Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Er det noe jeg ikke liker så er det å slite i spill. Spesielt om jeg ikke klarer å finne løsninger med det samme og må bruke flere forsøk på å gjennomføre det "ene" brettet. Dette skjedde forleden i The Settlers 7 som jeg for øyeblikket spiller en del. Selv synes jeg spillet er bra og liker det veldig godt. Det er ikke like bra som klassikerne med The Settlers 1-2-3, men BlueByte har funnet frem til noe av magien i disse spillene.

Jeg har alltid vært en stor fan av serien og har spilt mer eller mindre alt som har blitt lansert. For tre kvelder siden satt jeg som vanlig med The Settlers 7 og så kom jeg til et brett jeg ikke klarte å gjennomføre. For det første var det et brett hvor jeg hadde få ressurser og hvor motstanderen alltid lå først. Faktisk måtte jeg restarte brettet flere ganger og fant ikke frem il den rette oppskriften.

Så natten etter skjedde det. Jeg drømte faktisk løsningen på hvordan jeg skulle komme meg igjennom brettet. Drømmen sørget for at jeg kom meg igjennom brettet på et lite nødskrik, men jeg klarte det og løftet hendene over hodet mens jeg jublet.

Dette har skjedd flere ganger i løpet av min gamingkarriere. Har jeg slitt i spill, har jeg drømt løsningen som igjen har fått meg videre. Det er artig at hjernen jobber med problemer på den måten.

Har du selv opplevd det samme noen gang?

Nedenfor er et bilde fra The Settlers 7
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det har faktisk aldri skjedd med meg før, men har hendt at en eller annen hang har jeg drømt at jeg spiller et spill som ikke har blitt utgitt enda xD

For litt siden drømte jeg at jeg spillte Fable III. Trodde det var ekte så da jeg stod opp trodde jeg at jeg hadde spillet liggende et sted. Det var veldig kjipt da jeg fant ut at det bare var en drøm

God blogg Bernt Erik! Fortsett sånn!
  • 0
Enig med DoGRoG!

Dette skjedde med meg, når jeg gamet God of War I. Det var en vanskelig puzzle-oppgave, men jeg tok knekken på den Altså imens jeg sov!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
hehe tror det ikke har skjedd meg
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
Har aldei skjedd meg, i alle fall ikke som jeg kommer på, men det virket som en artig hendelse. (Selv om det hadde vært enda mer imponerende om du faktisk fullførte brettet mens du sov)
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Det har faktisk skjedd hos meg. Drømte hvordan jeg skulle klare CoD4 på Veteran og Crysis på høyeste vanskelighetsgrad.
  • 0
Aldri opplevd det samme, men det er jo viden kjent at hvis man sliter fælt med et spesielt område i et spill, og lar det ligge til dagen etter, vil man ofte klare det på første forsøk.

Det er nok noe underbevisst i oss som gjør det, men hva DET er har jeg ikke ork til å begynne å tenke på. Det er helg
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Hehe! Artig opplevelse ja. Beviser vel bare at spilling er en veldig mental aktivitet, og at det setter i gang hjernen. Har aldri opplevd det der selv, men tror jeg drømte at jeg spilte Red Dead Redemption i natt eller noe... Kanskje det bare sier noe om hvor mye jeg gleder meg til det spillet. xD
Spennende og morsom blogg!
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Skjer meg veldig ofte. Husker at første gang det hendte meg var på spillet Shadow gate til NES. Satt fast i et rom og la meg til å sove. Pang! Så drømte jeg løsningen. Den sitter enda faktisk. Siden den gang har løsninger ofte kommet til meg i søvne.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Har ikke funnet ut av noen løsninger i søvne nei.. men hele min gaming ''karriere'' er basert på en drøm (en ÅPENBARING) jeg fikk av gaming gudene i søvne..
  • 0
Det som ZubiMar sier har skjedd med meg i MGS4, skjønte ikke en dritt av hva jeg skulle gjøre første gangen, ble til slutt så lei, så jeg skrudde av. Neste dag var det drit enkelt...rart det der
Sitter faktisk fast i et spill nå også, kanskje jeg klarer det i morgen
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Jeg drømte hvordan det skulle bli fred i verden. One shot at a time virket ikke
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Har bare drømt om syke ting som at jeg styrte en UAV i Halo Reach og fikk Invincible og Perfection ved å kjøre de ned med UAV'en...
Genialt at du fant løsningen i søvne da
Carpe Noctem
  • 0
fant løsningen på en gåte i professor Layton and pandoras box mens jeg sov
Per aspera ad astra
  • 0
Jeg har drømt om løsninger flere ganger, som gåter i Paper Mario til GCN, zelda og diverse andre spill, det er utrolig at en gamers hjerne kan fungere sånn
  • 0
Det er helt utrolig, men som Lykke sier så har jeg måttet sove på flere av mysteriene i Shadowgate. Andre spill som har krevd en god dose søvn er Discworld 1 og 2 og Broken Sword Shadows of the Templar.

