Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ok, her blogger jeg litt igjen :D

Jeg har i det siste blitt kalt soss av søsteren min og to nabojenter. Dette begynte de å si etter at jeg hadde fått en Peak Performance t-skjorte kjøpt en Peak Performance hettegenser og Peak jakke.
Så litt etterpå etter å ha snakket om å kjøpe Mac til konfen så kommenterte søsteren min at det å kjøpe Mac er et sossekjøp.
Jeg visste ikke at Mac var et sossekjøp før dagen før jeg kjøpte den. Da fant jeg ut at utallige sosser på skolen hadde en Mac eller ville ha en. Så jeg kjøpte en Mac pga det jeg skulle bruke den til, ikke pga merket.

Joda, kanskje for noen så kjøper folk Mac bare fordi maskinen har et Eple bakpå og koster minimum 8.000 (med untak av Mac Mini).
Men det er ikke derfor jeg kjøpte en, jeg kjøpte en fordi jeg har lyst til å prøve meg seriøst i fotografi (skal kanskje på et ukelangt kurs), musikk eller video.
Også kjøpte jeg en Peak genser til. Da sa søsteren til meg.

- Nå har du to peak gensre, en peak t-skjorte og en Mac.... Nå begynner du å bli soss!

Ok, la meg forklare meg. Jeg syntes Peak gensrene er utrolig kule. Og jeg tror jeg skal dempe ned på kjøping av dyre klær nå.

Men lets get to the point.

Man blir ikke soss etter hva man kjøper. Jeg ville heller sagt hvorfor man kjøper.
Sosser kjøper Peak, Gant, Ralph Lauren osv fordi det er merkeklær.
Og soss er et begrep på hvordan man oppfører seg. Sosser er folk som ser ned på andre, sosser er folk som kler seg etter trend, sosser er folk som drikker seg stupa full når de er 14. Soss er en psykisk tilstand. Iallefall etter min mening.
Og jeg kan ikke si at jeg gjør noen av de tingene.

Sjekket på wikipedia, fant den perfekte beskrivelsen:

"Soss er et norsk slanguttrykk som brukes av og om ungdom med overklasseadferd, og som viser deres velstand i form av materielle goder, som dyre klær og annet. Ordet er en kortform av sosietet"

Her er også en liten diskusjon om soss:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1039151



Hva syntes dere er Soss? Hvordan ville dere beskrevet en soss?

Bildet under er av meg, for to dager siden.

Lagt til 2010-05-16 12:53:
Ser jeg soss ut?
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Syns du så litt soss ut

En soss for meg er en som bruker mye penger på merke klær. Og hele tiden er bevisst på hvordan han ser ut. Mye gelè i håret er også viktig.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Hehe

Jepp, det er vel det jeg og mener
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Du såg litt soss ut ...

du kjøper dyre klær og ting... kanskje du er soss, kanskje er du ikkje soss, men er det så gale uansett?
Fordeler og ulemper med alt... sosser får ofte dei finaste jentene, men blir også mislikt av mange folk....blablabla
Gjer det du vil, ikkje lev etter definisjonar eller andre folks meiningar...*klisje alert!*; vær deg sjølv ;)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Jeg er meg selv. Og jeg driter i hva andre folk sier.

Og jeg blir mislikt av sossene selv, jeg er ikke "populær" men jeg er heller ikke upopulær

Jeg TROR nok ikke at jeg er soss

Og jeg kjøper ikke bare dyre ting
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Du så litt soss ut, ja!
Men jeg blir selv kalt soss avogtil p.g.a klærne jeg går i og diverse gadgets jeg har! Men jeg er litt enig i at soss er en psykisk tilstand, man trenger ikke å være det selvom man har et par klær som er av ett spesielt merke
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
kanskje litt dårlig bilde til bloggen??
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Shit
Er det der Estate mapen fra MW2 IRL?

Lagt til 2010-05-16 13:31:
Nei, vent...
Det drivhuset er feilplassert
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Jeg bruker nesten bare merkeklær. Men jeg er langt ifra soss.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Ja, du ser litt soss ut. Men hvorfor skulle det være så negativt? Alle har sin egen stil, og jeg bryr meg lite om hvordan går kledd.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg synes ikke du ser soss ut Kanskje litt, pga. du har på deg solbriller.
Riddle me this
  • 0
Man behøver ikke være soss for å kle seg bra, vis man derimot kjøper dyre klær og ser ned på de som ikke gjør det er mer sossete
Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  • 0
På skolen vår er nynorskelevene sosser, derav kallenavnet sosseklassen.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm.
  • 0
SOSS!
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0



Njaja, jeg kler meg sånn som jeg kler meg. Men jeg tror fortsatt jeg ikke er soss
Vanligvis bruker jeg bare klær fra Jack & Jones.

Lagt til 2010-05-16 15:02:
Jeg ser ikke ned på folk som ikke kjøper "dyre" klær og merkeklær Jeg ser nå mer ned på de som BARE kjøper synnsykt dyre merkeklær
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Rosa?

Du så soss ut, mann.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Det spiller vel ikke så stor rolle om man er soss eller ikke. Poenget er jo at du trives med det du kjøper og lever et lykkelig liv.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Du ser absolutt ikke soss ut på bildet.
Du ser kul og fresh ut.
Det er to forskjellige ting.

Mac kan være soss, avhengig av omstendighetene.
Nesten alle sosser jeg veit om eller som jeg har truffet, bruker Mac.
På den annen side, er Mac bra når det kommer til musikk og video, så det varierer litt....

Siterer Taxta:
En soss for meg er en som bruker mye penger på merke klær. Og hele tiden er bevisst på hvordan han ser ut. Mye gelè i håret er også viktig.


Da har du ganske annerledes inntrykk av hva soss er enn det jeg har.

Jeg er bevisst på hvordan jeg ser ut, og når jeg har kort hår, bruker jeg voks i håret når jeg skal ut. Jeg er likevel langt fra soss.

Neida mine venner... DETTE er soss.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
En ting er å være soss fordi man går i dyrere merkeklær, en annen ting er å gå i merkeklær og samtidig se bra ut (noe ikke sossene gjør).

Selv ser jeg på meg som en keeg, der jeg vandrer rundt i klær fra de dyreste hattehyllene, men jeg ser ikke på meg som en soss på grunn av det. Sosser kan nemlig ikke kle seg.

Sosser kjøper dyre klær fordi det er dyrt, jeg kjøper dyre klær fordi plaggene ser bra ut
¨Get out of the way! I got a lan party to go to.
  • 0
Paisley said it!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Paisley, tenker jeg meg om, så ja... Du har rett

Ikki-Kun:
Jeg bruker jo voks i håret vær dag Så, jo, jeg er enig med deg.



Setter du sammen Paisley's meninger og Ikki-Kun's meninger, så får du forklaringen på en soss
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
De solbrillene så litt mer jentete ut enn sossete.
Fredrik O.
  • 0
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Du så litt soss ut, men også veldig fet ut! Ikke skift stil!
Shut Up. Kick Ass.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!