Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å ha lest, sett og hørt om tvangutsendelsene av asylsøkere er det mange som spør seg om Norge er et brutalt land uten noe form for medmenneskelighet. Etter å ha hørt om alle disse som er blitt sendt ut av landet hvor deres asylsøknader er blitt forkastet, så kan man nesten tro at Norge er et brutalt land som ikke tenker på menneskets liv og velvære.

Mange av de utsendte havner blant annet til det landet de først søkte asyl til og i dette tilfellet til det lutfattige Hellas. Der venter det et liv på gata hvor mye kriminelt skjer hver eneste dag.

Selv synes jeg situasjonen er hårreisende og skjønner godt frustrasjonen til kritikerne, men på en annen side skjønner jeg også godt den norske stat som får utrolig mange asylsøknader sendt i fanget og det fra personer som blant annet har et hardt liv. Men det finnes nok også personer som søker om asyl som ikke har rent mel i posen og som før eller senere vil gjennomføre kriminelle handlinger. Jeg skjønner også godt at det er vanskelige valg som blir tatt i denne prosessen og at vi som ser på at dette skjer ikke har så mye og si.

Selv havner jeg midt i mellom og ønsker selvsagt alt godt til de mennesker som har et hardt liv med både lite mat og ikke noe husrom, men de som kun er ute etter å lage bråk her i Norge vil vi jo selvsagt ikke ha inn i landet.

Jeg synes synd på mange de uskyldige som nå har blitt sendt til Hellas og som nå bor på gata uten mat og husrom. Hellas på sin side har ingen mulighet til å hjelpe disse stakkars mennenskene. Mest hjerteskjærende er det å se barn bo på gata og vite at de kan bli offer for kriminelle handlinger. Nei, verden er ikke enkel.

Vi skal også tenke på at vi Nordmenn en gang i tiden var "asylsøkere" og da tenker jeg på den andre verdens krig hvor vi dro over grensen til Sverige. Da ble vi tatt i mot med åpne armer av den svenske befolkningen og hjulpet så godt det var mulig.

Hva mener du om denne saken. Er det rett av Norge og sende tilbake så mange asylsøkere som vi gjør nå, eller må det finnes en middelvei slik at vi hjelper så mange som mulig? Ikke et enkelt tema dette her nei...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vi har plass til asylsøkere så da er det rett at vi tar i mot dem. Vi får flere arbeidsdyktige og folketallet stiger. Hvilken skade gjør det?
  • 0
@Ursa Minora: Overbeflokning og økt kriminalitet er vel et par av de negative tingene det fører til. Men jeg enig med det du sier. Norge trenger arbeidskraft og i utlandet er det plenti av det. Så å invitere de til Norge er ingen dum ide.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Så lengde de har rent ''mel'' i posen og klarer å tilpasse seg normene i samfunnet så er jeg åpen for asylsøkere, problemet er å skille mellom de ''gode'' og de ''onde''.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Overbefolkning? I Norge? Norge er det landet i verden med flest kvadratkilometer per innbygger.
  • 0
Nå som vi unge ikke gidder å ta bygg og anlegg eller helse og sosial er det vel bare bra at vi får arbeidskraft fra utlandet? Hvis dette også kan hjelpe mennesker med å flykte fra forferdelige levevilkår i egne land, da slår man jo to fluer i en smekk.

Dessverre kommer noen og ødelegger for andre. Noen innvandrere blir like fattige når de kommer hit, fordi de ikke klarer å skaffe seg jobb, da blir de nødt til å ty til kriminalitet. Et lite paradoks her er at en av grunnene til at de ikke får jobb, er nordmenns stolte fordommer. Et godt eksempel på dette viste seg i Sverige i år, da radiostasjonen P3 gjennomførte en undersøkelse for å se hvordan det å være muslim og bruke hijab kan påvirke det å søke på jobb. To kvinner, en ved navn Emma, uten hijab, og en ved navn Evin, med hijab, søkte på 200 forskjellige jobber. Begge hadde lignende utdannelse og ferdigheter. Resultatet ble at Emma ble kalt inn til jobbintervju fire ganger så mye som Evin. Og det er litt vel sykt.

Selv har jeg ingenting imot utlendinger og kulturene de bringer med seg. Jeg blir oftere irritert av nordmenn enn jeg blir av utlendinger.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Nei jeg skal ikke ha invandrere til å stjele jobben min. Dere må jo skjønne at de skal ikke inn. Hvis vi sier at en gjenommsnittlig afrikaner har minst 15 barn og vi tar inn 100 av dem da vil landet bli overbefolket som fy. + at vi tar inn mange andre som har sånn over 10 barn. Dere tenker ikke på overbefolkning nå men senere så lover jeg dere at dere angrer for at dere tok inn den ekstra mengden invandrere. Oslo er den byen med mest invandrere i hele norge der er det alltid en invander hver dag som voldtar norske kvinner.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
@masterno: Håper du bare køddet nå, ellers har du et jævlig svært problem.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Vel, det er jo litt vanskelig å skille de som trenger hjelp fra de som kommer til å bedrive kriminalitet, så jeg faller også mellom to stoler når det gjelder dette temaet.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Dessverre er altfor mange asylsøkere kriminelle uten hensikt med å jobbe.
Vi i Norge tar imot altfor mange og dessverre får de oftest bli her(da tenker jeg på de uten gode hensikter.). Det å si at Norge er et brutalt land er så feil som det går ann, eller bare antyde det som deg Bernt Erik. Norge er kanskje til og med litt for snill, da vi gir flere millioner kroner til uland, og politikerne sier at vi må regne med at pengene havner i gale hender.

