Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Heisan! Hvordan går det? Hva står på? Fått noen nye spill i det siste? Kranglet med noen flere fanboys? Blitt hekta på noe nytt i det siste? Blitt bitt av Facebookbasillen?

Sist gang jeg lastet opp en blogg her var den nydelige, underfundige dagen 22. oktober 2009. Et raskt søk gjennom PC-kalenderen avslører at dette var på en torsdag, Tor og Jupiters dag. Jeg aner ikke hva som skjedde den dagen, hvorvidt det snødde eller ei, om jeg hadde hatt en god dag eller nok en gang blitt slått til jorden av denne grusomme tilfeldighetenes hersker - livet. Riktignok har jeg heller ikke lest gjennom den oktoberbloggen før jeg skrev denne augustlige tekst, så kanskje det finnes noen hint der. Ikke vet jeg, og jeg er for lat til å sjekke. Dog husker jeg at jeg et eller annet sted i den teksten lovte å være mer til stede på GR fra da av - dovenheten min (det vil si meg) og universitetet ville det annerledes.

Det er omtrent like lang tid siden jeg sist stakk innom GR for å oppdatere meg på nyhender i spillverdenen. Siden jeg verken er moderator eller populær har det heldigvis ikke medført noen opphopning av meldinger og kommentarer (pokker, substantivering) og når sant skal sies skulle det vise seg å passe meg utmerket. Jeg har nesten oppgitt eller forsømt alt jeg følte var en del av meg sommeren to tusen og ni: Oversetting, språkinteresse, novelleskriving, GR, innvandringsdebatter (ikke helt, riktignok), spilling, en anelse måtehold i PC-bruken og en sterk uvilje mot gåturer og fysisk mosjon. Med unntak av spillingen (som med Skyward Swords bebudede komme har fått et lite oppsving; dypt inni meg finnes det ennå en michae2109-Zelda-fanboy som endelig kjenner tidevannet snu for hans innbitte kamp mot latskap og likegyldighet - la oss håpe det fortsetter slik) og språkinteressen (takket være japansk) har disse tingene gjennomgått en gradvis men ubønnhørlig forvitring til fordel for egentlig bare to ting - japansk og latskap.

Men nå prøver jeg altså (i all falske beskjedenhet) på et aldri så lite kåmmbækk på GR-arenaen etter mange, mange tidligere forsøk. Kanskje jeg til og med får ut de to tekstutkastene som sørgmodig har avventet å komme til verden i cyberspace siden en eller annen gang i en ikke så altfor fjern men likevel glemt fortid. Dovenskap kan være en nyttig alliert i kampen mot stress (i Cyril Connollys ord: Latskap er bare et simpelt ord for min utrolige evne til å leve i øyeblikket) men også en farlig fiende for streben etter prestasjoner og bedrifter (i den alltid så behjelpelige Bibelens ord: Gå til mauren, du late, se på dens strev og bli vis!). Uheldigvis mistet jeg enhver tanke om balanse for lenge, lenge siden. La oss håpe dette kan bli et småforsiktig museskritt i riktig retning.

Eminem - love the way you lie

Men det er nok off-topic for denne gang. Mitt spørsmål til dere, både gamle og nye brukere, er, hva skjer? Hva er opp, som jeg titulerte mitt forrige miserable forsøk på å vende tilbake til de levende GR-brukeres rekker. Hvordan har ting forandret seg for dere det siste året? Like interessert i spill som tidligere? Samme interesser som tidligere? Samme meninger om ditt og datt (spesielt datt)? Like aktiv på GR som tidligere?
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Der var det endelig en ny blogg fra deg igjen! Og jeg må bare få si det at du skriver EKSTREMT bra

Når det gjelder hva som er opp... Ikke vet jeg. Har ikke vært noe særlig til aktiv i det siste selv, men heldigvis klarer jeg å holde interessen for spill oppe. Blir ikke like mye spilling som før, men det klarer jeg meg fint med. Håper ikke du forsvinner med det første da, michae2109!
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
Tja,livet er som livet er:preget av rutiner.
Spiller litt, jobber mye, og er sammen med familie og venner. Begynte med å skaffe meg en bedre jobb,men det tar tid er jeg redd.

Ellers? Tja,man gjør så godt man kan.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Går som vanlig fra min side. Skriver anmeldelser med gjevne mellomromm og spiller farlig mye. Akkurat som livet skal være.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
zatzinki: Heisan, lenge siden sist! Takk for ros!!!

Flott å høre at du ikke har mistet interessen Skal prøve å forbli blant de levende denne gang

Lykkedragen: Driver å tenker på jobb selv, en grei deltidsjobb i mitt tilfelle, kommer til å trenge det merker jeg.

Kakashi sensei: Høres ut som livet mitt for et år siden, savner det ganske mye
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Kjekt å høre (eller, se) fra deg igjen.

Jeg savner litt god, gammeldags debatt her på forumet. Og siden jeg vet at er god på sånne ting, må du ikke nøle med å skrive noe provoserende.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Lenge siden sist. Hva studerer du på universitetet?
Håper du vil dukke innom iblant, tross travle tider. Alltid interessant å diskutere med deg.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jøss, deg har jeg ikke sett på rimelig lenge. Pleasant surprise, indeed. Er alltid fint med én aktiv, aldrende (lol) bruker til. Som du sikkert snart innser, så er det ikke så mange igjen av dem. Ikke la noe hindre deg i å diske opp med et par-tre diskusjonstråder, btw.... *hinthint*

Ellers lurer jeg på det samme som Strategist ovenfor - hva studerer du?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Her skriver jeg om hvordan jeg skal bli mer aktiv og så bruker jeg år og dag bare på å svare på kommentarer. Beklager folkens!

cosmo-kramer94: Savner det jeg også, skal se hva jeg får til^^

Strategist: Heisan, det var lenge siden! Studerer for tiden japansk, hva med deg? I like måte, håper å få sjansen til å engasjere meg litt mer.

The Silent Assassin: Ha ha, ja, årenes økende byrde har skapt dessverre tæret vekk aktivitet og motivasjon Skal prøve å få til det ja

Hva med deg, hva studerer du for tiden?
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!