Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er utrolig til snodige tall man inn i mellom legger merke til. Vet ikke hvor mange ganger dette har skjedd, men i dag skjedde det igjen og det med ren og skjer tilfeldighet. Som vanlig er jeg inne på Gamereactors sine nettsider titt og ofte i løpet av en dag og nå tenkte jeg skulle innom en liten tur igjen før jeg dro ut en tur for å kappe ved.

Blikket mitt flagret over skjermen og med ett så havnet det bort på Facebook-profilen vår og hvor jeg kan se hvor mange personer som liker gruppa vår. Akkurat nå er det faktisk 5555 personer som liker Facebook-gruppa vår og nok en gang opplever jeg at snodige tall fanger mitt blitt.

Dette har også skjedd utrolig mange ganger når jeg har kjørt bil. For selv om du ikke til vanlig ser på hvor langt bilen har gått, så hender det man gløtter litt på turtelleren. Flere ganger av ren tilfeldighet har jeg sett at triptelleren har passert runde tall og det siste nå oppdaget jeg at bilen passerte 215000 km.

Har du opplevd lignende hvor du bare har gløttet på f.eks. turtelleren og den har visst et rundt tall? Det er i alle fall snodig hvordan man fanger opp slike "runde tall "!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vell jeg oppdaget det nå

Gratulere GR med 5555 tilhengere
*MacGyver Theme*
  • 0
Har en liten konkurranse der hvor trekker tilfeldig fra Gr sine facebook tilhengere?
Har ikke skjedd ved så veldig mange tilfeller hos meg
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Hehe, dette skjer stadig vekk med meg. Fanger oppmerksomheten min hver gang!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Skjer ofte med meg og
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.
  • 0
Lost, the cused numbers: 4, 8, 15, 16, 23 og 42
  • 0
Ja ofte , hver dag faktiskt ^^ Av og til når jeg ser ned på klokka så er den 13:37 x) Hysteriskt morsomt ^^
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Det virker som om klokka bestemmer seg for å vente på 11:11:11 og 22:22:22 bare sånn at jeg skal få se det....
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
SOm Ursa Minora sa, Når klokka er 13:37, er det alltid litt morsomt.

Selv prøver jeg alltid å følge med når klokka er 13:37, rett og slett for å få meg en god latter
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Anbefaler alle å se The Number 23, filmen er fyllt til randen med slike tall
  • 0
Ganske godt observert ja

Selv så ser jeg tilfeldig på klokka, og flere ganger enn jeg kan telle har den vært på 13:37, 12:34 eller lignende tall. Hver gang ler jeg litt for meg selv også
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Jeg legger alltid merke til bilnummer. Og de trenger ikke være spesielt synlige heller.

La oss si bilnummeret, for anledningen tilfeldig valgt ut fra Google bildesøk som BR 36817. Her vil jeg automatisk tenke at 3+6=9, 8+1=9, 7+3-1=9. Masse 9-tall!!!!

Autistiske tendenser...
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Hehehe, ja og det får meg til å tenke på det motsatte. Du kan være ganske sikker på at når triptelleren på bilen står på 99960, og du tenker at du vil ha et bilde når bilen runder 100.000. Så kan du være ganske sikker på at akkurat det misser du!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Skal innrømme at det ofte er tall som fanger min oppmerksomhet, men ingen oftere enn et tall jeg tror du skjønner hvorfor jeg legger merke til:
21:42. Tror ikke det går en eneste dag uten at jeg tilfeldigvis kaster et blikk på klokka akkurat da. Og hver gang føler jeg nostalgien strømme på, med en trang til å prøve det litt igjen.
Prøver forsåvidt også å bevisst få med meg klokkeslettet 13:37 hver dag, men nå ligger jeg som oftest og sover på denne tiden. Ingen Elite på meg, mer snorking. jaja, Xbox 360 Elite'n stikker i det minste ikke av, så den våkner jeg jo til uansett.
Square Enix.
  • 0
Jeg pleier å se på klokken 13:37 nesten hver dag. Men det er ikke egentlig tilfeldig. Når det er tall som endrer seg, slik som for eksempel klokke eller turteller - tall som har en viktighet og som vi forholder oss til - da kaster vi et blikk på disse med en svært høy frekvens. Men vi registrerer ikke i korttidshukommelsen at vi har gjort det med mindre det er et signifikant eller spesielt tall. Det er en distraksjon fra den aktiviteten vi holder på med; enten vi kjører bil, eller leser på internett, og dermed har hjernen vanskeligere for å feste seg ved det og det viskes fra korttidshukommelsen.

Det er utført forskning på hjerneaktivitet, korttidsminnet og læreevne som delvis kan appliseres til dette fenomenet.

Dessuten er det så utrolig mange tall som vi ser på som spesielle, og det er så mange vi går glipp av, og som fyker forbi uten at vi ser det, at sannsynligheten for at vi med jevne mellomrom nødvendigvis vil merke oss slike "spesielle" tall.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg gleder meg til det blir 6666 tilhenger
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
I det siste pleier jeg å se på klokka når den er: 11:11, 21:21, 15:15 osv. Ser på dette som at noen tenker på meg.

Har tydelgvis en vane til å se på klokka når den er 13:17 eller 13:27.. Aldri 13:37 -.- Har faktisk sett 2 eller 3 ganger i ferien ting som er kommentert 700 ganger :s
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Slik er det med klokke å temperatur stadig hos meg, 22:22 22,2 osv...
My Enemy's went to Heaven, I still stand in Hell.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!