Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Sommeren har endelig kommet skikkelig innover landet. Med 26 grader, stekende sol og lett bris er det kjempebehagelig å være ute og virkelig nyte sommeren for fullt (med unntak av i dag, det regner...-.-). Sommeren på disse kanter i fjor var ganske varierende. Alt fra 30 varmegrader og sol til full storm og pøsregn. Det er ennå lenge til sommeren er over, men det ser ut som om sommerværet er kommet for å bli, hvert fall for en liten stund, selv om det til tider er litt overskyet da.

Uansett så er sommeren tiden for å ha det moro enten på den ene eller andre måten. Noen foretrekker å reise til varmere strøk, noen foretrekker å slappe av på stranda, henge sammen med venner, spille spill eller gjøre et eller annet uten å bekymre seg eller stresse for mye på grunn av skole, jobb eller lignende. I sommerferien skal man kose seg, og det er opptil enn selv hvordan man gjør dette, og det skal man ha lov til. Det skal være lov til å kose seg, og det spesielt i ferier.

Sommeren er som sagt en fantastisk tid der man har mange muligheter. Man kan leve livet og virkelig slippe seg helt løs (bare pass på at dere ikke slipper dere helt løs mens dere sitter på et fly langt oppe i luften, kan bli et litt smertefullt fall). Man får rett og slett muligheten til å ta igjen ting man ikke har hatt tid til å gjøre før, for eksempel skrive en blogg. Det er viktig at man bruker sommerferien til det den er god for, og at man gjør mye man ikke kunne gjort ellers. Jeg for eksempel har dette året hatt så sykt mye lekser at jeg nesten ikke har sett vennene mine engang, hvert fall ikke i forhold til før da vi møttes nesten hver eneste dag. Det er viktig for alle at man gjør ting man ikke har tid til ellers.

Når folk tenker på ordet sommer, så ser de for seg strender, barn som spiser is og generelt folk som er ute og koser seg. Men det skal også sies at det er ganske behagelig å holde seg inne om sommeren også, spesielt når man har god grunn til det. Selvfølgelig er det viktig å være ute, sosialisere og bli fin og brun, men det er jo visse fordeler med å være inne også, som jeg ikke syns folk tenker så mye på. Man unngår jo den intense svettelukten man får av varmen ute, man unngår å bli solbrent og man slipper å utsette øynene for sterkt lys som kan blende deg og få deg til å se ting (men det kan jo bare være sinnstilstanden min, ikke vet jeg?). Dette er kanskje ikke de beste argumentene for å holde seg inne i sommervarmen, men det er argumenter nok for meg. Kan ikke leve med tanken på at jeg er lat og holder meg for mye inne, så da får de argumentene holde. Ja, jeg har dessverre den siste uken holdt meg litt mye inne, men jeg vil da si at jeg har hatt en god grunn.

Jeg har nemlig de siste dagene bare sittet pall foran PSPen min. Noe som er ganske ulikt meg. Spillig har det blitt lite av, og hvert fall på PSP. Jeg har vært mer opptatt av å henge sammen med venner, eller bare ta med meg en fotball og spille litt ball alene, men dette var før i ferien. På lørdag hadde jeg endelig fått inn litt penger på kortet, og da var det bare en ting som sto i hodet på meg. Metal Gear Solid: Peace Walker. Spillet jeg trossalt hadde kjøpt PSPen for, og et spill jeg gledet meg så ekstremt til (Captain Obvious). Mens jeg ventet gikk tiden mye med på å være ute, men på tirsdag dumpet spillet endelig ned i postkassen, og siden den gang har jeg vel knapt vært ute av døren. Med unntak av noen småbesøk hos kamerater og en tur til butikken i ny og ned. Men tilbake til poenget. Metal Gear Solid: Peace Walker er et drøm av et spill og for første gang på lang, lang tid har jeg spilt skikkelig mye, og rett og slett fått en opplevelse for livet, det spillet er bare enormt. Snake har reddet sommeren og min sjelefred. Men nå skal jeg ikke si for mye om det altså, det kan jo hende at jeg skriver en anmeldelse nå som jeg først er i gang med skrivingen igjen, men det gjenstår å se. Er jo ikke akkurat så stabil for tiden.

