Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette blir en blogg som utdyper mange av mine tanker rundt et band mange av dere sikkert kjenner til, Linkin Park.

Jeg begynte å høre på Linkin Park for mange år siden. De første årene hadde jeg liten anelse om hvem bandmedlemmene var eller musikkstil, men etterhvert som jeg vokste opp og fant ut mer om bandet, fikk jeg automatisk herlige nostalgiske følelser. Nå kunne jeg endelig finne igjen gode singler som "Crawling" eller "In The End", som var sanger jeg hadde hørt utallig mange ganger, men aldri visst noe om.

Med andre ord, Linkin Park var bandet som introduserte meg for meg selv. Jeg fikk etterhvert mer oversikt på musikkfronten, og skilte fort ut det jeg likte og ikke likte. Jeg forandret meg totalt, og begynte å skille meg ut fra den vanlige gjengen på skolen. Uten Linkin Park ville jeg ikke vært den jeg er i dag. Jeg ville sannsynligvis gått for å følge moten, og dermed høre på artister som Justin Bieber og Lady Gaga. Takk Gud for å ha gitt meg et band å like!

Linkin Park har ikke bare gitt meg musikk å like, men budskapene i sangene deres har også gitt meg noe å referere til. De synger om verden sett fra perspektivet til ungdom med vanskeligheter, sosialt og mentalt. De uttrykker detaljrike beskrivelser om hvordan det er å vokse opp med mentale problemer, via både tekst og musikkstil som gir en sympatisk følelse til lytteren. Jeg har ofte opplevd verden litt lettere, bare med Linkin Park ved øret.

Det finnes jo selvfølgelig flere tolkninger av musikken deres, men jeg har valgt å se det slik, for det er sånn jeg kan referere til det, og like det.

Jeg er også oppmerksom over at det finnes både folk som hater bandet uten noen grunn, og folk som ikke liker retningen bandet har tatt. Til det har jeg en ting å si: Hver sin smak. Men hvis du går rundt og sprer falske rykter om dem på nettet, eller uttrykker ditt urettferdige hat mot dem: Believe me, you will hear about it.

Nå er du kommet til den delen der jeg grubler over noe. Håper du leser videre og kommenterer din mening:

I fjor gav Linkin Park ut hit-singelen "New Divide", som oppnådde stor popularitet verden over, mye på grunnen av at den ble brukt som den offisielle "Transformers: Revenge of the Fallen"-sangen. Folk begynte dermed å forvente et nytt album. Et år senere er albumet satt til lansering til høsten, og en ny singel har blitt gitt ut: "The Catalyst".

Det er her jeg begynner å lure, kommer The Catalyst og New Divide til å gis ut på samme CD-utgivelse? Eller vil New Divide bli bedre kjent som "den LP hiten som ikke kom i et album"? For jeg må si at disse to sangene høres ganske ulike ut, og jeg begynner å lure på om Linkin Park i det hele tatt vil inkludere begge disse på samme plate. Med tanke på at New Divide likner langt mer på tidligere album-utgivelser, kan det være at den kan ses på som en forsinket singel fra Minutes to Midnight? Jeg er virkelig forvirret, og det eneste som kan gi oss svaret er tiden. Så jeg venter i spenning...

Bloggen er over... Tenkte det så tøft ut om jeg avsluttet med tittelen, right?
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
En fin historie om ditt forhold til musikk og Linkin Park for å være presis ;)
Gruble-delen kan jeg ikke si jeg ser noe særlig poeng i. Mulig fordi jeg ikke er musikk-frelst. Liker å høre på musikk, og syns Linkin Park er en kjempegruppe, men spørsmål om gruppa går i feil retning eller hvilke låter som kommer på en plate ser jeg på som rent uviktige småting. Then again, there's a fine line between fans, and real fans, right?

Favorittlåta er Numb!! Følges tett av Crawling;)
En god blogg!!
''eh'' - Link
  • 0
Er ikke så stor fan av Linkin Park, men syns jeg leste en plass i sammenheng med den nye MoH traileren (Der den nye sangen er med) at det skulle komme et nytt album som het noe med Thousand Suns
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Subject 17: Flott at du liker gruppa Eneste grunnen til at jeg lurer, er at jeg har analysert bandets musikkstil, og jeg undrer om ikke vi får høre nok en drastisk forandring fra tidligere utgivelser. Selv om du kanskje synes det virker unødvendig å sammenlikne slik, så er jeg sikker på at du også ville lagt godt merke til det med tiden

blyantkvesser: Smaken er som baken - delt Og det er riktig, The Catalyst er brukt som reklamering for Medal of Honor. Eller det vil si, DJ Joe Hahn fra Linkin Park lagde en offisiell trailer for spillet, med The Catalyst i bakgrunnen

A Thousand Suns er det forventede navnet på det nye albumet, ja
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
Jeg liker Linkin Park,har faktisk numb som ringetone. Gleder meg til nytt album uansett stil,de treffer på det meste uansett.

Likte bloggen din,bra skrevet.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
første jeg tenker når jeg hører New Divine:
TRANSFORMERS!

The Catalyst er bra, hørt den et par ganger
  • 0
Siterer coolandcalm:
første jeg tenker når jeg hører New DIVINE:
TRANSFORMERS!

The Catalyst er bra, hørt den et par ganger


DØDØDØDØDDØØ!

Det er New Divide.

BRa blogg men hvorfor skrev du om lp rett etter att jeg hadde det
  • 0
Linkin park var bedre før synes jeg

In the end og numb er dritbra
Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen!
  • 0
Google it.

Linkin Park er konge. In The End og Given Up er favorittene mine.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Vet ikke så særlig mye om bandet, og jeg rangerer dem ikke som noen favoritt.

Uansett, jeg liker noen av sangene deres. Ganske så fengende.

Bra blogg :]
Hei.
  • 0
Gleder meg som bare det til Linkin Parks kommende album blir lansert Fet musikk

Bra blogg igjen Track Death
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
What I've done! <3
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!