Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Regi: Mamoru Hosoda
Prod.år: 2006
Alder: 11
Sjanger: Anime/Komedie/Drama
Spilletid: 100 minutter

En fantastisk opplevelse jeg sent vil glemme


Makoto Konno er en helt alminnelig 17 år gammel jente. En dag etter skolen er hun på vei for å besøke tanten sin på et kunstmuseum. Hun sykler ned en bratt vei, men oppdager alt for sent at bremsene på sykkelen ikke fungerer. I enden av bakken venter et togspor med et snart forbigående tog, og det ser ut som om dette er slutten på livet til Makoto. Men i det øyeblikket hun skulle blitt knust av toget, befinner hun seg plutselig flere meter unna, og ser på toget som skulle ha drept henne kjøre forbi.

Dette er tidsreise på en måte jeg aldri har sett før, og jeg ble veldig raskt interessert. Jeg begynte umiddelbart å bry meg om karakterene og handlingene deres. Ingen av personene er anonyme og alle karakterene har noe å bidra med i historien. Filmen utvikler seg etter hvert til å bli ufattelig morsom og inneholder utrolig mange morsomme øyeblikk. Filmen klarer å holde seg seriøs hele veien, men den klarer også helt fint å lette på humøret ditt.

Stemmeskuespillet er hva man kan forvente av en anime. Noe er veldig dårlig, men også mye er bra. Resten er brukbart. Jeg er mest imponert over tegningene, som er noe av det bedre jeg har sett innen sjangeren. Miljøet og alle personer er vel konstruert med sjokkerende mye detaljer. Musikken er laget av Kiyoshi Yoshida. Han har lykkes med å lage et bevegende stykke filmmusikk, som er utrolig stemningsfengende.

The Girl Who Leapt Through Time er en av de mest originale og morsomste animeene jeg har sett på lenge. Jeg likte alle karakterene fordi jeg blant annet kunne kjenne meg igjen i noen av dem. I tillegg virker de rimelig troverdige. Tidsreisingen har sin egen kule stil som er herlig å være med på, og sammensatt med god musikk blir dette en fantastisk opplevelse jeg sent vil glemme.

8/10
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Superduper anmeldelse!
Kan være jeg er helt ute, men eg har faktisk ikke sett denne! Skal definitivt sjekke den ut~ er en stor fan av anime-filmer..(hehe, og de satans episodene/seriene...:p)
  • 0
Elsker denne filmen, får meg alltid i godt humør. Har sett den ett par ganger nå, og kommer uten tvil til å se den flere ganger.

Om du likte denne filmen, burde du ta en titt på 5 Centimeters per Second, som er en av de beste anime filmene jeg har sett, ever. Tegningene er bare rett og slett nydelige, det samme kan sies om musikken.

God anmeldelse, om noe kort. Så fikk den meg til å ville se filmen igjen
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Dette er en av mine favoritt anime filmer gjennom tidene! Den har en god nøytral atmosfære og føles ikke over the top som andre anime filmer. Også er den ikke minst spennende og morsom! Tidsreiser er kanskje ikke originalt i seg selv, men denne filmen snudde den gimicken på hodet! Jah, jeg digger denne filmen veldig

Veldig fin og konkret anmeldelse. Takker for at du skrev den. Hadde helt glemt hva filmen het! Hehe...

Edit

dark samus nemesis: Nå ble jeg veldig interessert i filmen du anbefaler. Men jeg trenger et råd. Burde jeg se den på engelsk eller japansk? Jeg så The Girl Who Leapt Through Time på japansk, men hater egentlig språket :3
"Don't cross the crooked step"
  • 0
CEG93: Vel, som alle andre japanske animasjonsfilmer (etter min mening), så burde du se den på Japansk.Du kan slippe å bekymre deg for jenter på helium og slike ting i denne filmen
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Da tar jeg sjansen på Japansk. Takker ^^
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Takker for anmeldelsen! Jeg så på AMV Hell 4 (82 minutter med amv randomness) et klipp fra dette, men viste ikke navnet på filmen.
Denne skal ses når jeg kommer hjem!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!