Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallais igjen!

Sitter her ute i solen og koser meg! :D
Det er varmt og fint her på Vestlandet, pluss at det er KLAR HIMMEL! Nesten ingen sky å se! :D

Jaja, jeg har lenge tenk å anmelde MacBook Pro'en jeg fikk til konfen, og nå skal jeg det :D

DESIGN:

Ok, litt info. "Skallet" på MacBooken er laget av en eneste bit aliminium. Desginet er kalt "unibody". Det er vakkert! Den fine aliminiumskroppen gir MacBooken et proffesjonelt og kult utssende pluss at du har en unik datamaskin som ikke ligner på de andre Windows baserte dataene.
Men, aliminiumskroppen har en pris.... Vekt! Vekten er litt høy for å være en 13", men jeg syntes at den da føles at den er av kvalitet.



SOFTWARE:

Et ord! Perfekt!
Mac OSX Snow Leopard er som skapt for hardwaren til Macen! Den starter opp utrolig fort, og slår seg av på 2 sec.
Selv når du har mange programmer oppe, som iPhoto, iMovie, Safari, Windows Live Messenger, iTunes og programmer fra MS Office: MAC samtidig så går den like fort!

Mange tror at Mac OSX og alle andre OS'er fra Apple er veldig avanserte.... MY ASS!! Det er langt fra avansert!
Og Macen får ikke Windows virus. Den får virus, men det er en betydelig mindre sjangse for at den får det enn det en PC får.

Joda... Man kan ikke kjøre Windows programmer, joda. Man kan kjøre windows på en Mac lovlig, men hvorfor vil du det???
Jeg har ikke hatt noen problemer med å finne programmer som er på Windows og Mac, men det dukker sikkert opp...

Når det gjelder musikk, bilde og video så er Macen et vidunder! :D Jeg syntes jeg får bedre lyd i de samme headsettene på denne enn på den stajsonære HP'en på rommet mitt. Pluss bildene er synnsykt fargerik ved hjelp av LED skjermen. Video er det samme :D Og med casual redigering av musikk, video og bilder holder iLife(program pakke du får med Macen) mer enn nok :D
Men noe som kan irritere windowsbrukere er at når du trykker X oppe i venstre hjørne, så lukkes vinduet, men programmet kjører fortsatt. Da må du enten gå ned til dovken og høyreklikke for å avslutte, ellers må du opp i venstre hjørne og trykke på navnet på programmet og bla ned til avslutt ellers må du trykke command + Q.
Dette er litt irriterende til tider i begynnelsen, men du blir fort vant til det!



HARDWARE:

Softwaren og Hardwaren snakker sammen på en måte som Windows ikke gjør. Derfor trenger man ikke et super grafikkort, synnsykt mye RAM og en synnsykt kraftig prossessor for at Macen skal være rask!
Med bare en Intel Core 2 Duo 2.46 GHz prossessor, 4 GB ram, Nvidia GeForce 320M 256 MB DDR3 SDRAM og 250GB HDD er Macen utrolig rask!

Og noe som er verdt å nevne, trackpaden!
Den bruker multitouch teknologi som er perfekt å bruke!
Du kan trykke hvor som helst på trackpaden når du skal klikke. Skal du bla på en nettside, bruk 2 fingre og dra ned eller opp. For å bla fra bilde til bilde, dra tre fingre til venstre eller høyre. Gjør det samme viss du skal gå tilbake til forrige nettside. Dra fire fingre ned for å vise alle vinduer som er oppe, fire fingre opp for å vise skrivebordet, fire fingre til høyre eller venstre for å vise alle programmene som kjører. Når du har lært alt dette, så trenger du aldri å trykke knapper igjen for å bla gjennom programmer. Alt blir mer lettvindt! :D


Men... Seff, dette er ikke en spillmskin... Niks, langt ifra!
Jeg bruker bare Macen til Musikk og musikkredigering, video og videoredigering, bilder og bilderedigering, internett, skole osv.
Viss jeg skal game så bruker jeg min stasjonære Windows baserte data eller Xboxen min :D


Sammendrag:

Med det perfektet sammkjøret av programvare og maskinvare er Macen en rask, pålitlig og arbiedende maskin!
Med den fine unibody designen er Macen kul og føles som om den er av kvalitet!
Med programpakken iLife og iTunes er Macen den perfekte underholdningsmaskin!
Men den har sine nedsig... Svak maskinvare gjør at maksinen ikke er for spilling og PRISEN er høy! Men har du råd, så kjøp en! Seriøst! Kjøp en!

Pluss:
Utrolig Rask
Pålitlig
Kult design
Lett å bruke
Trackpaden
Programmene

Minus:
Pris
Litt tullete ved lukking av programmer i begynnelsen
Litt tung
Svak maskinvare



Score: 95 av 100
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Vist man ikke kan spille på den holder jeg meg heller til min Vista (og det sier ikke så lite)
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Man kan spille på den... Men du kan nok ikke spille så mange moderne spill på den. Bare litt eldre spill.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Skrevet av: The xbox 360 guy
2010-05-13 13:58
Man kan spille på den... Men du kan nok ikke spille så mange moderne spill på den. Bare litt eldre spill.

Tetris altså? Nei, jeg tror jammen jeg foretrekker Vista framfor dette...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Kvidogbleg: Haha Nja, nyere enn det

Du kan spille MW1 og sånne spill, mener jeg.

Men det er jo hovedsaklig ikke en spillmaskin da
Men jeg spiller vanligvis på Xboxen. Jeg liker ikke å spille på data.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Heller win7 enn Vista, omg Vista er så utrolig dårlig. Men Mac har aldri vært spillmaskiner, det er heller svært få spillutviklere som lager spill for mac, men nå har det kommet steam til Mac og det vil si at Portal, Team Fortress og lignende skal kunne spilles på Mac.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Det er nice da

Lagt til 2010-05-13 14:29:
PORTAL ER GRATIS PÅ STEAM TIL 24 MAI
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Den Macen er heftig! ^_^
Ære være Naughty Dog!
  • 0
So true
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Mac har jo steam, så du kan spille de fleste nye spill òg
Riddle me this
  • 0
Yay! Vi har samme Macbook! (Type!) High5! Skriver på den nå, faktisk.
..let there be guitar.. and there was guitar..
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!