Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Synes du det er kult når Norge blir nevnt i film? For eksempel i episoden av The Simpsons når en gjeng med norsk-ættede folk flytter til Springfield, eller når de snakker om Norge i The Thing? Det gjør i hvert fall jeg.

Jeg har derfor snekret sammen en samling med filmklipp med referanser til Norge, nordmenn eller norsk kultur.

Trykk på denne linken for å se den:

http://www.youtube.com/user/Exkild
Eskild aka. MrJones
  • 0
Enig der Norge er så lite og ukjent for mange at det ikke høres så mye om det.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
kul film. Trodde ikke at norge ble nevnt så mye i filmer og serier .. Men var uansett artig å høre på alle de som prøvde å snakke norsk
Rock this earthlings
  • 0
Helt enig, synes det er råkult når Norge nevnes fra utlandet
  • 0
Hvor er World In Conflict?
Nei men da så
  • 0
Utrolig godt jobbet med videoen
  • 0
"Jeg er skikkelig forbanna!"Hahahahahahaha!
  • 0
Nasjonalisme og patriotisme er arbitrære og disruptive holdninger i dagens globale samfunn.

Lagt til 2011-01-18 18:09:
Men en interessant film lell.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Takk for den hyggelige tilbakemeldingen folkens!

@ Strategist: Jeg kan ikke kalle meg spesielt "patriotisk" eller "nasjonalistisk" men jeg synes det er kult når Norge nevnes i internasjonal sammenheng.

Samtidig må jeg innrømme at jeg er glad i Norge da - uten at jeg vil dø for konge og fedreland ;)
Eskild aka. MrJones
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Harald Zwart har jo norske referanser i alle sin filmer, har han ikke det?

Fantastisk gøy å se denne filmen, det er tydelig at du har brukt tid på det. Godt jobba!
  • 0
Lol, det er ikke nasjonalisme å like landet sitt Strategist
  • 0
Kult at Future Soldier skal ha en stor handling i Norge! WOooOH!
Veni, vidi, avicii
  • 0
Serr Polen Shot?

Lagt til 2011-01-18 22:33:
Wow! Fant nettopp ut at spesialstyrken i Future Soldier er "norske"! Hvor kult ekke det?
  • 0
Velkommen etter
Veni, vidi, avicii
  • 0
hahah det er jo OOOOLD news nå det
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Lol, det er ikke nasjonalisme å like landet sitt Strategist
Jo. Per definisjon.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Bra jobba!

Patriotisme og nasjonalisme tilfører intet godt til vår verden.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Ser ikke noe galt med å like landet sitt. Styresettet er en del av landet, og har man ikke noen holdninger om kulturen og velstanden i landet lever man i likegyldighet. Det siste i hvert fall jeg ønsker er et automatisk samfunn hvor mennesker lever som zombier, kontrollert og overvåket. Jeg snakker selvfølgelig ikke om nasjonalsosialisme eller ekstrempatriotisme, det er en svært lite rasjonelt syn, men det er mulig å synes det virker best å bo i et land uten at man skal krige for at alle andre land skal bli slik.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Morsomt! Alltid morsomt å høre Norge nevnt i film og TV... eller spill (har ikke støtt på Norge i spill enda, men det finnes sikkert). Jeg lever i den tro at ingen vet av Norge, så det er jo fint å få bekreftet at verden vet at vi finnes
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Til Joelspeanuts: Norge har dukket opp i mange spill. De første brettetene i Commandoes behind enemy lines finner sted i Norge, i C&C: Tiberium Sun kriger NOD og GDI i Hammerfest, i World of Conflict er det norske soldater (med norske stemmer) og i Civ IV snakker vikingene norsk.

Dette finnes selvsagt flere eksempler, men det er disse jeg kom på i farten.



Lagt til 2011-01-23 22:20:
PS:
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/09/19/512567.html

Eskild aka. MrJones
  • 0
Jess, den var bra
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!