Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er én måned igjen av ferien. Én måned til jeg starter på Mailand videregående skole. Jeg prøver å nyte ferien så godt jeg kan, men har alltid én tanke i hodet: Kaster jeg bort dagene?

Hittil i ferien har jeg blant annet vært på Hovefestivalen i Arendal, vært i London en helg og tatt enda en tur til Arendal. Men det er ikke det jeg skal snakke om her. Jeg skal snakke om dagene jeg er hjemme..

Dagene mine starter ofte rundt kl. 13:00 - 14:00, å avsluttes gjerne 03:00. Mellom disse klokkeslettene sitter jeg som oftest på rommet mitt og spiller xbox. Da kommer ofte tanken jeg har nevnt ovenfor. Kaster jeg bort dagene? Jeg bruker mye av tiden min på spill nå i ferien. Tross alt, så elsker jeg jo å spille, og gjør det så å si hver dag uansett. Jeg slapper av, gjør ting jeg elsker og snakker med vennene mine på Xbox Live. Det hender jeg tar meg den friheten og sykler én kilometer til pappaen min, for å spille trommer og. Men nyter jeg ferien? På én måte, ja. På en annen måte, nei.

De siste årene har jeg satt meg ett mål før hver sommer: Jeg skal trene mer, jogge, trene mer styrketrening osv. Altså å trene mer når jeg ikke har skolearbeid som må gjøres. Tanken kommer støtt, men det er ikke ofte jeg "gidder" eller "orker". Jeg føler også at jeg vil være ute med venner, men det er ikke lett når halvparten er på ferie, og den andre halvparten ikke gidder, fordi "de har vært ute allerede". Den siste uka, har jeg vært ute og jogga to ganger + at jeg har trent litt styrketrening. Tar meg gjerne noen turer på fotballbanen i ny og ne, hvis jeg får med noen. Føler at jeg får mer ut av dagen, når jeg ikke bare spiller.

Kort oppsummert: Jeg føler jeg kaster bort dagene ved å sitte inne å spille. Jeg vil ut, men får ikke med andre, eller tar ikke initiativ til å gå ut og trene. Så fort jeg får trent litt, går humøret opp ett par hakk. Kaster jeg bort dagene? Noen dager kaster jeg bort, andre dager ikke. Alt i alt, jeg nyter ferien!

Så har jeg noen spørsmål til dere:
- Hva bruker dere feriedagene deres på?
- Trener dere i ferien?
- Om dere spiller mesteparten av dagen(som meg), føler dere at dere kaster bort dagene?

Over til noe helt annet: (!)
Jeg er stor fan av bandet "Avenged Sevenfold", og har lagt merke til at det er en god del andre fans her på Gamereactor også. Så til dere som ikke visste det: Avenged Sevenfold har sluppet en ny sang fra det kommende albumet deres. Den heter "Buried Alive". Link -> http://www.youtube.com/watch?v=6PRfDJQY_Y8 . Musikkvideoen til singelen deres "Nightmare" kommer også i dag, lørdag 17. Juli. Fant ikke noe passende bilde, så la til coveret til A7X's kommende album :P

- ThMosekillah :)
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Du er omtrent akkurat som meg, bare at jeg er hjemme fra omtrent 14.00/15.00 helt til 04.30

Døgnrytmen min er helt ødelagt og jeg kaster bort dagene mine konstant. Fint at jeg i alle fall er med venner omtrent hele tiden, da

Trene i ferien? Jeg trener så å si aldri. Bare på treninger osv, da. Men jeg trener aldri hjemme.
  • 0
Hehe, kjenner meg godt igjen her ja Og jeg føler ofte det samme, som om jeg kaster bort dagene. Det er vel bare normalt tror jeg, man får ofte dårlig samvittighet hvis man spiller konstant flere dager hvor du kanskje kunne gjort noe mer fornuftig...
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Bruker endel tid inne framfor tv eller dataskjermen, men det blir også litt festgåing og sosialisering ellers. Skal også på en fjelltur med noen venner, så alt i alt blir all spillingen rettferdiggjort i mine øyne.

Så du bør egentlig ikke ha så dårlig samvittighet. Det virker som om du har litt variasjon i dagene i alle fall
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Jeg føler dagen min er fullendt når jeg har klart å holde meg inne på rommet mitt med diverse duppeditter og PC og på det beste sett sola gjennom vinduet.
...Nå er det kanskje ikke helt sånn, men når jeg har sittet inne en dag kun med spill, noe jeg også har en forkjærlighet for, ville jeg ikke kalt det å kaste bort dagene.
Trener MINST en gang i uka, selv om det burde ha vært tre, men når man har trent har man på en måte 'rett' til å spille, kan man si.

If you enjoy wasting time, is that time really wasted?
  • 0
Fint å høre at jeg ikke er den eneste

Trener vanligvis fotball 3-4 ganger i uka da, men når det er ferie har jeg ikke no' fast trening

Matscoolio: Hehe, du får kose deg på turen da!

konsollforkjemper: Haha! Sant det du sier på slutten, der!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Bruker vel nesten ikke dagene til noe annet enn gaming jeg eller. SOmmerferien er kjip når du ikke har jobb...

Men se lyst på det! I morgen kommer jeg tilbake på XBL, and when the Clawedman is in dah house, everything may happen!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
ThMosekillah: Er i samme situasjon som deg, dagene går bare til spilling o.l.
  • 0
Blir jo fort til at en spiller mye i feriene. Står opp, spiser, nææh kansje game litt? Lunch, hm kansje jeg skal finne på noe? Nææh, spiller litt til jeg, og ser etter det.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Helt det samme her. Ambisjoner drukner i nytelse.
du må høre ordentlig etter
  • 0
Hvis du har lyst til og gjøre det du gjør, så sløser du ikke bort tiden din. Men er misunelig på deg ja... har ikke ferie i år..... Så enjoy mens du har det
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Det er selvfølgelig lett å tenke at man kaster bort dagen hvis man sitter og spillet hele ettermiddagen/kvelden, og personlig synes jeg at å spille xbox fra klokka 14-15 til 03 om natta er en liten overdrivelse av hva som er godt.

Meeen, nå er det jo engang slik at spilling er en hobby på lik linje med annen hobby, og da er det jo ofte slik at har man tid gjør man det man liker best. Sånn sett er det absolutt ikke noe "sløsing av tid".

Selv jobber jeg fryktelig mye i sommer (Ingen ferie ettersom jeg selvsagt brukte opp feriepengene da jeg skiftet fra min forrige jobb til Gamezone.no i feburar). For min del skulle jeg gjerne ha spilt spill hele dagen, men med liten tid blir det til at jeg slår av mobilen på søndagen og gamer hele dagen.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Å huff og huff. Det samme skjedd med meg. Dagene føles så repetivt.
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!