Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Før du dømmer bloggen ut ifra tittelen burde du få med deg hva jeg mener med den.

So here goes:
Jeg leser mange blogger på GR, og prøver å svare på en god måte. Men det er mange med dårlig grammatikk, og så snart en kritiserer det, er det rett på dysleksi unnskyldningen. Jeg prøver på ingen måte å diskriminere folk med dysleksi, selv har jeg talldysleksi og sliter fælt med det.

Jeg mener bare at det nok er mange der ute som bruker den unnskyldningen som ikke virkelig har dysleksi, men bare bruker det som en unnskyldning.
For så godt som alle jeg har pointert dårlig grammatikk på har skyldt på dysleksi. Jeg vet det finnes mange med dysleksi på GR.no, men alle har det vel ikke... ?

Håper dere kommer med hyggelige tilbakemeldinger og ikke går i strupen på meg fordi jeg sier min mening.

Nei vent, det er jo umulig, dette er jo GR.no
Å komme med uhyggelige kommentarer og gå i strupen på folk er jo stort sett det det går ut over ;D
  • 0
jegskjønr ike va du mener medat noen skyldr pppå syleksi?
  • 0
HOHOH - troll-troll-zonyy<3

Men, noen har dysleksi.
Noen bare suger i Norsk.
Noen faila skolen.
Noen spiller istedet for å stikke på skolen.
Noen har skrivefeil. (jeg har det selv, noen ord bare klarer jeg aldri å lære meg hvordan de skrives)
Og mange bruker komma-regel og avsnittsbruk og diverse andre grammatiske regler helt feil.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Har ikke sett noen andre enn Alebre som skylder på dysleksi, og han vet jeg at han har dysleksi.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Dio
Siterer zonyy:
jegskjønr ike va du mener medat noen skyldr pppå syleksi?


Du lider nok ikke av dysleksi. Bare pure dumbness. Eller så er du analfabet.
Omelette du fromage.
  • 0
ghj6ukiutjtr
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Va er analfobiat?
  • 0
Brace for political incorrectness.
Eeeegentlig så er vel dysleksi bare en fin måte å si at man har svak forståelse for faget. Noen er dårligere enn andre, men når det når et visst nivå tipper det plutselig over til dysleksi og man har en unnskyldning for å ikke jobbe.
Det er helt greit for meg at ikke alle er like flinke og at de som er dårlige får ekstra hjelp, men føler at dysleksi egentlig bare er et fancy navn å hjemme seg bak.
  • 0
2 + 2= ?
Neida bare tulle med deg
ER enig med Noral
*MacGyver Theme*
  • 0
fra mobilen\n \n Disse folka du snakker om har jeg ihvertfall aldri lagt merke til.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Serriøst, den eneste som sier at han har dysleksi her er Alebre, og man kan se på måten han skriver på at det er sant. Skaff mer bevis før du går til angrep på folk.

Foresten er det ikke greit å ha dysleksi, så det hjelper å være hyggelig og konstruktiv istedenfor å bare rope hvor mye han suger i å skrive.

OG TIL DERE SOM BARE TROR DET ER LATSKAP: Nei, det er en lidelse. Jeg har selv blitt diagnotisert diskalkuli (talldysleksi), og jeg greier faktisk ikke å lese store mengder tall. Tenk hvordan det er da å ikke GREIE å lese store mengder bokstaver? Ikke akkurat greit å lese eller skrive en tekst da kan dere skjønne!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
I want you to stop whining!
  • 0
  • Los
  • Los
Ro nå ned da Dead Gamer! Her har vært null, les igjen NULL, kritikk av dysleksi på denne posten! Herre, snakker om å gå i strupen

Over til det viktige, altså meg! Jeg suger i norsk! Kan gjerne rope det fra hustakene! JEG SUGER I NORSK! Har ikke dysleksi, men er bare sykt dårlig på rettskriving og grammatikk. Slik er det i alle fall med meg
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Og noen får sekser i alle tre norskfagene på karakterkortet
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Delvis enig, og en skal være forsiktig med å hjemme seg bak en lidelse når en skriver feil og har får dårlige karakterer i Norsk. Jeg har selv en svak grad av diseleksi, og har mildt sagt hat et dårlig språk med mangelfull rettskrivning.

I mitt tilfelle så har dette bedret seg betraktelig, og Gamereactor har kanskje verdt den faktoren som har spilt mest inn på mitt forbedrede språk. Det at jeg regelmessig har skrevet tekster om forskjellige temaer har har forbedret mitt skriftelige språk noe enormt.

Er ikke sikker på om det gjelder alle, men tror at de flaste kan forbedre seg selv med diseleksi. Er enig i det poenget som legger i bunnen til denne bloggen. Istedenfor å skylde på dyseleksien, prøv å forbedre det. Det skader aldri å forbedre språke sitt selv om du har dyseleksi
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
@Los: Nei, men jeg har lest noen av zombiedeathrays kommentarer på alebres blogger, og de er ikke vakkre. Samt at den nedre delen var beregnet til alle som kommenterer om at dysleksi er latskap bla bla bla. Gå i strupen du, fru blom.
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg er ikke fru og etternavnet er Stokke. Herr Stokke, takk.

Og ja, jeg så at den siste delen var dedikert til de som kommenterte negativt, men jeg syntes fortsatt du er for rask i svingen med å dele ut kortene selv..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Onkel Gerda: Fy fader! Ser nesten ikke at du har dysleksi! Bra jobba sier jeg bare.

Btw enig med zombiedeathrays. Ser mange på GR som skylder på at de har dysleksi.
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Og hvis noen med dysleksi som jeg har kommentert på føler seg truffet beklager jeg dypt for det. Jeg mente på ingen måte å såre noen av dem. Så da kan vi kanskje la den biten ligge...
  • 0
vell, jeg har dysleksi men jeg blir bedre og bedre mener jeg, jeg begynte nylig på nordmarka og der får jeg all hjelpen jeg trenger,.
  • 0
Skjønner egentlig ikke vitsen med denne bloggen i det hele tatt. Den er jo laget for å henge ut den/de som har dysleksi uansett. Har ikke sett mange som skylder på dysleksi problemer, og det er egentlig ganske enkelt å se på måten de skriver om de har det. Men det verste er jo mange av kommentarene den/de får når de har skrevet noe.

Jeg tror folk her inne skjønner seg for lite på dysleksi, og hva slags problemer det forårsaker vedkommende som har det. En mild dysleksi er ille nok den, og kan skape flere problemer og misforståelser bare det. Men ta alebre som eksempel her som lider av ganske kraftig dysleksi. Jeg har STOR respekt for han at han enda fortsette slik han gjør, til tross for alle de respektløse kommentarene han har måttet innfinne seg i. Han skriver mye feil ja, men han lærer også hele veien, og han har vist kraftige forbedringer (synes nå jeg) de siste par månedene på skrivingen sin.

Men synes virkelig dette var en unødvendig blogg og lage! Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg om andres problemer på denne måten.
  • 0
Etter kommentaren å dømme virker det som om du bare har lest kommentarene og ikke selve bloggen i det hele tatt...

Men men
  • 0
Jeg er glad at du sier det du mener.
Safety first!
  • 0
Takk, greit å få litt hyggelige kommentarer også, ikke bare hate-coments
  • 0
Siterer zombiedeathray:
Takk, greit å få litt hyggelige kommentarer også, ikke bare hate-coments


Var ikke hate comment jeg skrev da hehe. Sa bare min mening om bloggen
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!