Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Blir sikkert gøy, lærerikt og spennende dette her
Lykke til!
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Jeg syns dere alle skal slappe av litt(spesiellt deg, noral) Kan vi ikke bare vente å se hva han får til? Kanskje det er noe å se litt inn på, eller så er det ikke det og han får bare prøve igjen hvis han vil virkelig få det til.
Kan vi ikke være enige i det??

Stå på fantomena!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Tusen takk folkens for tøtte

Her er spørsmålene dere spurte meg.

Dead Gamer:

1. Pappa arbeider på en videregående skole så jeg fikk programmene gratis Her er de jeg bruker:

Lage levler/nivåer, modelering av personer, 2D/3D osv: Autodesk Maya 2010 og SoftImage 2010.

Lage grafiske stiler, bilder og artwork: Adobe Photoshop CS4 Extended.

Programmering: Notisblokka og C++.

Mer kan jeg dessverre ikke si.

2. Jeg fikk programmene gratis. Spillet(ene) vil aller først bli tilgjengelig på PC og der etter XLive og PSN.

3. Jeg har jobbet med spillprogrammering og design i 6 uker nå og forsket på en god del ting. Ja, man trenger matematiske ferdigheter, som en god del av designing er geometri viktig. Men man trenger ikke hele tiden matematikk. Om man forstår seg på programmet man skal designe med er ikke matematikk noe viktig. Altså om man kjønner og forstår programmet man bruker å designe med trenger man ikke matematikk.

4. Ja. Men det vil jeg ikk skrive om.

Til Noral: Det er sant som du sier at det vil ta rundt 50 år å bygge alene et storspill som Halo.

Men mer info kommer jeg med senere.
  • 0
Noral: Tar poenget ditt, men visst han skal begynne smått med et arkade spill er det fullt mulig å gjøre det med bare Game Maker (som er gratis med mindre man skal ha Pro versjonen).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
@Fantomena: Så du har lært deg C++? I så fall kan du sikkert lage noe som er mulig å få utgitt på blant annet Xbox Live Arcade, men det er viktig å huske på at det er mye mer en bare programmering som skal til for å lage et skikkelig spill. Du må også være i stand til å lage dugbar grafikk samt komponere music og lydeffekter. Med mindre du har tenkt til å la noen andre gjøre det selvsagt.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Nå skal ikke jeg bli helt Noral, men å forvente at ditt første spill skal bli gitt ut på xbox LIVE og PSN, er urealistisk.

Dessuten er det ikke produktivt å være en 'jack of all trades, master of none', eller en som kan alt.
Spesialiser deg. Prøv litt av hvert, og se om du liker det. ;)
  • 0
F0xHunter: Takk for kritikk Skal prøve litt av hvert
  • 0
Har et par spørsmål jeg håper du kan svare på

1: Hvor kan man få tak i programene? Hvor mye komer de til å koste?

2: Trenger man en spill-pc for å lage egne spill?

3: Er det sånn att du lager spillene på pc og leger dem over til PS3?

Jeg er veldig taknemelig viss du kan svare på spørsmålene mine
  • 0
Griffian15:

Svaret på ditt første spøsmål kan du lese et par hakk over denne.

2. Om det er spill som krever mye av en maskin så trenger man en god-spill PC. Men om det er arkade spill trenger man ikke en god spill-PC

3. Det er ikke bare bare. Jeg må kontakte Sony og få Sony til å se på spillet først.
  • 0
Veldig godt iniativ

Skal bli artig å høre hva som skjer videre med dette! Har prøvd meg litt med den Kakashi bruker (Yoyogames sin) og den ble litt for avansert for meg
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Har alltid hatt lyst til å lage et spill. Problemet er bare å få rompa i gir.

Lagt til 2010-06-28 16:16:
Storebroren min ga meg et tips. Begynn med noe enkelt først. Du kan for eksempel begynne å lage mods først.
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0
Har alltid hatt lyst til å lage ett spill jeg også, et FPS spill. Har en hel haug med ideer, men ønsker egentlig ikke å dele de her, da det er endel programmeringskåte ungdommer her som sannsynligvis orker å begynne før meg

GLHF Fantomena, men sats for all del på noe enkelt, det er bedre å fullføre et enkelt spill enn å gi opp halvveis på et stort prosjekt ;)
Fem-stjerners medlem
  • 0
Det er sykt vanskelig og lage egne spill! du må skripte, lage kildekoder osv, også må du lage egne modeller.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
masterno: Jeg kan jo en god del av det

Har bestemt meg for å lage et arkade spill.
  • 0
Et smart valg fantomena, bedre å begynne for smått en å begynne med et gigant prosjekt som aldri blir ferdig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Dette høres spennende ut. Lykke til og hold oss informert.
...But our princess is in another castle!
  • 0
Du får ha lykke til Skal bli morsomt å se hva du får til med hva du kan
  • 0
Tror du virkelig at spillet ditt skal komme på Playstation Network og XboxLive?

Du lever i en drøm, Fantomena. Ikke for å være frekk, men det er sant.
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Har de ikke en sånn indie greie på Live??
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Trenger du hjelp så bare spør meg. Men er ikke så god da. Har ikke lagd mitt eget spill ennå. Har ikke fått ræva i gir
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0
Teknisk sett trenger du bare penger, så kan du fint få det til.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Lykke til. Prøver å lære meg å lage spill og!
"Doh!"
  • 0
Dette høres interresant ut hvis du vil ha en historie lager er det bare å kontakte meg gjør det gratis fordi har lyst til å prøve det
Don't shit were you or eat were you shit .......something........
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!