Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Lenge tenkt på å lage lister om hvilke spill jeg likte best I 2010 og hvilke spill jeg ser mest frem til dette året, og siden jeg ikke har annet å gjøre nå, lager jeg det I en blogg. 2010 har ikke vært et spesielt bra spillår fra min side, men jeg har puttet sammen en topp 3 liste av spill som skilte seg ut. Spillåret 2011 ser helt fantastisk ut, og derfor har jeg skrapet sammen en topp 5 liste av spill jeg knapt klarer å vente på. Let's go.

ÅRETS SPILL 2010:

3. FALLOUT: NEW VEGAS - (PS3, Xbox 360, PC)

Fallout 3 er et av mine favorittspill, så naturligvis hadde jeg store forventninger til New Vegas, selv om det er laget av Obsidian, skaperne av et av de verste spillene noensinne, Alpha Protocol. Jeg har ikke spilt så altfor mye New Vegas. Faktisk er jeg bare 15 timer inni spillet, men allerede er det bedre enn mye annet jeg har spilt dette året. Actionsekvensene er bedre enn i 3'ern, med godt bruk av Iron Sights og dødsfete slow motion kills. Jeg bruker nesten aldri V.A.T.S lenger, grunnet det oppgraderte actionsystemet. Bruken av country musikk passer utrolig godt inn, og atmosfæren er kun slått av spill som BioShock og Fallout 3. Historien det som gjør spillet verre en 3'ern, siden den ikke er like gripende. Men sideoppdragene veier opp for det, i et spill som er spennende, underholdende og langt. Gleder meg til å fortsette.

2. GOD OF WAR III - (PlayStation 3)

Da jeg i begynnelsen av 2010 fikk tak i en import av God of War Collection, ble jeg straks forelsket i Kratos, det sinnsykt flytende kampsystemet og de vanskelige gåtene. God of War II står som en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt. Da mars kom, var jeg utrolig forventningsfull på avslutningen, og jommen leverte ikke Kratos i bøtter og spann. Tidenes beste grafikk, det samme herlige kampsystemet, kule gåter og fantastisk brettdesign er nøkkelord i dette spillet. God of War III er kvalmende brutalt, og scenen hvor du som spiller kutter av to bein av en gud er så sinnsykt at jeg knapt klarte å prate i ettertid. GoW III er også det peneste spillet til dags dato. God of War III tilførte kanskje ikke så mye nytt til serien, men var brilliant paced (norskt ord?) fra start til slutt og en enorme bosser. If it ain't broke, don't fix it.

1. POKEMON HEARTGOLD - (Nintendo DS)

Pokemon Gold til GameBoy Color er et av de absolutt beste spillene jeg har spilt. Da en remake til DS ble annonsert, ble jeg helt fra meg av forventning. Da HeartGold endelig gjorde sin ankomst i mars, dro jeg opp på hytta mi på fjellet for å kose meg med det i påskeferien. Og ikke bare var det en utrolig tro remake, det fylte på med nyere gameplay og skapte en perfekt blanding mellom nostalgi og fresh gameplay. Alle de gamle byene og karakterene jeg husker som liten unge er tilbake, i den klassiske presentasjonen og gameplayet jeg aldri går lei av. Da jeg i tillegg fikk mulighet til å la musikken være akkurat som i Gold, var årets spill et faktum! HeartGold er en utrolig bra laget remake som klarer å mikse gammelt og nytt i en herlig liten blanding, som beviser hvor bra håndholdt gaming kan være. Årets beste spillopplevelse.

MEST ETTERLENGTEDE SPILL 2011:

5. THE LAST GUARDIAN & TEAM ICO COLLECTION - (PlayStation 3)

Team Ico ser ut til å få et knallsterkt år i 2011. Ikke bare har dem et helt nytt prosjekt på gang, The Last Guardian, som virker så utrolig interessant ut, selv om jeg egentlig ikke vet noe om gameplayet. Og de har en kommende doublepack bestående av de to spillene de allerede har gitt ut, til PS2: Ico og Shadow of the Colossus.