Norge burde bli mer nøye med hvem vi gir tillatelse til å bli, for det skal ikke gå ut over oss uskyldige når vi er så snille å slippe asylsøkere inn i Norge.
btw thumbs up for masterno!

-Get snill or die tryin'!
  • 0
Må nok si meg ganske så enig med masterno. Av alle muslimske innvandrerne i ung alder jeg kjenner til har vanligvis 8-15 søsken. Men av de norske er det stort sett vanlig og ha 1-3 barn. Vis vi tenker litt sånn Sci-fi så er jo dette egentlig en genial måte å ta over verden på? 2=10=100=1000=10000=100000=1000000=10000000. I løpet av 8 generasjoner er det allerde mer av de en hele norges befolkning i dag. Ikke at jeg er rasist eller noe men det er en skremmende utviklig. Vi blir snart minoriteter i vårt eget land.
why so serious?
  • 0
Vegard Mowinckel: 8-15 søsken??

Overdriver du litt nå eller? Har aldri i mitt liv møtt en innvandrer med 8 søsken, og jeg bor i Oslo.
  • 0
Jeg bor i en gate i Stavanger som i gamle dager ble kalt "pakkisen". Grunnen er at halve gata er bosatt av utlendinger, spesielt fra land i Midtøsten. Noen av familiene har rundt 5-6 barn, og de har aldri gjort meg noe galt.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
@Smæ: Hvis vi slipper inn så altfor mange innvandrere som du påstår, hvorfor får vi da kritikk fra blant annet FN for å ha alt for restrektiv innvandrings politikk?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Send dem tilbake...
  • 0
Det jeg merker i kommentarene her er at nesten alle snakker om kriminalitet... Hvem har skylden i den troen at alle innvandrere som kommer til Norge er kriminelle?
Jo, media og enkelte politiske partier som spiller på frykt isteden for å fortelle hele bildet av saken! Jeg blir kvalm når jeg hører dere snakke om at innvandrere stjeler jobbene våre. Dere høres ut som små drittunger som ikke har særlig utdannelse og som automatisk legger skylden på innvandrerne siden de har bedre kvalifikasjoner enn dere.
De som har vett nok i hodet vet at alle innvandrere ikke er kriminelle.
De som har vett nok i hodet vet at de fleste innvandrere klarer å tilpasse seg det norske samfunn. Jeg selv har mange gode venner som er innvandrere og som jeg setter stor tillit på og kan med hånden på hjertet si at de er noen av de beste vennene jeg har.
De som har vett nok i hodet forstår også at de ikke burde falle helt for media og politikernes virkemidler i saker som gjelder innvandring. Når jeg mener politikere så mener jeg Siv Jensen og FRP (pakket).
Kvitt dere med fordommene, det blir bare for dumt.
  • 0
Endelig en som har skjønt det
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Politisk interessert skjønner du^^
  • 0
Innvandrere som bidrar til samfunnet på en eller en annen måte, eller som bare prøver å leve livet som vanlige folk, har jeg ikke noe imot.

De som følger norsk lov, og innser at ting i deres kultur som strider imot menneskerettighetene ikke har noe og gjøre her.

Foreldrene mine, og eldre generasjonen av venner og familien var asylsøkere fra Jugoslavia.
  • 0
Gravkorset! TAKK!

Det er MEDIA som får oss til å tro at nesten alle innvandrere er kriminelle!

Selv om noen kommer hit med onde hensikter, så gjør slettes ikke alle det!


Og ja, FRP og Siv Jensen.... F OFF!
Det jeg ville likt å se er at FRP fikk flertall et valg, og se hvordan det vil gå med norge da. DA vil folk skjønne at FRP er no-good.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Støtter Gravkorsets innlegg i denne saken!
Just kill him with your awesome
  • 0
@Masterno: Jeg kødder ikke når jeg sier at jeg bokstavelig talt kunne kjenne IQen min stupe mens jeg leste innlegget ditt. Motbydelig. Rett og slett motbydelig.

@Gravkorset & Kvidogbleg: +1
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Gravkorset har helt rett. Vi nordmenn har selv skylda for eventuell kriminalitet blant innvandrere. Vi må integrere innvandrere i samfunnet slik at ingen faller utenom.

Kudos til dere som har skjønt det, men uff for en skam det er å lese de mest naive kommentarene i denne bloggen.
  • 0
Send dem hjem hele bunten!
Long live the Vita!
  • 0
Vi har så gode liv her i Norge fra før. Vi bør gi mer av vårt egent for å hjelpe andre.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!