Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg hater fjernsynet. Du kommer hjem, sliten etter hard dag. Bestemmer deg for å bla gjennom de forskjellige kanalene på TV'en. Dynastiet? Nei. 7th Heaven? Nei. America's Fattest Fatties? Nei. Formiddags TV er noe herk! Om men er arbeidsledig eller har uregelmessige arbeidstider har man absolutt ingen underholdning i televisjonens sendinger. I alle fall ikke før klokka seks, for da starter reprisen av Hotell Cæsar! Oh joy!

NRK er den kanalen med de mest standard programmene. Nyhetene, nyhetene på tegnspråk, dekdektimen og barneTV med Drømmehagen. Kanal nr. 1 har de kanskje kjedeligste programmene, men får meg til å lengte tilbake til den gangen vi kunne se Pompel og Pilt i stedet for disse nye, franske tegnefilmene. Det hender jeg er innom og ser Nytt på Nytt, men hvilken ukristelig time av døgnet er det slike programmer blir vist? 20:30 på en fredag! Alle vet at fredager er gamingkveld! NRK bør revurdere programmet sitt.

TV2: Seriemesteren? Ja! Jeg elsker Hotell Cæsar, Jakten på Kjærligheten og Jenter på Hjul. Hver uke går jeg og kniser og fniser fordi jeg lurer på hva TV2 Hjelper Deg skal teste og jeg gleder meg sånn til å se hvilke fargekombinasjoner som blir brukt på Tid for Hjem. De frustrerte fruene finner alltid på så mye gøy og Dokument 2 viser frem de harde sannhetene fra virkeligheten! Helt fantastisk! Så klart er ikke TV2 den perfekte kanelen. Den viser også mange dølle programmer som 24, Criminal Minds, Numbers og MacGyver. Hvem vet vel ikke at hockeysveis og gaffateip er så 1985?

TV Norge er fylt med dramaserier. Dramadronningen, kongen er underkanalen FEM. Begge disse er skreddersydd for kvinner i overgangsalderen. Lær og broder med Karita, scrapbooking med Mira og matlaging med Olga. Innimellom viser de hva man skulle tro var kult, Åndens Makt og Hjemsøkt, men når det viser seg at det kun er ei smørje av sjarlataner og løgnere som har laget serien er det ikke givende å høre "Energian e stjerk i herran rommet" som hvis det hadde vært på Ghostbusters, som er en mye mer realistisk film. Dokumentarfilmene ogrealityshowene deres er heller ikke mye å skryte av. Verdens søvnigste narkoleptiker, Beinskjørhetens smerter og Hjelp jeg ble solbrent på ferie!

TV3 og Viasat 4. Amerikanske sitcomserier som i seg selv ikke er rent ille. Mange har litt i overkant med latter og det er litt mange teite og flaue spøker fordelt over de 20 minuttene med serie, men det er ikke her alt er ille. Pausene. Reklamepausene. Hvert kvarter blir man pumpet full av reklame. Nei. Jeg sliter ikke med hemoroider, eksem eller illeluktende utflod. La meg være i fred! Jeg har prøvd å se filmer på disse kanalene. Gode filmer! Hulken, Batman og Twelve Monkeys. Men hvert kvarter kommer det en reklamepause på tyve minutter. Jeg rekker å løpe ned til kiosken, leie filmen og se den ferdig om jeg begynner når den er halvveis på TV. Jeg vil betale lisens!

Discovery, National Geographic og Animal Planet er tre kanaler med geniale konsept: Vitenskap. Problemet er at de skal gjøre seg så allmenn. Animal Planet viser skrekkbilder fra dyrepoliti i diverse amerikanske stater. Trodde aldri dyr kunne bli så kjedlig. En episode handlet om ei katt som fikk sovemedisin og de viste en halvtime med bilder av ei sovende katt. National Geographic har noen geniale programmer, men klinker til med Ingeniørtorsdag som viser oss hvordan biler blir bygd. Gang på gang. Discovery har Mythbusters, Time Warp og Prototype This. Tre programmer som viser oss vitenskap på sitt morsomste. Dessverre blander de inn dritt som ikke har relevans med hva kanalen står for i det hele tatt. American Chopper er møkkjedlig og jeg er ærlig talt ikke begeistret for krabbefiske. Gi oss en kanal med 24/7 mytesprenging og jeg er fornøyd.

