Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg skal først som sist si at jeg ser på Robinson Ekspedisjonen på TV3 hver søndag noe jeg har gjort siden den første delen ble sendt for mange år siden. Jeg har sett mange oppturer og nedturer, folk som har slitt som bare rakkern, folk som har bedratt sine venner, folk som har hatt det tungt med å overleve på en "øde" øy og folk som har gjort alt riktig og vunnet den store premiepotten på 250 000 kroner.

I år følger jeg også Robinson Ekspedisjonen, men det spesielle med årets utgave er at TV3 har valgt og dele opp lagene bokstavelig talt med Nord (nordlendinger) og Sør (søringer). Dette har medført til nærmest "hatforhold" mellom lag nord og sør. Hvem jeg holder med sliter jeg med å bestemme med for. Jeg bor i Nord-Trøndelag og litt på grensen mellom nord og sør og som gjør meg litt inhabil. Selvsagt ser jeg litt på personligheten til disse lagene og foreløpig holder jeg en bitte liten knapp på sør (uten og skal dømmes for det).

Årsaken til at Robinson Ekspedisjonen ble delt opp slik er at mange ser på nordlendinger som tøffere "folkeslag" når det gjelder å leve ut i skog og mark og takler hardt arbeid bedre enn søringene som er mer fisefine og ikke tåler å bli skitten på hendene. Er det slik dere andre ser på forskjellene mellom nord og sør eller er det bare tull alt sammen og hvor vi tåler like mye skitt på våre hender?

Det blir i alle fall spennende å se hvilket lag som holder best ut og hvilket av disse lagene som har flest igjen til sammenslåingen. Ser du på Robinson Ekspedisjonen eller synes du hele konsptet er teit?

Nedenfor ser du nordlendingene som blant annet deltar på årets Robinson Ekspedisjon!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg syns Robinsons er ganske teit
  • 0
Robinson er teit, helt frem til alle jentene med pipestemme og de feminime gutten har blitt luket ut, da det bare er ekte, hardbarka menn og kvinner der!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Jeg syns at robinson er ganske dårlig tv program
The cake is a lie
  • 0
Selv om dere ikke liker Robinson så lurer jeg fortsatt på om det er noen forskjell på søringer i forhold til nordlendingen når det kommer til om man tåler å bli skitten på hender eller er sterkere på mange måter. Er søringer mer fisefine enn nordlendinger?

Hvorfor tror du mange sier at det er slik?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det er jo ganske mye trær, og ikke så mye bygninger oppi nord.
Når sant skal sies, så er det ordentlig farlig å bo i den øverste delen av nord-norge. Hverdagen består av å bekjempe isbjørner på vei til butikken, trafikkorker pga mammuter som ha sovnet i veien, pingviner i pipa og de rasende samene.

Jeg vil nok si at det er mange barske fra Nord.
Men, mange av de har flyttet sørover, og noen er "ikke helt som andre" her på sørlandet.

Vi får nå se hvem som står igjen til slutt, og gir oss enda en faktor i regnestykke om hvem av nord og sør, som er Norges herskende folkeslag.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
2 venninner av meg har deltatt på Robinson, en av dem er avbildet over. Jeg har ikke å mye til overs for programmet og konseptet.

Om jeg tror nordlendingene er noe bedre enn de som kommer fra sørlandet eller tjukkeste Oslo? Nei!

Når man har reist litt rundt i landet vårt og besøkt noen steder og snakket litt med folk, så skjønner man ganske fort at dette er en myte som MÅ avlives straks.

Men en ting skulle jeg ha sagt, og det er nok en noe ekstrem mening. Men det er en helsikkes bra opptaksprøve.

Alle innvandrere skulle hatt en 3 års prøveperiode der de var nødt å bo sammen med de innfødte i Màze, Kauto eller Karasjok. Når dette var bestått, så kan de flytte hvor enn de vil i landet.

