eg har lagt meg
  • 0
Sånn er det alltid for kjæresten min og meg!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
http://bit.ly/j3Bfv0

Lagt til 2011-04-28 19:58:
Gutter har kanskje bare en annen (og dårligere) måte å konfrontere bekymringene sine på...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det er nok både sant og usant, jeg er jente og har dager der jeg ligger leeenge og ikke får sove, bare ligger å tenker på alt. Men så har jeg dager der jeg sovner med engang. Er av de som sover gjennom alarmer, ikke våkner og forsover meg ofte! I helger osv. sover jeg til langt på dag, noe som er en uting!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Jeg er gutt (mann?), og sliter hardt med å sove. Bekymringer ? Vet ikke helt, heller det at jeg ligger og grubler på alt mulig rart.
  • 0
Vis du ser på The Simpsons, vil du merke at det er omvendt. Der er det Homer som ligger våken om nattet og bekymrer seg.

Lagt til 2011-05-01 10:54:
Vis du ser på The Simpsons, vil du merke at det er omvendt. Der er det Homer som ligger våken om nattet og bekymrer seg.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!