Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hvis du er liker å se på morsomme videoanmeldelser av diverse film og spill, har du garantert hørt om Doug Walker og James Rolfe, som er mest kjent under navnene Nostalgia Critic og The Angry Video Game Nerd (AVGN). De er begge meget populære, og har en stor fanbase. Jeg ser på begge to, men hvem av dem er best? Jeg har tatt en titt på gamle og nye vidoer av begge to, og her er min konklusjon!

Aiiight, her er the basics. Nostalgia Critic anmeldeler gamle filmer, ofte barnefilmer, fra 1980, 1990 tallet. Men ikke gode, oh no. Dette er dårlige filmer som ikke er verdt å se, men Critic tar en titt, og gjør narr av det. Hva Angry Video Game Nerd gjør ligger vel i navnet. Han anmelder gamle spill til NES, SNES, Atari 2600, Sega Genesis og mye, mye mer. Disse også er veldig dårlige, og som et resultat blir Nerd velig sint og lurer på hva utviklerne tenkte på når de utvikla spillet.
Begge to er rappkjefta, utålmodige menn som klager over hvert lille minus de finner. De er glad i ordet fuck, og andre grove banneord.

Her er et dypdykk om begge to:

NOSTALGIA CRITIC

Jeg oppdaget Nostalgia Critic gjennom hans 5 second movies på YouTube. Doug Walker driver ikke bare med Nostalgia Critic, men også en hel del annet, sånn som nevnte 5 second movies, Bum Reviews og Ask that Guy. Alle tre suger nå, så jeg vil ikke gå i mer detalj. Men NC lever videre, og han poster nye videoer jevnlig. Nostaliga Critic er en sur type med hatt, slips og skjegg, og han sitter alltid foran et bord, på en stol, foran en vegg med ikke noe særlig farger tilstedet. Han åpner alltid anmeldelsen med denne setningen, bortsett fra noen unntak:

"Hello, i'm the Nostalgia Critic. I remember it so you don't have to."

Herfra gir han litt info om episodens film, før han rett og slett går gjennom filmen, fra start til slutt. Neida, du ser ikke hele filmen, men du får alltid vite slutten av filmen og du ser mye av dem. En typisk Nostalgia Critic episode varer i gjennomsnitt cirka 25 minutter. Hans lengste episode varer i over 28. FOR MYE. Det er et stort problem for Critic. Han går overkill og lager episodene for lange. Mye er kjedelig dødtid på de fleste episodene. Hvis Critic kunne kutta ned til noe rundt 17-20 min, hadde det vært en stor forbedring.

Nostalgia Critic er veldig god på å la en tåpelig scene fra filmen få deg til å le, før han gjør en morsom vits av det etterpå. Men det er ofte tilfeller hvor hans vitser rett og slett ikke holder. Han er veldig varierende, kort sagt. Noen ganger er det hysterisk morsomt, mens andre ganger er det pinlig å se på. Og mye av grunnene til at Critic feiler noen ganger, er på grunn av tre ting: Enten er vitsene hans ikke morsomme rett og slett, ellers er det hans forsøk på etterlignelser av skuespillere, eller gjesteroller, som ALDRI er morsomme.

Hvis det er noe Critic er selvgod på, er det hans etterligninger av kjente skuespillere. Vel, dumt av det faktisk ALDRI er morsomt. Når han drar en Arnold Schwarzenegger blir jeg flau på hans vegne, eller de diverse andre han tar. Han klarer det rett og slett ikke! Han har noen ganger med seg gjesteroller. Igjen, aldri morsomt. Hans anmeldelse av filmen "Casper", kunne vært morsom, hvis det ikke var for gjesterollen Casper spøkelset, med Walkers stemme. Han har masse andre gjesteroller, men igjen, aldri morsomt. Slutt med begge deler, Critic!

