Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I disse tider hvor alle bæljer om miljøvern og hvordan ta vare på naturen så er det andre som faktisk tar steget og gjør noe med det. Da tenker jeg ikke på de forskjellige miljøvernorganisasjonen som til tider stikker snuten sin frem i media. Nei, da tenker jeg på de som virkelig forsker på hvordan vi kan ta bedre vare på miljø og klima.

Kristian Fjørtoft som jobber for UMD utarbeider nå en metode som gjør det mulig å kjøre fra Oslo til Trondheim på 120 fisk i fem kilos størrelsen. Selvsagt er det ikke helt rett da, men i stedet for å bruke fisk, så brukes fiskeavfall fra industrien og blant annet de mange oppdrettsanleggene. Med å produsere biogass vil man faktisk kunne kjøre denne strekningen på dette antallet fisk omregnet i fiskeavfall. Det er søren meg imponerende og med slik produksjon vil vi snart kunne gi slipp på den forurensende oljen.

Det er ikke så lenge siden det var en spørreundersøkelse blant ungdom hvor spørsmålet gikk på "Om klimaforandringene var menneskeskapte" og de fleste svarte faktisk at klimaproblemene var menneskeskapte. Hva mener du her på Gamereactor? Er det slik at det er vi mennesker som kan for de klimaforandringene som nå skjer rundt omkring i verden eller er det naturlige svigninger?

Synes du det er fornuftig å bruke biogass i stedet for annen dristoff eller er det ett fett hva det er bare vi kommer oss frem?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Klimaforandringer er naturlige. Man er bare blind og egoistisk om man ikke vil innse dette. Fantomet er hard mot de harde nå, hehe. Men det er flott med alle tiltakene som gjøres for at vi skal spare miljøet rundt oss.

Jeg tør ikke tenke tanken på hvor mange mennesker i verden som ble arbeidsløse om det ble en pluttselig forandring i bruk av drivstoff. Dette er noe som må skje over en lang periode. Det kommer nok til å skje, og jeg håper jeg får være med å vitne dette.

Litt reklame. Nyeste type Ford stasjonsvogn har kjørt fra Oslo til Kirkens (Rute gjennom Sverige og Finland) på 1(!!!!) tank diesel. skal se om jeg finner en link til akkurat dette.

http://mobil.tv2.no/underholdning/broom/her-endte-rekordforsoek
et-3267289.html


Der var linken ja.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Det er jo naturlig, men jeg tror noe av det kommer fra oss
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg er enig i at klimaforandringer er naturlige, det er jo tross alt bevist, men jeg synes og så det er flott at man prøver å finne nye metoder som er miljøvennlige. Man skal tross alt huske på hva landsmoderen snakket om: bærekraftig utvikling.

Ikke noe vits å drite i miljøvern bare fordi klimaforandringer er naturlige, det gjør bare at man fremskynder det.
  • 0
Klimeaendringer er mest sannsynlig ikke menneskeskapte. Det er solen som styrer klimaet.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Å kjøre Oslo - Trondheim på 120 fisk er ganske greit hvis det er avfall og slikt det er snakk om. Bare det ikke blir en egen industri!!
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
@Napalm Scum: Det skader uansett ingen om du er mer miljøvennlig.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Har en misstanke om at det ikke er et educated guess, Napalm Scum...
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Er nok litt enig med deg Napalm Scum og solen, månen samt resten av solsystemet/universet styrer nok klimaet også i tillegg til at vi mennesker forurenser selv om vår forurensing er liten i forhold til de andre faktorene.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!