Det har jo selvfølgelig ikke bare gått i Peace Walker, jeg har jo også sitti pall foran Tven både på dagen og på kvelden. For tiden går jo Le Tour de France og fotball-VM på TV, og hvert fall sistnevnte er noe neste alle får med seg på den ene eller andre måten. Sommeren i år er derfor ganske annerledes enn for eksempel den i fjor. Nå tilbringes det mer tid inne, selv om godværet er å finne mange steder. Det er ikke lenger en skam å sitte inne i finværet nettopp fordi fotball-VM går, og da kan jeg blant annet føle meg godt med meg selv. Finnes ikke noe bedre enn å helle nedpå med Urge mens jeg spiser potetgull og alt annet drit samtidig som jeg ser på TV og spiller PSP. Livet er herlig, og aldri før har det vært bedre å bade i sin egen dritt og dusje en gang hver andre uke. Herlig!

Personlig følger jeg hyppig med på Tour de France (og VM selvfølgelig) som alltid er spennende, hvert fall spurten. Også elsker jeg å se folk svette og slite mens jeg koser meg med alt det sunde jeg nevnte ovenfor. Det er ekstra deilig å gjøre dette, spesielt i går var det deilig. For i går var det visst 37 grader for syklerne på vei opp et lite fjell, og da er det ikke noe bedre enn å lene seg godt tilbake og tenke på hvor slackt jeg har det, mens jeg innimellom tenker på barna i Afrika som går glipp av dette. Triste greier, men sånn er det jo. Om alle hadde hatt det like godt ville jo ikke verden vært så bra som vi tror. Det må alltid være en balanse mellom ting. Det trengs ondskap for å skape godhet, det trengs fattigdom for å skape rikdom, osv.

Og da var jeg vel nesten ved veis ende for denne gang. Har vært kjempekoselig å endelig få skrevet noe her på sida igjen, og jeg beklager for en litt kjedelig og veldig meningsløs blogg, men det er veldig lenge siden jeg har skrevet noe sisther, og tenkte at nå skulle jeg klare å bryte barrieren. Så barrieren er brutt for denne gang, blir morsomt å se hvor fort den kommer opp igjen. Men jeg må takke for dere som har sagt at dere har savnet meg og mine tekster og som har ønsket meg tilbake. Det betyr mye å høre dette fra dere. Om jeg fortsetter å skrive mer her, så lover jeg å skrive i hvert fall litt mer morsommere og mer spennende blogger enn dette.

Men uansett, så håper jeg dere her på Gamereactor har hatt en fantastisk sommer så langt og at resten av ferien blir knall. Del gjerne med oss andre hva du har gjort eller hva du har tenkt til å gjøre. Er dere mye inne, mye ute, skjedd noe stort eller er alt som før, skal du på ferie eller holder du deg hjemme?

I'm back, baby, I'm back!

God sommer, godtfolk!
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
YaY! You're back!
Sommer er den årstiden som er best synes jeg, man kan gå barbeint 24/7 <3 være ute, være inne og dra på ferie!

Protip: Spille PsP ute, på en veranda eller andre utemøbler i skyggen med et glass kald iste. ANBEFALES!
Fem-stjerners medlem
  • 0
Sommeren går nok til vedlikehold av hus og diverse. Men vi er ute å koser oss i godværet ved absolutt hver eneste anledning. Det er først uti August og enda nærmere høsten at ting begynner å skje. Det er bare å følge med på Gamereactor, hehe!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Sommer i Granada. 42 grader, stekende sol. Har vært to uker og skal være to uker til. Savner Litt mer behagelige temperaturer. I tillegg blir det retrokveld når jeg kommer hjem.

Har skrevet en mengde med anmeldelser i Spania og flere vil komme!

I tillegg blir det et Gamereactor-telt på Steinkjermartnan! ^^
  • 0
Fattigmann: Så sant, så sant. Varme er mye bedre enn kulde selv om ekstrem varme ikke er spesielt behagelig, men det er ikke noe problem enda.

Skal prøve tipset ditt, vet du.

Dr Madnar Petrovich: Ja, ser den. Skal nok følge med på Gamereactor for å se hva slags sprell du finner på i tiden fremover.

Ursa Minora: Hehe, heldig du.

Her blir det vel å være hjemme hele ferien, men blir kanskje en uke i Danmark eller noe.

Fått med meg at du har skrevet en del anmeldelser i det siste, ja, bare å pøse på med flere det.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Woohoo Steinkjermartnan !!
  • 0
Du har garantert slått dusjerekorden min denne sommeren...

Fin og småmorsom blogg. Fint at du er tilbake.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
nintendodude: Hehe, trodde ikke det var mulig, men der kan man se...

Takk!
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Yay, welcome back, good sir.

Og Peace Walker er en soleklar tier hos meg :3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Takk!

Det skal være sikkert og visst.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Sommerfreden er her, indeed! Får en kompis på besøk her hos bestemor og bestefar i dag Blir mæks tsjill, får ikke sove!
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
Hehe, det blir nok fint, ja.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!