Alle hans nyere anmeldelser har en tendens til å ikke være morsomme, men kjedelige. Et herlig eksempel på dette er hans ferskeste, "The Phantom" . Jeg lo ikke en eneste gang av denne. Seriøst. Smilte ikke engang. Jeg tror en av grunnene til dette er at han har med seg broren Rob Walker på manuset for tiden, og da blir kvaliteten tydeligvis trukket ned. De eldre anmeldelsene hans er nemlig skrevet av Doug Walker alene, og de er fantastiske.

Men jeg skal ikke gå for mye i minus nå. Nostaliga Critic er virkelig en herlig karakter, og flesteparten av anmeldelsene hans er veldig morsomme og det er morsomt å se på alle de dårlige filmene som finnes. Han har også et morsomt opplegg med en annen serie innefor Nostalgia Critic; "Old vs. New", som tar en gammel film og en nyere film med samme tema, for eksempel King Kong, og sammenligner dem, og "Top 11" et eller annet, som er lister med et eller annet tema. Disse er skikkelig kule. Og når Nostalgia Critic er på sitt beste, er det vanskelig å stoppe latterkrampene.

BESTE NOSTALIGA CRITIC ØYEBLIKK:
Første gangen jeg så hans anmeldelse av Cloverfield. En kort en, men hans gjenfortelling av historien er noe av det morsomste jeg har sett på lenge.

BESTE NOSTALGIA CRITIC EPISODE:
Delt mellom Kazaam og Batman & Robin. To herlige klassikere som har like mye latterbomber. Detter er Nostalgia Critic på sitt beste

THE ANGRY VIDEO GAME NERD

James Rolfe, tidligere kjent som Angry Nintendo Nerd, nå som The Angry Video Game Nerd, er en annen meget populær anmelder. Han anmelder videospill, til diverse gamle konsoller, men mest NES (Nintendo Entertainment System). Angry Video Game Nerd, eller bare The Nerd, er beskrevet som en hissig mann med skjorte og tre penner i skjortelomma som fyrer seg opp for ingenting, drikker Rolling Rock øl for å roe seg ned, og finner opp nye banneord som beskriver spillet bedre enn det tradisjonelle "FUUCK". The Nerd har også en bedre åpning enn Nostalgia Critic. Han har sin egen sang, laget av Kyle Justin, som er utrolig fengende og har en fet tekst. I tillegg kommer episodene med et jevnere mellomrom enn Nostalgia Critic. Før var det to i måneden, nå er det en per måned, og det funker meget godt.

Det som jeg tenker på med en gang når jeg skal finne på positive ting med Nerd, er hvor lenge en episode varer. Gjennomsnitt 15 min. Dette er hva jeg snakker om! Akkurat nok til å si sitt om spillet, gjøre noe hysterisk av det, og avslutte fint. Perfekt.

I tillegg til dårlige spill anmelder The Nerd diverse dårlige spillkonsoller også, som for eksempel Virtual Boy, Sega CD, Sega 32X, Atari 5200 og Atari Jaguar. Ofte handler episodene om mer enn et spill, som flere spill om temaet han holder på med. Det funker kjempegodt.

The Nerd har også en haug med gjesteroller. Noen ganger er det noe så enkelt som hans bestekamerat Mike Matei eller Kyle Justin, eller andre ganger spiller Mike andre karakterer, som Spider-Man, Jason Vorhees og Freddie Krueger. Dette er ikke like morsomt, men det blir aldri irriterende og pinlig å se på, som de i Nostalgia Critic.

The Nerd har selvfølgelig mye dårlig humor også, som ikke er noe særlig morsomt. Han har mye bæsjehumor osv, som blir litt old. Flere ganger later han som han driter på konsollen eller spillet, eller noe sånt. Det er aldri morsomt. Heldigvis har han slutta med dette utover årene, men det er fremdeles en del av hans humor, og jeg håper han slutter med det, for det er ikke gøy.