Sistnevnte er også en stor favoritt som jeg putter på topp 5 lista mi, og kan ikke vente til jeg får se enn HD remake. Ico virker også veldig spennende. The Last Guardian, som handler om forholdet mellom en gutt og en slags drage, ser utrolig spennende ut og jeg kan ikke vente til å endelig få sett litt gameplay. Men jeg vet allerede at det kommer til å bli et av årets høydepunkt, og Team Ico Collection er et selvskrevent kjøp.

4. DEAD ISLAND - (PS3, Xbox 360, PC)

Hørte først om Dead Island for flere år siden, og har gledet meg helt siden. Hele ideen er rett og slett oppskriften på mitt drømmespill; Zombier i mangetall, historiedrevent, åpen verden, fokus på melee combat og passe på ammo og pistoler osv. Det hele virker utrolig morsomt, men må innrømme jeg ble litt nervøs om det i det hele tatt kom til å se dagens lys, etter cirka et år med null info. Helt til igår, 16. februar, hvor ny info ble sluppet sammen med bilder og en så sinnsykt vellaget trailer at jeg fikk frysninger av å se den. Og da release dato ble bekreftet til 2011, toppet gleden over.

Seriøst, se den traileren, zombiefan eller ikke.

3. UNCHARTED 3: DRAKE'S DECEPTION - (PlayStation 3)

Når spillet heter Uncharted, bør jeg egentlig ikke si mer? Uncharted 2 var et av 2009's heftigste spill, med god historie, herlig grafikk og fantastiske utskytninger fra start til slutt. Uncharted 3 ser ikke mindre genialt ut, med en lovende historie som tar plass i ørkenen, og allerede en kul actionsekvens er sluppet som tar plass i et falleferdig hus. Jeg gleder meg uansett, til og med om det bare er Uncharted 2 i nye klær.

2. BATMAN: ARKHAM CITY - (PS3, Xbox 360, PC))

Batman: Arkham Asylum var årets spill 2009 for min del. Den herlige stemningen, den gode verdenen, flytende kampsystemet og alskens gåter og trofeer var den beste spillopplevelsen fra '09. Arkham City ser bare større og bedre ut; istedet for en liten øy har du stor by for kriminelle! Mer frihet betyr mer moro, og jeg ser frem til å løse gåter og jakte etter trofeer allerede. Historien virker også spennende, med alt dette med Hugo Strange og flere kriminelle enn jeg kan telle. Jeg kan ikke vente.

1. THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM - (PS3, Xbox 360, PC)

The Elder Scrolls IV: Oblivion er mitt favorittspill noensinne, Skyrim ser så perverst bra ut at jeg får vann i munnen bare å tenke på det, og 11 november kan ikke komme fort nok. Alle bildene som er lansert og infoen som er sluppet gjør meg mer gira. Aldri har jeg gledet meg så mye til et spill som jeg gleder meg nå. 11. november kan ikke komme fort nok. Mer er det ikke å si.

Seks andre spill jeg mest sannsynlig kommer til å skaffe meg i år:

Rage
Portal 2
inFamous 2
Pokemon White
Mass Effect 2 (PS3)
Mass Effect 3


Hva er deres favorittspill fra 2010 og hvilke spill ser dere mest frem til dette året?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
SKIFT FARGE PÅ FONTEN UNDER PREDATOR I BLOGGBANNERET, AAAAAAAAAAAAAAAAAAH
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Er ikke jeg som lagde den, så jeg klarer det ikke
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Heartgold er vel kanskje det spillet jeg synes er dårligst i hovedspillserien. De kunne forbedret trener systemet (Sjeldent at noen ringer får å ta kamper) og kampene er like treig som i Pearl/Diamond. Det var heller ikke så altfor mye nytt.

Ellers må jeg si at jeg gleder meg til det som kommer ut i år, og selv om jeg ikke har så stor interesse for de spillene du lister opp, gleder jeg meg alikevel til å se hvordan det nye elders scroll spillet blir.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Er 100% enig med Skyrim som årets mest etterlengtede. Holder på å dø, og vi er bare i februar. Jeg kommer garantert til å dø før november.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Om SSX Deadly descents kommer i år, så er det nok det spillet jeg gleder meg mest til.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
ÅÅ herre gud jeg kan ikke vente til Skyrim! Oblivion er helt klart mitt favoritt spill gjennom tidene, og jeg har en knallsterk følelse på at Skyrim vil blåse Oblivion vekk fra tronen! Den dagen det blir sluppet ut en gameplay trailer, dør jeg av orgasme... Blir værre enn når jeg så avsløringen live via Spike VGA streamen! Jepp, ingen tvil! Skyrim kommer til å bli tidenes spil!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
God blogg og jeg er enig med alt bortsett fra Pokemon? Pokemon på første? Er ikke Pokemon for litt mindre barn?

