Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Året er 2010, jeg sitter på en ny pc til mangfoldige tusen kroner, den er fullstendig oppdatert. Jeg prøver å starte et spill jeg har kjøpt i butikken for flere hundre kroner... Det virket for en uke siden. Men nå? Nå har jeg sittet i en time og opparbeidet meg et usunt stort sinne, mens naboen driller i veggen og Steam gir meg den samme beskjeden om og om og om og om igjen - incomplete installation!!! WTF?!?!?

Troubleshooting gir meg bare mer problemer, og alt som skal virke virker. Firewallen stopper ingenting og nettet er oppe og kjører... Jeg restartet maskina, og prøver på nytt... Incomplete installation... WAAAAAAAAAAAAAAGH!! Snakker vi en oppdatering på Steam(som er en tjeneste jeg overhodet ikke ønsker) eller er det noe gæernt med min maskin(yeah right).

Jeg skriver et klagebrev til Firaxis der jeg forlanger pengene mine tilbake, eller en kopi jeg kan kjøre uten Steam. Det står ikke på pakken at jeg trenger internett for å spille spille, kun for å verifisere og registrere ved første gangs bruk. Jeg truer med brev til forbrukerombudet, men kommer det til å hjelpe? Neppe, og om det gjør det - jeg har uansett ikke fri i morgen til å sitte inne og spille hele dagen...

Det er møkk som dette som virkelig får meg til å tenne på alle plugger. JEG har kjøpt et spill, og ikke fått produktet. Muligens på grunn av en serveroppdatering i en eller annen obskur småby i de forenede stater. Fordi jeg har kjøpt dette produktet blir også bruken min av det overvåket av et eller annet organ i en eller annen annen småby som trolig er plassert på the Cayman Islands.

Det føles litt som antipiratreklamen på dvdene jeg kjøper - hadde jeg piratkopiert hadde jeg sluppet dette stresset. Så hvorfor i helvete skal jeg gidde å kjøpe noe, når det koster meg masse tid og penger, når jeg kan laste ned noe gratis og ikke få noen problemer med det?

Jeg føler litt at spillbransjen skyter seg selv i foten - og det er bra, for hadde jeg hatt dem her nå, så skulle jeg skutt dem i foten også!!!
@chubbyviking
  • 0
Velkommen til PC. Der DRM ødelegger for ekte kjøpere.

Det er grunnen for at jeg sjeldent kjøper spill til PC. Og nei, jeg laster aldri ned spill.
  • 0
Har faktisk aldri pirat lastet ned noe, det er vel fordi jeg aldri spiller på PC
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Steam har aldri plaget meg stort, men kjenner følelsen av at et PC spill ikke fungerer, og ja det er utrolig frusterende.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det siste avsnittet= Epic!
  • 0
Spesielt begeistret blir jeg for feilmeldinger som sier; "It seems you are not connected to the internet or your computer might not be set up for play with Steam"

Jeg sitter jo her og skriver så oppkoblingen er det ingen problemer med, og da jeg prøvde å kjøre et annet Steam basert spill, så funka det bra. Digger også "A Wireless ocnnection is not good for online gaming" Vel det burde ikke ha noe å si - jeg ønsker tross alt å sitte aleine på kontoret mitt å spille alene for meg selv.

Og hvorfor i all verden er det et problem nå, når det ikke var det for en uke siden???
@chubbyviking
  • 0
Skyt dem! Skyt dem alle!...

Huff,føler med deg. Jeg er meget skeptisk til nedlastning av spill og ser jo nå at jeg ikke er så dum..
Du har vel gjordt det du kan,så nå er det bare å banne eder og galle,mens man venter på at det skal fikses på en eller annen måte..
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Det verste er jo at dette ikkeer et nedlastet spill - det ligger jo på CDen, og som det står på pakka så skal Steam bare aktiveres en gang, og det er første gangen for å registrere spillet. Og det har jo fungert utmerket etter det - så hvorfor ikke nå? Hvis noen har peiling på Steam, eller hvordan man unngår "piratsperrene" Civ 5 så kontakt meg gjerne...
@chubbyviking
  • 0
Jeg sluttet å kjøpe spil til pc før alle disse damp-greiene inntok markede. Min maskin er også så forbasket ustabil, og etter at den begynte å slå av Sim City 4 akkurat når den ville så kuttet jeg mer eller mindre ut alt av PC spill. Kan fortsatt spille gamle FPS's som ikke krever at man lagrer spillet, men det skjer vel en gang per skuddår.

Menne.. Det bildet du la til teksten.. Det er et undervannsbilde!? Er det noe "sement-sko" referanser der?
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Du kan jo spille offline med steam da, tar bare en stund før "start i offline modus" kommer opp. Selv synes jeg Steam er bra for alle som har venner som spiller PC spill. Blir en sammleplass som tilbyr automatisk oppdateringer, venneliste, enkelt og lettvint butikk og flott "community". Du kan jo prøve å reinstallere spillet da siden det bare kan være noen filer i en oppdateringer som ikke ble lastet inn skikkelig. Steam er uansett den beste form for DRM siden denne tjenesten forbedrer spillopplevelsen til forbrukerne imotsetning til andre, sikter spesielt til Ubisoft sin som krever at man er online for å spille.