Det er også litt mer...spennende å se på AVGN. Det er bare noe med at du skjer litt mer når man ser en kar sette seg ned for å spille et spill, og ser reaksjonene skikkelig, istedet for at en kommenterer over filmen, som Nostalgia Critic gjør. En liten detalj, men den er der. Det er alltid gøy å se rommet til The Nerd, som er full av ting som gjør han til....ja, en nerd. Masse plakater av diverse NES spill, så mange konsoller og spill at jeg blir sjokkert fremdeles når jeg ser det...og det er alltid koslig når katta hans har en liten kameo.

Og det er vel det som skiller The Nerd ut fra NC mest: Det er spennende og få informasjon om konsoller man aldri har hørt om, få et innblikk i spillhistorien samtidig som man har det moro. Nostalgia Critic tar bare en gammel, ukjent/kjent barnefilm og gjør narr av den. Det er interresante saker faktisk, og det er alltid like herlig å se The Nerd prøve ut fks. Xbox 360 eller PS2 for "første" gang.

Det er ikke mye negativt å si om The Nerd, fordi han er så kul. Han gjør arbeidet sitt bra, og resultatet er alltid morsomt, alltid verdt en kikk. Alle episoder har noe fantastisk med seg, ulikt Nostalgia Critic, noe som gjør AVGN, noe helt spesielt.

BESTE AVGN ØYEBLIKK:
Det er veldig mange minnesverdige øyeblikk hos The Nerd, men det beste er kanskje når han gjør Batman stemmen i hans Batman anmeldelser. Det er hysterisk morsomt, og jeg ler meg til døde hver gang jeg ser det. Men som sagt, det er utrolig mange øyeblikk her, og velge en er vanskelig. Så jeg sier at Batman stemmen er EN av mange.

BESTE AVGN EPISODE:
Delt mellom Nes Accesories, hvor han tester ut ulikt tilbehør til NES, hvor alt er unødvendig dritt, og Silver Surfer. Hans anmeldelser av alle konsoller er også verdt å se på.

Det var det. Og som du sikkert skjønte er dette resultatet:

And the winner is.......THE ANGRY VIDEO GAME NERD!

Det er rett og slett mer å se på hos AVGN. Hans vitser er bedre, episodene varer i en fin tid, det er morsommere å se på, han skriver episodene bedre og han jobber bedre med det ferdige produktet. Han er en mer likbar fyr, rett og slett. Han er ikke uten sine minuspoeng, men jeg vil aldri slutte å se på AVGN, fordi han gir meg gode latterkramper, og fordi han rett og slett er morsommere og bedre enn Nostalgia Critic. NC er likevel en herlig karakter, og jeg slutter ikke å se på han heller, fordi det er mye morsomt der også.

Okey, det var hvertfall min lille vs. blogg om to herlige karakterer. Håper dere likte den, og ta en kikk på begge to!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Ekstremt god blogg! Elsker både AVGN og NC. Har litt problemer med å finne ut hvem jeg liker best. De er såpass forskjellige, har begge ulike positive og negative aspekter ved dem. Vis jeg måtte velge, hadde jeg tatt AVGN selv. Videoene hans føles litt bedre tenkt ut og er utført på en litt mer profesjonell måte. Min favoritt AVGN episode må være "plumbers who don't where ties". Fyfaen , det må være den største latterbomben i historien! Har ingen spesiell favoritt episode av NC. Han har en stabil episode liste.

Igjen, kjempe blogg!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Selv synes jeg NC er bedre enn Nerd. AVGN ble rett og slett alt for mye av det samme. Har sett på ham fra første episode, men for noen måneder siden sluttet jeg å se på. Det er bare et begrenset antall ganger det er morsomt at han roper ut at spillet er "horseshit cowabunga fuckshit asswhorepenishole" lizm.