Unansett det beste spillet i 2010 var helt klart RDR

Spill jeg skal kjøpe 2011:
Infamous 2
Uncharted 3
Crysis 2
L.A Noire
Fifa 12(Kanskje)
The Elder scrolls V: Skyrim (Kanskje)
Batman: Arkham City
LittleBigPlanet 2

Det var egentlig alt!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Takk til alle sammen!

CEG93: Tror ikke det slår Oblivion. Det er bare noe med magien og alle minnene jeg har fra Oblivion, det blir nesten umulig å slå det.

albaga: Nettopp derfor du ikke skjønner hvorfor Pokemon er så jævla bra. For mindre barn? Herregud.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
albaga: FEISPÅÅLM
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Nja...blir vel det nye zelda jeg ser frem til...

Håper det ikke blir utsatt...av en eller annen grunn..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Spillene jeg gleder meg mest til i 2011 er vel Dead Island. Hørest ut som et spennende konsept! Spillet jeg gleder mag aller mest til er InFamous 2. 1'ern er ett av de beste spillene som har kommet til PS3, så jeg gleder meg STORT til 2'ern kommer!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Predator: Jeg skjønner hvor bra det er, men føles rart å spille det da man er 15 år
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Historien i New Vegas dårligere enn den i Fallout 3? Er ikke så sikker på det. Dog ingen var spesielt engasjerende grunnet karakterer uten dybde (jeg er blitt bortskjemt av Bioware), synes jeg New Vegas har den beste, spesielt da man fikk en haug med valg. For en gangs skyld. Det å forme slutten selv funket vanvittig godt, noe jeg føler hever det et langt hakk over Fallout 3.

Skyrim blir nok kult uansett, og klarer det å overgå Oblivion, hvilket er en virkelig bragd, så tror jeg jeg kommer til å slite med å se dagslys de første ukene etter release.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
min liste er
6.Crysis 2
5. skyrim
4.Bulletstorm
3.Dragon age 2
2.LA noir
1. HOMEFRONT
1.5 UNCHARTED 3: DRAKE'S DECEPTION

gleder meg noe SYNSYKT til homefront og uncharted
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
Ingen shabby liste dette her.
Decyfered!
  • 0
Takk for alle kommentarer!

kvidogbleg: Synes bare selve stemningen og valgene mot slutten på 3'ern overgår New Vegas. Men oh well, det er jo subjektivt det her.

albaga: Gode spill kan spilles i alle aldre.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Vel, sjekk igjen etter du er ferdig med(noe jeg gjetter at du ikke er ennå, 15 timer var ihvertfall ingenting for meg) New Vegas og se om du har samme mening
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
New Vegas på en GOTY liste? Are u serious?
Det spillet er jo totalt herpa. Lagg, glitcher og bugs hele tiden jo
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Mass Effect 3 her, men skjønner jo godt hvorfor Skyrim ligger på toppen av ønskelista til 90% av medlemmene her
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Veldig fin liste som alltid Predator.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Flott liste dette her
*MacGyver Theme*
  • 0
Albaga: Jeg nærmer meg 18, og jeg plukker til tider opp Pokèmon. oO

Men synes at det er ganske unødvendig å ha med Heartgold på en liste over 2010`s beste spill. Det er tross alt bare en remake.

Likte best RDR, Heavy Rain og Alan Wake fra 2010.
Ser fram til Uncharted, Assassin`s Creed 3 (?), L.A. Noire, Brink og Fifa 12.
  • 0
Jeg spiller så minimalt nå, at jeg må nok dessverre innrømme at jeg kommer sikkert ikke til å spille mange 2011 spill heller..


MEN

Deus Ex 3 skal jeg spille
  • 0
Veldig bra liste dette her Predator og mange av disse spillene jeg selv har på min liste

Takk for nok en god blogg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!