Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå i november gikk det opp for meg hvor fort 2010 har gått. Jeg gikk ut døra og et lite stykke på vei mot skolen, før jeg begynte å bannes og klaske meg på låra. Helvetes kulde!

I dag er jeg reneste Lars Monsen. To minus er ikke noe jeg ikke kan hanskes med. Trenger ikke superundertøy engang. Men om det ikke er flere titalls minusgrader, så skal snøen trenge seg inn overalt. Man kan ikke la en eneste åpning være åpen, gjør man det, og snøen kommer seg inn, vil man først prøve å vrenge den ut av klærne, før man er nødt til å se seg tapt. Man kan prøve å innbilde seg at man er så varm i klesdrakten sin, og at snøen bare er behagelig, men dette er helt klart en løgn. En annen taktikk kan også være å hive av seg klærne, men er man da utendørs, vil man kun pådra seg ei enda verre forkjølelse.

Under vintertida har alle sin egen lille nemesis. Noen bryter med naboungene eller snøfresermonsteret i garasjen, mens atter andre sliter med å skjønne konseptet kramsnø. Selv har jeg funnet en erkefiende i det å kle på meg. Jeg hater raggsokker. De er fengsel for føttene, og gjør at man ikke kjenner varmen i badegulvet. Ullundertøyet klør, og superundertøyet er for kaldt. Boblebukse er klumpetet og gjør meg mye mindre grasiøs, og vottene gjør meg mindre fingernem. Skjerfet mener det skal kveile seg rundt halsen og kvele meg, mens jeg synes det gjør seg bedre som en pisk. Dessverre vil jeg ikke bli syk, så jeg kan ikke løpe rundt i hot pants og hawaiiskjorte.

En annen ting er at alle skal være så forbaska kreative. Enten skal de bygge en snømann, et slott eller en isskulptur av Clint Eastwood. Dårlig ingeniører, hele bunten. Da jeg selv var en meter lavere, hadde jeg store visjoner om et palass av is og snø. Jeg hadde lagd tegninger, hyret inn praktikere til å gjøre alt arbeidet for meg og brukt vinteren på å skaffe byggetillatelser av lekeplassens høye herrer. Da byggverket mitt var halvveis ferdig, kom sola og smeltet vekk hele min drømmeresidens. Jeg lærte av erfaringen min, og har for lengst sluttet med snø som byggemateriale. De naive krekene bygger derimot konstruksjoner av snø hvert eneste år.

Jeg klarte ikke å holde løftet mitt om å beholde alle klærne på til enhver tid. Jeg ble forkjøla likevel, og styrter nedpå med hostesaft og knasker febernedsettende som drops. Det verste med å være syk er likevel halstablettene. Hver eneste tablett smaker enten som tannkrem, syntetisk frukt eller papp. Spesielt disse små, hvite pastillene som visstnok skal inneholde råmelk smaker uhyrelig. Hva råmelk er vet jeg ikke, men jeg har ingen planer om å finne det ut. Melk skal ikke være rått, men heller en rolig og forutsigbar opplevelse. Heksekunst er det peneste jeg kan si om denne formen for naturmedisin. Neste gang jeg blir forkjøla går jeg for narkose, kun for å slippe smaken.

Dessuten krever vinteren sitt av glatte forhold og isete føre. Jeg går og bekymrer meg for lårhalsen, de naive vennene mine kjører akebrett. Ikke bare oppfordrer de naturen til å være rampete, men utsetter også seg selv for fare. De bør ha lært noe om trafikksikkerhet i løpet av oppveksten, og akebrett er glatt. I tillegg kan det gi ulovlige gaterace et godt image, og det er noe vi ikke vil skal skje. Vi har nok av råkjørere som henger på bensinstasjonene, om ikke dagens ungdom og smårrollinger ikke skal pimpe opp kjelkene sine og søke fart og spenning. Foreldrene bør virkelig barrikadere dem innendørs med en eller annen skjerm.

Nå følger jeg med på gradestokken, og veksler mellom krampegråt og stille hikst. Sola kan godt få heltidsstilling igjen, før jeg blir en grinete og bitter ung mann.

15 dager igjen!

Det snør i mitt helvete.
  • 0
Jeg liker vinteren så lenge jeg kan sitte inne og se ut på den.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg liker å gå tur om natten på vinteren.
Har gjort det idag faktisk. I 22 minusgrader.

Men utenom det så kan jeg ikke fordra denne årstiden.

Bor i en uisolert kjeller, så det blir fort grisekaldt.
Og jeg kan ikke ha så høy tempratur på ovnen, for da går strømmen -.-

Akkurat nå er det knappe 15 grader her nede.
Var lavere natt til igår, men jeg overlever.

Vi er da tross alt vikinger er vi ikke
  • 0
Vinter = kulde = CEG93 mad! Kan ikke vente til sommeren :/
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Kan ikke si at jeg liker vinteren noe særlig, men hater den ikke heller. Du trenger forresten verken ultøy eller strømpebokser bare fordi det er minus grader ute. Selv nøyer jeg meg med en boblejakke og det har holdt helt til nå. Dette til tross for at det har vært nede i 10 minus grader her.

Nei, det verste med vinteren må nok være alle forsinkelsene. Jeg kom faktisk nesten for seint engang grunnet Bybanen som beveget seg med sneile fart framover. Det ødelag jo nesten rekorden min med null fravær som har vart i cirka 11 og et halvt år!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Er det kaldt på Steinkjer altså

Er kaldt her på Snåsa også og frøs godt på tur til postkassen i dag tidlig. Er nok selv en sommerglad mann, men liker også snøen og vinteren bare det kunne ha vært en 5-6 minusgrader hele tiden, hadde det vært perfekt

Nok en meget god blogg Ursa Minora
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
God blogg igjen Ursa Minora!

Her har vi rundt 25- hele tiden og jeg fryser! Alle er ikke perfekt vettu Kakashi sensei!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Digger vinteren, snøen gjør alt så mye penere. Eneste minuset er kulden, men 2-5 minusgrader passer meg fint...
Decyfered!
  • 0
Jeg elsker vinteren. Koselig atmosfære og alt blir så mye finere enn om sommeren. Dessuten, er det er tr00 kvlt og veldig metal.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!