Det eneste som holder meg fra å hive titteboksen ut av vinduet er at den er nødvendig for at jeg kan kunne spille på en spillkonsoll. Men: Neste gang det kommer en ny nyhetskanal eller en TV2 Drama da får TV'en smake min kjære katana!
  • 0
Tv er lagt for fotball... Digg!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Har du en katana?! Satans heldiggris : p

Menmen, TVen min er laget for spill og anime. Pleier og koble PCen til TVen sånn at jeg kan se anime på stor TV. Ah, digg!
  • 0
Jeg spiller på tven imellom de gode programmene. Jeg er ganske enig med deg at det er jævlig mye dritt på tv...
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Ikke glem MTV! Er det noen kanaler som ikke går an å se på, så er det den! Sist jeg sjekket, så sto det for "Music Television". MUSIC i svarte, ikke 23 timer med hjernedød reality-serier og hva nå enn prepubertale jenter under 15 ser på. Nei, gi meg heller Kykelikokos og andre kvalitets-serier som var for noen år siden!
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Du hater mange ting i de nyeste bloggene dine
  • 0
Skaff deg get boks, det har jeg. Ta opp feks. simpsons og Family Guy og filmene du vil se og så ser du de neste dag og spoler over reklamen.

Frustrert fruer er gøy btw.
Nei men da så
  • 0
Fantomena: En uoffisiell bloggserie. Hvis jeg sier at jeg har en bloggserie på gang er det alltid mas om når neste del skal komme ut. Uansett: Babyer, fly, måker og fjernsynsapparater vil alltid være mine bitre fiender.

bEICHMANN: Jeg må innrømme at jeg også titter litt på Frustrerte Fruer en gang i blant...
  • 0
Jeg har et lidenskapelig forhold med TVen min. Kanaler som Discovery Channel gjør livet mitt komplett
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Du er litt vel useriøs...

Mange bra programmer som går på TV, her nevner du bare noen dårlige.
Just kill him with your awesome
  • 0
Twelve Monkeys

Flirte som fanden. Genial blogg!
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Dood, du kødder ikke med MacGyver! Han er omtrent som Yoda; Han kan blåse hjernen din ut bare ved å se på deg. Også med hjelp av en pinne og to Q-tips
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Ser nesten ikke på TV. Som oftest er det når jeg spiser en blings om kvelden. Da hender det jeg svipper innom BBC knowledge for å se litt på Top Gear.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Ser neste bare på Discovery, ikke kødd med den best kanalen i verden
Per aspera ad astra
  • 0
Nesten helt enig i bloggen din!


Jeg ser sjeldent på tv selv.
Jeg ser på noen humor serier, big bang theory , simpsons og seinfeld feks.
House MD, Fringe (må de snart sende det igjen selv om sesong 2 burde ha rullet. )

Og så hender det jeg ser på random søppel.
Men vitenskap kanalene har mye for seg, bortsett fra midt på dagen da sender de repriser av american chopper og dyre politiet i houston eller dyre poitiet i... eller i... eller i....

Reklamepausene til viasat er helt på trynet like mange minutter med pause som det er film eller en serie...
2 reklame pauser på 1 episode simpson eller?


Ja sendingene er dritt men tv i seg selv er en finfin ting. GAMING AND MOVIES FTW!
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Du burde skaffe deg TV 1000 eller noe sånt. Masse filmer, ingen reklame, og masse koselig etter klokken 24.00

Jeg er enig i mye av det du sier, men du går langt over streken når du begynner å rakke ned på MacGyver, som er minst like hardcore badass motherfucker idag som han var på 80-tallet. Du har lite å gjøre på en fredag hvis du spiller i 20.30 tiden, for da er det jo meningen at man skal se på TV, og klokken 21.00-03.00 er gaming tid! Synes du overdriver litt av og til, men det er nettopp det som gjore denne bloggen superb. Fortsett med det!
  • 0
Jeg elsker MacGyver! Har sett på programmet siden jeg var åtte år og har sett alle episodene! Men skal jeg leke frustrert TV2-frue så gjør jeg det med måte, og da må jeg trampe litt på Angus!
  • 0
Haha! Genial peis! Har ikke tankt å investere i akvarium også?
  • 0
Høhøhø, jeg har ikke hatt skikkelige TV forhold siden jeg flyttet hjemmefra i 1995. Tro det eller ei! Med det så mener jeg at alle steder jeg har bodd så har det vært elendige forhold for TV, og jeg har ikke brydd meg med å prøve å få inn noe som helst. Det betyr ikke at jeg ikke har sett på Tv når jeg er på besøk hos andre da. Men har aldri satt meg ned å se på TV hjemme siden 1995.

Det gjelder faktisk her vi bor nå også. MEN, hehehe. Nå har vi fått fiberoptisk internett og en hel drøss med kanaler til TV'n kommer senere.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!