Eller du kan skaffe deg en "crack" til spillet.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Do it like a pirate! A pirate is free! YOU AAARE A PIRAAAAT!
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Det er fordi det er maintaince på steam i dag XD Burde funke innen 30 minutter ca
  • 0
wtfpicture?! Artig.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Filipk:
Det er fordi det er maintaince på steam i dag XD Burde funke innen 30 minutter ca


Greit det er maintenance, men skal da ikke hindre noen å spille et spill de har kjøpt skal det? Har man kjøpt et spill, skal man kunne få spilt det NÅR man vil, og HVOR man vil! Skal ikke være nødvendig og tvinge folk online for å spille! Det er tull og bullshit fra utviklere!

Når man ser på dette her som et eksempel, er det kanskje ikke rart folk ikke gidder kjøpe så mange spill mer. Utviklerne jobber jo nesten mer med kopibeskyttelse enn med spillet. Uansett hva slags kopibeskyttelse de lager, så blir den cracket. så enkelt er det med den saken. Gamere vil ha kvalitet, ikke en tvang om å være online for å spille.
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Litt skummelt med DRM og Steam, hva om disse prosjektene engang blir lagt på is?

Det virker som om det er enklere å piratkopiere ett spill, ihvertfall for noen som meg som bor langt ute i ødemarken. Først skal man bestille et spill på nettet, som ikke kommer før det har gått et par uker. Og når det endelig kommer, så vil ikke spillet fungere! Customer Support er heller ikke noe som eksisterer heller! Er det rart at folk piratkopierer?

Edit: Føler at moderators kommentar var direkte ment til meg, så gjorde kommentaren litt mer subjektiv!
  • 0
kjøp en mac
  • 0
Losten79: Det gikk å spille singleplayer ofcourse. Men visse spill som Civ 5 fungerte ikke fordi det spillet må være synkronisert med cloud. Selv kunne jeg spille alle spillene mine (bare ikke online)
  • 0
Uinnstaller reinnstaller?
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Gikk til slutt da... Så var sikkert en oppdatering på Steam. Men det burde allikevel være totalt unødvendig når jeg bare ønsker å spille singleplayer...

Ble jo faktisk sittende i et par timer og oppdatere programvare, avinnstallere, reinnstallere, osv... Så dagen gikk med til ingenting... Møkk.
@chubbyviking
  • 0
Å gud som jeg hater at spill ikke vil funke. Skjedde meg forleden når jeg kjøpte Diablo II. Jeg kjøpte vanlig spill og expansion til en billig penge og når jeg har installert den vanlige så vil ikke expansion pack disken koble til den andre disken. Etter tre dager med intensiv prøving å feiling, fant jeg ut at butikken hadde gitt meg to forskjellige cder. Alstå en gammel Diablo II cd og en nyere versjon og de var ikke kompatible. Heldigvis har man battle.net der man kan sette i cd koden å få lastet ned spillet og installere uten cd!

Lagt til 2010-10-12 09:49:
Og når det kommer til pirat og kjøp så foretrekker jeg å kjøpe. Det er en underlig god følelse for meg å ha et cover med cden i hånden. Vet ikke hvorfor, men det har alltid vært sånn. Det kan hende jeg laster ned et gammelt spill eller to, men jeg trenger det som oftest ikke for spillet kan kjøpes for 50 kroner i nærmeste butikk.
"No matter, if someone is strong or weak. No human can beat loneliness"
  • 0
Hk0n: ...

Men seriøst , dem skulle aldri ha kalt dem som laster ned ulovlig for pirater!
Hvorfor? Fordi pirater høres fucking awesome UT!!! hadde de blitt kalt rotter ville ingen lastet ned noe, men nå blir de jo kalt pirater, og det er tøft gutten min!

Endret fordi: direkte henvisning til piratnedlasting.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Filipk:
Losten79: Det gikk å spille singleplayer ofcourse. Men visse spill som Civ 5 fungerte ikke fordi det spillet må være synkronisert med cloud. Selv kunne jeg spille alle spillene mine (bare ikke online)


Joda de fleste spillene kan man spille singleplayer Men er de spillene man ikke får spilt i det hele tatt nettopp pga kopibeskyttelsen hehe
  • 0
Jeg minner om at det ikke er lov til å diskutere piracy her på forumet. Noen i kommentarfeltet her går over streken. Dette er en grei diskusjon i den grad man uttrykker sin frustrasjon over spillbransjen, DRM og andre hindre lagt i veien for lovlydige spillkonsumenter. Det er derimot ikke tillatt å referere direkte til sider eller tjenester som baserer seg på brudd på åndsverkslovene. Det er heller ikke lov til å innrømme piracy eller oppfordre til dette.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
The_engineer, å kjøpe en Mac er jo en suveren løsning til å fikse spillrelaterte problemer
  • 0
@Strategist Jeg kjøper alt jeg har av spill og film, og kommer til å fortsette med det, jeg kommer derimot ikke til å kjøpe flere spill som er knyttet til Steam, eller andre verifiseringstjenester.

Jeg vil heller ikke oppfordre andre til å drive piratkopiering. Jeg vil dog minne om at det å sikkerhetskopiere en kopi man har selv har kjøpt kun for eget bruk faktisk ikke er ulovlig. Ønsker man å modifisere dette innholdet er det også lovlig, så lenge man ikke sprer det til andre. Kan jeg få hjelp til lovlig å omgå de sperrer som er lagt inn, så tar jeg gjerne i mot denne. Jeg har betalt for produktet, så om jeg allikevel skulle inneha en kopi som ikke selges over disk så sover jeg fortsatt godt om natten, vel vitende om at det per definisjon ikke er ulovlig.

Så se heller dette som en kritisk kommentar til spillbransjen der deres kamp mot piratene går utover ærlige spillere, og nærmest driver dem over på den andre siden.
@chubbyviking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!