Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer remote:
Moderatorer har forresten den virkningen at de først er aktive for å så stille strekke seg tilbake igjen - selv om de likevel er på siden.


Slik er det nok også, men det er relativt todelt. Andre moderatorer kan være veldig aktive og likevel ikke poste så mye, men beklageligvis skjer det også at moderatorer forsvinner helt fordi de rett og slett har mistet gnisten.

Personlig føler jeg at bloggen blåser problemene litt opp. Jeg tenker at det ikke er så ille som disse typer blogger gir uttrykk for, og jeg vet at jeg ikke har planer om å forsvinne fra GR, verken nå eller i noen fremtid. Det er en positiv ting at forumet fremdeles er aktivt, selv om det er en annen brukergruppe som er det. Nye brukere som kommer på forumet har en tendens til å bytte ut de gamle - i hvert fall slik jeg oppfatter det. Fra den gamle gruppen vil det også alltid være noen eldre brukere som velger å være her, mens resten forsvinner - og da er det kanskje ikke så rart at mange gamle brukere ser tilbake på "det gode gamle"?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Personlig føler jeg at bloggen blåser problemene litt opp.

Det kan være så, men fra mitt synspunkt er det slik jeg fremstiller det i bloggen.

Det er et poeng at de "eldre" ser tilbake på det gode gamle av den grunn at flere var på samme alder. Men jeg ser ingen ulemper om det hadde kommet flere eldre her, for aldersforskjeller styrker mangfoldet på forumet. Det bringer (selvsagt) også en større brukergruppe, noe som vil være positivt i forhold til en ledergruppe. Det vil være flere blogger og anmeldelser på et generelt høyere nivå.

Men det er ikke bare det at det var flere brukere på min alder for f. eks. to år siden, men jeg kan klart huske at det var flere seriøse diskusjoner også. De er det blitt færre av, noe som må være på grunn av en stor tilstrømming av ganske unge brukere.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Men det er ikke bare det at det var flere brukere på min alder for f. eks. to år siden, men jeg kan klart huske at det var flere seriøse diskusjoner også. De er det blitt færre av, noe som må være på grunn av en stor tilstrømming av ganske unge brukere.
Der mener jeg du tar feil av årsakssammenhengen. Den direkte grunnen til at det er blitt færre seriøse diskusjoner er frafallet av eldre brukere, ikke tilkommsten av unge brukere.
Den beste måten å veie opp for dette er å trigge de oppblomstrende yngre brukerne til å modnes og utvikle lyst og evne til å diskutere ved å ha tilbudet lokkende med aktive diskusjonstråder.

Som moderatorsjef leter jeg etter, og finner, positive tendenser til brukere som blir stadig mer seriøse. Når jeg ser etter potensielle nye moderatorer ser jeg etter hvem som er seriøse og klarer å formulere seg vel. Det er positivt at noen av de yngre brukerne lærer av å delta i diskusjoner og utvikler en bedre evne til å ordlegge seg skriftlig.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det jeg mener var at tilstrømmingen av unge brukere er for stor i forhold til eldre brukere. Unge, nye brukere kan også ha en tendens til å skremme bort de mer modne, men det er helt sant det du sier.

For å trigge de unge brukerne er nettopp viktig at vi hele tiden har en stabil brukerbase som består av eldre og modne som kan "vise hvordan det skal gjøres." Uten en slik gruppe vil nok færre yngre leve opp til sitt potensial. Det hele virker sært å skrive, men det er sant ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Du har rett i det. Og jeg skulle gjerne sett at det var større rom og bedre mottakelse for initiativ til politiske og dagsaktuelle samfunnsrelaterte diskusjoner her. Det er noe som kanskje har tapt seg litt.

Som det allerede er blitt påpekt her, så er dette et community for folk med den felles brennende interessen spill. Men miljøet er nok ikke stort nok eller hardcore nok i Norge til at et fullvokst community kan holdes i live bare ved å diskutere spill. Vi har faktisk flere subforum dedikert til spill, der alle diskusjoner relatert til spill er sterkt ønsket og sterkt oppfordret. Men selv om vi har interessen for spill til felles, så representerer spillere helle diversiteten i samfunnet og forhåpentlig har vi da som i ethvert demokratisk samfunn forskjellige meninger om saker og ting.

Gamereactor er også et sted der vi kan diskutere alt dette. Derfor har vi Off Topic-seksjonen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg foreslår en egen kategori for alt innen politikk og samfunn. I off-topic har slike tråder alt for lett til å drukne bort, men om vi derimot har en egen kategori. Så slipper vi, mer eller mindre slikt.
  • 0
Ja, det er et godt poeng for hvorfor Off Topic-seksjonen er der. Selv har jeg hatt noen heftige spilldiskusjoner, men de fleste har vært på tema i Off Topic-seksjonen. Jeg ser på GR som et community og der er nok alle enig med meg. Det er umulig å bare diskutere spill og slike diskusjoner kan lett bli usaklige.

Men hvis det er interesse for det, kan jeg prøve å få opp noen tråder som stiller samfunnsmessige spørsmål. Det er jo bare å se på nyhetene så har man nok inspirasjon.

quakecry:
Godt forslag!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg ser gjerne dagsaktuelle diskusjoner, og kommer til å slenge meg på så mye eksamensforberedelsene tillater så lenge jeg prokrastinerer eksamensforberedelsene litt til....

Jeg må også si at jeg har kastet meg på flere interessante diskusjoner idag, med lange diskusjonsposter om blant annet vulkanutbruddet på Island.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hawright!

Jeg har merket flere ganger at det også kommer an på øynene som ser... men jeg skal prøve å være mer aktiv nå, selv om jeg også er i en litt travel periode.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0


Glemmer aldri den moroa vi hadde på dette forumet for et par år siden.
  • 0
Enig, dette forumet var oppe i 10/10 før, om du skjønner

Men de glansdagene er long gone.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Nja, nå tror jeg mange her må ta av seg nostalgi brillene sine.

Diskusjonene i "gamle dager" (anser ikke 2-3 år siden som gamle dager) var ikke akkurat dominert av rasjonel argumentering, mye skittkasting forekom.

Gode og dårlige tider kommer og går.

Det å vokse opp er ikke alltid like smertefritt, de unge tar over moroa og de gamle må bare tre til side. Det som var nytt og spennende for 3 år siden er ikke like spennende nå, slik er det med det meste og slik er det med internet forumer også.

Det går alltids ann å ta en pause på 6 måneder og komme tilbake senere hvis man er lei av forumet.

Tror jeg kan anse meg selv som en veteran her nå og jeg har nå vært her i overkant av 4 år, ble med en gang i tidlig 2006 tror jeg og har sett folk komme og gå. Husker fortsatt det gode gamle blå forumet, sikkert ikke mange som husker det men jeg gikk under navnet Dragonfly97 på den tiden, bytta det senere til Razorsharp.



Slik er livet.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!