Lagt til 2010-09-26 14:53:
Og så vil jeg legge til at jeg tror hele dette "nord og sør" er noe som har kommet sigende sakte men sikkert i etterkrigstiden. Da folk i nord faktisk fikk litt mer "juling" enn resten av landet.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
NORDLÆNNINGA FTW!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Han nederst til venstre med langt svart hår er faktsik en gamer, han var i lokalavisa her før serien begynte på TV'n. Han er med fordi han vil vise at gamere kan gjøre ting som de viser på Robinson.

Har selv ikke sett en eneste episode denne sesongen, og har aldri fulgt med på tidligere sesonger. Det er vel fordi Christer Falch(skrev jeg det rett?), er en skikkelig ekling, han virker alltdi sur og jeg får seriøst noia av å se på han.

Men det er jo nesten bevist at sørlenninger er mer fisefine, fordi hver gang det kommer over 1mm snø er det jo første nyheten de viser på Dagsrevyen. Vi her i nord begynner ikke å skrike før orkanen har truffet.
  • 0
Det året det er øst mot vest. I'm inn! Vestlandet FTW!

Den ene episoden jeg har sett peker mot at Nord er best. De har bedre lagånd, og velger mer fornuftige ting å ha med. Som samekniver, salt, fiskestenger osv. Sør valgte Hårkur, lippgloss, M16, ok ikke den siste, men de velger litt mer jålete ting. Pluss at enkelte av søringene ser "litt" bolet ut.
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
"Vestlendinger er best, høhøhø!"
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Ettersom jeg ikke har TV3, har det aldri blitt noen Robinsonekspedisjon på meg.

Forøvrig har jeg alltid stilt meg uforstående til hele "nord-sør"-problematikken som herjer her i Norge. Mulig at noen års opphold i utlandet har noe med saken å gjøre...
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Liker Robinson og følger med, i likhet med deg, nesten hver søndag.

Mener dog at det de har gjort i år er i overkant teit. Nordlendinger mot sørlendinger er en idiotisk kamp og bare tull. Nordmenn er nordmenn. I tillegg har de klart å plukke ut de mest storkjeftede, cocky jævlene som deltagere og det blir bare pinlig å høre på de.

Digger derimot å se på konkurransene, osv.
Just kill him with your awesome
  • 0
Skjedde med vestlendingene? Vi stammer tross alt ifra vikingene.
"Det skal ikke være nøtter i skoleboller, bare sånn gult."
  • 0
Vi i nord må sloss mot kulde. Mens de i sør sloss mot varme.

Fyfaen hvor varmt det er i sørnorge!
Og Fyfaen hvor kaldt det er i Nordnorge!

BTW

Heia Nordnorge <3
*MacGyver Theme*
  • 0
  • Ine
  • Ine
Er selv ingen fan av Robinsonekspedisjonen, men jeg så på det mye da jeg var mindre. Kan være fordi jeg ikke forsto hvor overfladisk og klysete det var på det tidspunktet. Kan forstå at folk liker det, men jeg er nok ikke en av dem.
Riddle me this
  • 0
Lars Monsen er vel ikke nordlending?

nuff said!

Forøvrig er ikke trøndere en egen leir, fordi da ville lag nord og sør slitt med å holde motivasjonen oppe siden vi er supermennesker... (det var en spøk for de som ikke skjønte det)
Alle har like forutsetninger for å klare seg ute i naturen, hva man gjør med de forutsetningene er forskjellig. Uansett vil ikke en som er vant til å ferdes i fjellet ha reelle forutsetninger for å være like "erfaren" på en tropisk øy med en helt annen flora og fauna. ikke minst kan varmen være et stort problem om man ikke vet hvilke tiltak man må sette i verk for å takle den.

Anyways, robinson er ikke tv lenger, det var gøy den første sesongen. Så ble det det man i spillindustrien kaller melking...
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Ja
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!