Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er mange spill der ute som er undervurderte og som fortjener en oppfølger. Hvilke spill det er varierer nok fra person til person, men jeg har kommet fram til tre klassiske spill som jeg mener burde få en oppfølger. De er ikke nødvendigvis listet opp etter rekkefølge, men jeg lengter nok mer etter enkelte oppfølgere enn andre. Det skal også nevnes at den dagen disse oppfølgerne lages, skal jeg faen meg danse i bare underbuksa gjennom hele byen!

Jeg skriver ikke så mye om selve spillet, men heller mer om mine opplevelser med nevnte spill og hvorfor det fortjener en oppfølger.

1. Hidden & Dangerous 2

Et klassisk spill som kanskje er det første skytespillet jeg prøvde. Jeg husker eldstebroren min skaffet seg det ved hjelp av mindre lovlige metoder (Ulovlig nedlastning, ikke væpnet ran av spillbuttiken. Jeg hadde uansett ingenting å gjøre med det.), så jeg fikk aldri prøve online-opplevelsen skikkelig. Men spillet led av mange bugs, klumsete kontroller, ikke så god grafikk og andre småfeil. Derfor hadde en oppfølger som ordnet dette, men som beholdt de klassiske elementene som f.eks. å kunne velge nøyaktig hvilken utrustning og hvilke våpen du vil ha vært helt fantastisk.

2. Age of Mythology

Dette spillet er lillebroren til Age of Empires II. Det er i grunnen ganske likt, bare at fabeldyr fra Gresk, Egyptisk og Norrøn mytologi slåss sammen med mennesker. Jeg har alltid vært en smule interessert i mytologi, så dette spillet har nok vært midt i blinken for meg.Age of Mythology fortjener en oppfølger fordi det er et såpass unikt og bra spill, men kunne trengt en grafisk ansiktsløft. Og det hadde ikke skadet om det hadde fått blåst nytt liv i seg, heller.

3. Rome: Total War

Medieval: Total War fikk en oppfølger. Shogun: Total War får snart en. Så hvorfor ikke Rome? For meg er dette det klart beste spillet i serien. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg hadde mye mer glede av det enn av Medieval eller Empire.
Det føles utrolig morsomt å ta over verden med legionene mine, se fiendene mine bli knust mot phalanxen til hoplittene mine, eller storme fienden med en gjeng med blodtørstige barbarer. Jeg føler egentlig ikke at jeg trenger å rettferdiggjøre dette valget for noen i og med at alle som liker Rome vil være enig med meg.

Er du enig? Uenig? Lyst på oppmerksomhet? Skriv en kommentar!
  • 0
Canis Canem Edit. Enig i alle spillene du sier i bloggen, god blogg.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Er enig i 2 og 3
  • 0
Har ikke prøvd noen av de spillene du nevner. Eller jeg har spilt bitte-litt Rome: Total War da.

Men jeg er ikke sikker på om det regnes som en oppfølger, men jeg ville elsket å sett Star Wars: Rouge Squadron på dagens konsoller. Non-stop flyaction, fra alle de seks filmene!
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Har bare prøvd Age Of Mythology men enig i den azz!!
Nei men da så
  • 0
  • Solx
  • Solx
Enig med AoM. Det var bra. Har bare prøvd litt da men
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
eing i AoE, herlige spill ^^
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Rome: Total War har jo strengt tatt oppfølgere. Empire: Total War blant annet. De er bare lagt til en annen tidsperiode
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
AoM fortjener en oppfølger.
  • 0
Enig! alle disse spillene trenger en oppfølger!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Husker godt hvor jævlig vanskelig Hidden And Dangerous var. Prøvde det jo hos dere, og husker vi stressa noe sykt. Må være det første ulineære skytespillet jeg spilte, for det var alltid noe stress med planlegging og taktikk. Ikke lett for en elleveåring med andre ord!

Hidden And Dangerous 2 var i tillegg det første spillet med 16-årsgrense jeg kjøpte. Etter å ha gamet demoen hundre ganger kjøpte jeg det brukt på GAME, 12 år gammel. Minnes godt et cover gjemt under donaldblader under senga, og en alt stresset med å skru av før mamma og pappa kom hjem.

Nei, dette spillet fortjener så absolutt en oppfølger, så lenge det ikke blir altfor slitsomt, som ARMA-spillene...

God blogg, Torgeir!
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!