Men en ting som bruker å hjelpe meg litt når jeg sitter med noe, er at jeg tenker at løsningen er der. Den er der rett framfor meg!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg runda Half Life 2, World at War på legendary og levla til lvl 40 på BC2 på en natt i søvne ;D
  • 0
  • Los
  • Los
Husker at jeg en gang når jeg var liten spilte..ææ.hva het det..Might and Magic: Crusader? Noe slikt..

Slet sykt med en boss hele lørdags kvelden, og mamma sa at det var greit, etter litt mas, at jeg kunne spille litt mens mormor og morfar var på besøk. Jeg kom ikke lengre, døde og døde og døde, helt til mormoren min påpekte at jeg var dum som ikke bare gjemte meg bak en vegg som stakk ut bak i rommet.. Det løste hele problemet og jeg kom videre

I tillegg satt jeg i kjelleren å spilte Prince of Persia: SoT i resteselskapet etter bryllupet til søsteren min. Først kom onkelen min ned og satt seg vedsiden av meg, så svogeren til svogeren min, så svågeren, så søskenbarnet mitt, så faren min også til sist farfaren min. Ett helt rom fult av menn, lei av kvinnfolk skravelet over, satt å diskuterte PoP oT og hvordan jeg skulle komme meg videre Sykt gøy å høre på.

Men drømt....nei. Litt off-topic jaja..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Kan ikke si at det er en hendelse jeg har opplevd.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det er da du vet du spiller for mye...

Neida, jeg bare tuller! Noe sånt har aldri skjedd med meg, faktisk har jeg aldri drømt om spill i det hele tatt...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Du er heldig, det eneste som skjer med meg når jeg kommer over noe jeg ikke klarer i et spill kaster jeg det i veggen og skylder på at utviklerne fucked up en eller annen plass. Så går det flere måneder før jeg orker å plukke opp coveret for å så spytte på deg og legge det en plass jeg aldri igjen vil finne det.
  • 0
I går kveld slet jeg med nok et brett i The Settlers 7 og i natt drømte jeg en mulig løsning igjen. At det går an. Selv synes jeg det er stilig og er veldig spent til i kveld for å se om drømmen gjør at jeg kommer meg igjennom brettet.

Artig å se at flere har opplevd det samme
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har ikke opplevd det selv, men det høres ut som et snedig fenomen
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
tja det skjer av og til noe lignende, når jeg sliter med en vansklig boss veldig lenge. Jeg bare tenker "nå greier jeg det" også dermed greier jeg det etter på

Lurer på om jeg har psykiske evner...
Noen som spiller Animal crosssing new leaf her?
  • 0
vell det eneste som har skjedd med meg er at jeg drømte om og lage en sikkelig bra bane til LBP og neste dagen så tegna jeg den men dessvere så har jeg ikke fått lagd den enda

Lagt til 2010-05-15 15:21:
bert erik er en slags snåsamanne xD
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!