NC på den andre siden har noe fresht over seg. I tillegg har han de andre seriene sine, som jeg personlig elsker alle bortsett fra Bum. Kan hende at du ikke er "voksen" nok til å forstå humoren i Ask That Guy? for det er seriøst noe av det morsomste jeg har sett på dritlenge. Angående lengden på NC-episodene vil jeg si at det er absolutt passe. En vanlig film varer mellom 1 og 2 timer og det skjer noe nytt hele tiden. Spill varer som regel lengre, men det er mer repetetivt, på en måte, så man trenger ikke ta med like mange punkter. Det er antagelig derfor episodene er såpass lange som de er.

Uansett; en bra skrevet blogg, selv om jeg ikke er helt enig
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Virkelig ikke enig... Angry Video Game Nerd har barnslig prumpehumor, overdrevne slåsskamper med alle slags merkelige skapninger og til tider teite kommentarer/poeng. Men det skjer mer, det kan jeg si meg enig i.
Nostalgia Critic er som en mer voksen AVGN. Han er sint, til tider hysterisk, men han prater ikke om flodhest-møkk eller sammenligner filmene med avførings-ritualene til kaniner... I tillegg har han mye morsommere poeng og han har de andre showene også, som er kjempemorsomme. Ask That Guy er dritkult, Bum er ofte veldig morsomt, dog ikke alltid, Video Game Confessions er litt artig i blant, men blir litt treigt, og Theme Lyrics gir meg stort sett en liten latter. Men jeg er helt enig i at gjestekarakterene/skuespillerparodiene må ut, det er noe av det verste med hele That Guy With The Glasses...

Ja ja, jeg var ikke enig med deg, men bloggen din var veldig bra! Gode poeng, pent skrevet og utfyllende "anmeldelser" av begge to. Godt jobba! Så får vi bare bli enige om å være uenige når det kommer til hvem som er best.
PS: Jeg liker AVGN også, bare ikke like godt som NC.
"Yeah, I dare you! Ragequit! Make us both happy!" - Scout, Team Fortress 2
  • 0
Kjempe bra blogg! selv synes jeg det er veldig vanskelig og besteme hvem som er best! av samme grunner som Crazy Eyed Gamer93
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
AVGN er min favoritt av disse to. Får latterkrampen av hver eneste episode
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.
  • 0
God blogg!
Men jeg velger heller NC... Han legger iallefall ut nye episoder hver onsdag.. Og AVGN bare legger ut kanskje 1 gang hver mnd.
  • 0
Der må jeg si meg svært uenig. Der AVGN har blitt mindre morsom med tiden og har rett og slett blitt for rolig, er NC fortsatt like morsom som den dagen han startet og minst like kritisk.

NC har også bedre vitser syns jeg, da AVGN ofte ranter eller bruker styggord som sin kilde til humor, noe som blir litt ensformig i lengden, mens NC altid finner morsome referanser, lydklip eller ordspill til filmene han anmelder.

Mine personlige favoriter:
AVGN: Plumbers Don't Wear Ties, Mario In Time (eller hva den nå heter)
NC: The Room, Pokemon The First Movie

PS: NC og AVGN har jo selv sagt at de ikke vil bli sammenlignet, og de har jo til og med hatt en krig mot hverandre bare for å slutte sammenligningen. I am just sayin'
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Må si meg litt enig med det dere sier. AVGN har blitt dårligere i det siste, mens NC har bare blitt bedre. Men vis vi ser sammenlagt over alle episodene de har laget, er AVGN den beste fortsatt.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Interessant blogg! Kult at du tar en kritisk titt på begge to istedenfor å lage en tosiders fanwank som så mange andre gjør. Er spesielt enig i kritikken du gir mot Doug Walker. Noen episoder har rett og slett vært så flaut dårlige at jeg ikke har orket å se dem ferdige. Casper episoden er et godt eksempel.

