Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Folkens!

Da har jeg i utstrakt grad fått testet PS3en og til dere som er interessert, så har jeg en og annen anbefaling å komme med.

For det aller, aller første vil jeg gjerne understreke at jeg har gjort den bitre erfaringen det er å ta vare på disken i PS3en (fordi jeg hadde puttet en 320GB disk isteden for 60GB som var standard) i tro om at den bare kan putte disken inn i PS3en når den kommer tilbake.

Dette hadde fungert helt fint, dersom Sony/Nordisk Film faktisk hadde fikset konsollen din og sendt den samme maskinen tilbake. Dette er ikke tilfellet. Du får en "oppusset" enhet.

Det at Sony har valgt å kryptere alt innholdet på disken med en algoritme som benytter en variabel i nøkkelen som er basert på hovedkortet, tenkte jo ikke jeg stort på. Når man da prøver å putte den disken inn i en annen PS3 vil den ikke klare å lese noen ting og vil gjerne formatere den for å kunne bruke den.

Så på den måten forsvant alt arbeidet jeg har lagt ned i alle saver og alt annet jeg måtte ha lastet ned på PS3en. Derfor har nå Richard lært å ta jevnlig backup til ekstern disk med backup-tjenesten til Sony. For når uhellet er ute, så er det mye som kan gå tapt. Så husk det, PS3-brukere - det nytter ikke at du sitter på disken som du har dataene på...

Når jeg hadde blitt ferdig med å irritere meg over dette, så kunne jeg konkludere med at den nye maskinen utstøtte en voldsom mengde viftestøy, selv under lett/ingen bruk. Viftebråket var vesentlig mer merkbart enn med min tidligere konsoll.

Jeg har kontaktet Nordisk Film angående dette - og jeg har blitt bedt om å sette konsollen på og la den stå i idle i et par timer. Dersom viftestøyen ikke har gitt seg er dette å anse som en PS3 som også trenger en ferie.

Jeg vet ikke helt jeg, men nå har jeg vært uten PS3 i overkant av fire uker - og så skal jeg utsettes for enda flere uker uten PS3... Vi får se hvordan dette går når jeg får kommet meg hjem.

Er det noen andre som har erfaringer med viftestøyen på PS3?
Richard Imenes
  • 0
Har en kamerat som får den samme heftige viftestøyen som du sikkert får. Han sitter med den eldeste modellen av PS3, noe som du også gjør? Men hans PS3 starter ikke bråket før etter rundt 30 min - 1 times spilling.
Chill hard, man!
  • 0
Ja, jeg har den eldste utgaven. Jeg skulle jo ha PS3 på releasedagen!

Det tar 6-7 minutter med film-streaming så er den igang, for min del. Jeg hadde skjønt en time spilling - men når jeg ikke en gang spiller, så har jeg lite forståelse for det.

Videostreaming er jo ikke akkurat vanskelig. Maskinen som dekoder videostrømmen "on the fly" sitter rett vedsiden av meg - og den hører jeg ikke noe til...
Richard Imenes
  • 0
Jeg har den eldste utgaven. Merker stor vifte-aktivitet under filmspilling...Det er jo litt av sjarmen..?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Jeg hadde en 60 gb jeg også.
Den var stille og kjølig, og maksimalt bråkte den ikke mer enn det tven min gjorde.
Men har en 60GB først tatt ferie kan du like godt kreve pengene tilbake og kjøpe en slim du får aldri en "oppusset" 60GB som fungerer.

Elkjøp leverte meg 3-4 Swap konsoller og alle døde innen 3 dager, de støyet, krasjet og var varmere enn en asfalt vei i sahara.
Det var ikke bare vifte støy, men også knitring og hardisk leven.

Jeg også mistet alt jeg har gjort, så jeg startet på nytt med ny bruker og NY maskin.
Siden du også nevner det så bør også jeg anskaffe en ekstern HDD for sikkerhets skyld.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Jeg har 40gig versjonen, merker ikke så mye jeg nei
  • 0
Kan ikke si at jeg merker det noe, men det kan være at jeg ikke legger merke til det. Uannsett, så bråker den vel ikke like mye som xbox
Du kan jo prøve å "rense viften". Bare finn en bra video fra youtube

Lagt til 2010-07-15 19:42:
http://www.youtube.com/watch?v=JhU4_Rm0GQU
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Kan ikke være like mye støy som med min Xbox 360, det er den dyreste av de to første Xbox Modellene som kom ut på markedet. Er det Premium den heter? Den bråker noe så salig. Men jeg får min nye Slim imorgen


Har du PC eller Xbox? Eller en venn med ps3? Eller noe du kan spille på mens PS3 er på sykehuset?
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
WOOT!! PS3 KOPIERER XBOXENS VIFTESTØY!! NOOO
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Jeg har en ekstern hardisk på 1,5 TB som jeg normalt bruker til PC'en min. Kan jeg bruke den til å ta backup av PS3'en min og fortsatt bruke den til PC'en?
"Im worse at what i do best and for this gift i feel blessed" -Kurt Cobain
  • 0
Han_Smartingen
Ja, det kan du Men du må legge det i bestemte "foldere"! Trur du finner mer informasjon på youtube
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
De første maskinene har en god del viftestøy... Selv i Standby mens trådløst nettverk er koblet til.
Decyfered!
  • 0
jonskja: Jeg håper ikke det er behov for å rense vifta etter et par ukers spilling. Jeg rengjør konsollen min en gang i måneden, både ved hjelp av trykkluft, støvsuger og bakteriedrepende slim (den tar alt smusset som samler seg i krinkler og kroker).

Faunvik: Denne viftestøyen du henviser til er når du har aktivert "Remote Play". Den er plagsom...

Jeg tenker min neste blogg blir relatert til backup jeg. Ser at det er litt spørsmål rundt dette.
Richard Imenes
  • 0
cryak:
Bruker du slim?
Aldri hørt om det før høres risikabelt ut ettersom at kretsene kan kortslutte på den måten.

Jeg for min del suger ut støv med støvsuger.
Støvsuger kost og en bekjeden klut rundt utenpå kosten igjen.
Og dette gjør jeg med min 360, tv og canal digital boks også ukentlig når jeg steller min borg.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Wrecker: Jeg benytter jo ikke dette slimet INNI konsollen. Kun på utsiden for å fjerne det som hverken trykkluften eller støvsugeren får tak i. Er ypperlig å bruke på steder der man trykker ofte (Power- og Eject-knappene) for å fjerne fingermerker og bakterier.
Richard Imenes
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!