Hva AVGN angår, så foretrekker jeg episodene hvor han er både informativ og morsom fremfor episodene som nesten kun fokuserer på én av delene. Toaletthumoren synes jeg ærlig talt ikke er like irriterende som mange skal ha det til. Det er så barnsligt at det blir morsomt lixm. At han legger ut episoder sjeldnere enn NC plager meg forsåvidt heller ikke. Jeg foretrekker kvalitet fremfor kvantitet, any day.

Uansett, som jeg sikkert har nevnt før i diverse kommentarer på GR, liker jeg TheSpoonyOne mer enn NC og AVGN sammenlagt. Tragisk at så få folk faktisk vet om han. Anbefaler alle å sjekke ut siden hans, så lenge de ikke har noe imot den litt "nerdete" humoren. Greit nok, han har tapt seg litt på det siste siden han har fokusert litt i overkant mye på wrestling og "It Came From Beyond Midnight", men det er absolutt verdt å sjekke ham ut, tro meg. Lo som faen av den siste episoden av Phantasmagoria LPen hans.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Synes Spoony sitt innslag i Battlefield Earth-anmeldelsen til NC var morsomt, jeg. "Just let me work on my dying words... Ooohh --"

Og enig med Yuggothian i at Spoony er den beste, ja. Hater humoren til AVGN, og NC blir mer og mer ujevn og er egentlig en elendig skuespiller når han faker sinne og slikt.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Synes NC er klart nest. Eneste som er bedre hos AVGN er at han tar for seg mer spill en hva NC gjør. Likevel er NC mye morsommere - og ranten hans av Pokémon The First Movie er hysterisk.
Riddle me this
  • 0
Jeg liker helt ærlig NC best, han er bare en så herlig fyr!
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
Liker alle fra TTGWTG, og selvfølgelig Nerden fra Cinemassacre.com, men hvem som er best av NC og Nerden kan jeg ikke si. Begge to har sine ups og downs. Jeg er en fast seer fra begge parter.
  • 0
Jeg har ledd like godt av både NC og AVGN, men hvis jeg må velge en favoritt må det bli Nerden. Selv om kvaliteten på innslagene har variert noe gjennom serien, synes jeg serien hans er morsomst jevnt over.
  • 0
Jeg ser fast på AVGN og syntes han er best, NC har jeg ikke sett på en stund.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Takk for all ros på bloggen! Ser at mesteparten er uenige med meg, men det bryr jeg meg ikke om. Nostalgia Critic er jo faktisk helt utrolig god han også, men jeg synes altså at AVGN har flere kvaliteter enn han. Med andre ord: Jeg skjønner godt hvis dere er uenig. Men takk uansett!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Det som gjør AVGN til vinneren i min bok er Swordquest videoen. Den åpner øynene.
:D <3<3<3
  • 0
Ingen som er glad The Irate Gamer.
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0
ALL HAIL THE SPOONY ONE. Ellers så liker jeg dem alle, også syns jeg linkara og hans tegneserie anmeldelse er konge. I AM A MAN (PUNCH)
  • 0
Irate Gamer er en ukarismatisk talentløs gjøk
  • 0
@Pottis: Chris Bores (the shit out of me) er like morsom som å få vite at du har prostatakreft. Skjønner ærlig talt ikke hva noen ser i Irate Gamer.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
@potetmosgutten: Nei og nei, Irate er jo bare en skamløs etterligning av AVGN! Jeg så hans anmeldelse av E.T. (det verste spillet noensinne) og jeg lo ikke en eneste gang fordi... vel, det var ingen ting morsomt.

AVGN, NC, Linkara og tildels Spoony (har ikke sett så mye av han) er iallefall komediegull
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Kjempebra blogg igjen Predator

Selv har jeg ikke sett så mye av disse to, men litt har jeg sett og da synes jeg også at AVGN faktisk gjennomsnittlig var bedre.

Har dere forresten sett Kengro TV? Vår tidligere moderatorsjef anmelder spill som han ikke liker og dette kan sees her; http://vimeo.com/11950631
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Elsker den til Angry Video Game Nerd, hvor han tester ut bibelspill!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!