Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei, jeg er ny her! Ingen har sett meg på aldri så lenge, og derfor føler jeg meg ny hver gang jeg kommenterer. Jeg føler meg som en reddende engel hver gang jeg kommer med noe fornuftig, fordi jeg vil så gjerne bidra til at jeg selv og andre blir litt mer aktiv på forumet igjen.

Før skrev jeg blogger og kommenterte på alle slags diskusjonstråder. Nå har jeg blitt litt eldre og føler at jeg ikke får samme giv av det, men det er naturlig. Jeg føler bare ikke at forumet har fulgt min utvikling, at mine jevnaldrende har forlatt forumet som fallende snø. Og uten jevnaldrende eller eldre, blir forumet uinteressant for min del. Men derimot er det gøy å diskutere med yngre mennesker - når de først kommer frem med en diskusjonstråd, da.

Alle sier at denne utviklingen er naturlig, men tvert imot var diskusjoner mer blomstrende for to år siden enn nå - føler jeg. Tilstrømmingen av for mange av samme alder har vært for stor og forumet har ingen delkultur med syttenårige intellektuelle (haha). Hvor har Strategist, LuXe, 42, Suppeelsker, Zechez, Ragish, The Heretic, michae2109, Maggot, RDB, Verus Venatus Diabolus, The Silent Assassin, Matscoolio, metfan, fanzypanzy... blitt av? Bare for å nevne noen, uansett om de har vært aktiv i det siste eller ikke - for lite er vel ordet.

Da jeg selv kom til forumet som fjortenåring var det mange eldre som på mange måter satte oss på plass og indirekte viste oss hvordan vi skulle gjøre det. Og denne gruppen "vokste" opp og tilnærmet seg dette. En lederkultur som viser vei er noe vi trenger, mener jeg. Det er noe vi kan vedta, men det lar seg kun gjøres ved frivillighet. Jeg vil ikke lage en elitekultur, eller en sjefskultur der de eldre har overtaket, men en kultur der alle kan bidra og med en jevnere balanse av aldersvariasjon. Og derfor trenger vi flere aktive eldre.

Jeg føler meg litt slem som skriver dette, men en stemme hørt er bedre enn ingen. Dette er et faktum. Jeg sjekker innom forumet hver dag, men det er få ganger jeg finner noe interessant. Nå holder jeg meg til oppramsingstråder som "hvilken bok leser du nå?" og "hvilken film så du sist?", bare for å vise at jeg eksisterer.

Jeg lagde denne bloggen ekstra kort etter mitt syn for å prøve å få med flere. Hva mener du om dette, tiåring som førtiåring?

Men det triste er at jeg ikke forventer noen kommentarer i det hele tatt...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg skjønner hva du mener. Det er dog ikke stort jeg kan gjør med det, ettersom jeg kun er 14 (og etter din mening sannsynligvis ikke moden nok til diskusjon. Nåvel).
Riddle me this
  • 0
Føler at alle de beste brukerne er borte, så er enig med deg. Selv har jeg aldri vært flink til å diskutere, men savner de litt, faktisk.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jepp - et forum vil hele tiden forandre seg og gamle "vetaraner" vil falle bort, mens nye brukere vil tilkomme. Dette skjer med alle forum. Det viktigste er å tenke på hva men kan gjøre for å opprettholde kreativiteten i et forum. Selv prøver jeg å være aktiv, men jeg sliter også av at tiden ikke alltid strekker til. Selv om det er mye som skjer, så må jeg innom forumet for å se hva som skjer der.

Ellers så vet jeg at mange av de du nevner der er inne på forumet inn i mellom selv om de kanskje ikke kommenterer noe. Selvsagt så savner jeg å se nicket deres på en blogg, foruminnlegg eller en medlemsomtale, men livet må gå videre uansett og vi som er her får prøve på best mulig måte å gjøre det fint for de andre brukerne her på Gamereactor

Ellers må jeg nok en gang skryte av bloggen din remote og bøyer meg i støvet for alt det du hittil har bidratt med her på nettsiden

Så til dere andre - vær med å bidra, om det er mye eller lite så hjelper alt sammen med å opprettholde aktiviteten her på forumet vårt
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
"og etter din mening sannsynligvis ikke moden nok til diskusjon"

Tror han mente at det var morsomt å diskutere med yngre, men at han savnet det å diskutere med jevnaldrede og eldre..

Bra blogg, jeg ser hva du mener. Jeg prøver å være så aktiv som mulig, men det er kansje ikke så interresant når jeg bare er 15
Fem-stjerners medlem
  • 0
Grunnen til at jeg ikke blir med på diskusjoner på nettet er vel fordi jeg synes det er teit å diskutere med folk over et tastatur. Men mindre det er noe som er gøy å diskutere over.
  • 0
Ine Lofthus:
Du må se det generelle i det jeg mener. Jeg mener ikke at fjorten eller femtenåringer ikke kan diskutere godt nok, men generelt sett er de dårligere enn dem på min alder. Det finnes da noen spisser, slik som deg, går jeg ut ifra. Ingen grunn til å gi opp av den grunn.

Og så gjelder det temaet som blir omdiskutert. Rent få ganger kommer en fjortenåring opp med noe som virkelig faller innenfor min interesse.

Hvorfor ikke finne på noe selv, sier du? Det har jeg gjort mange ganger og jeg føler meg tom. Mitt siste forsøk endte opp i en død tråd etter 10 innlegg eller så. For få som er interessert, rett og slett.

Predator:
Derfor setter vi desto større pris på de som er igjen. Fortsett, Predator!

Bernt Erik:
Mye fornuftig! Du er selve ryggraden i GR og holder alle sammen! Det er rene fakta! Jeg setter pris på at du prissetter det jeg gjør.

Fattigmann:
Joda, vær aktiv, men bare på rett måte. Det finnes endel forskjellige måter å være aktiv på. Diskusjoner er etter min mening den rette!

F0xHunter:
Med mindre det er noe som er gøy å diskutere over, du sa det!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Skjønner hva du mener, og jeg kan nok heller ikke skryte av å være den mest sktive. Problemet går vel mest på å finne et sted å poste... men jeg lurker mye, though. Er bare ikke alltid jeg finner et passende sted å poste. Er faktisk mer aktiv nå enn månedene etter jeg registrerte meg...
Take off every zig, for great justice
  • 0
Jeg lurker en god del av tiden her, og blir bare med i diskusjoner som interesserer meg, men jeg får kanskje begynne å bidra litt mer til GR, holde aktiviteten oppe.

Skrev min første blogg to dager siden, etter å ha vært lenge inaktiv. Jeg prøver hele tiden å finne på noe interressant å skrive en blogg eller tråd om, men det er vanskelig.
  • 0
Føler jeg er ganske aktiv her på forumet selv, men bidrar ikke så veldig mye til diskusjon. Er svært lite jeg føler for å diskutere og uansett har jeg som oftest svært lite å bidra med, dessverre.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Så er spørsmålet: hva kan diskuteres? Spilldiskusjoner går ca. alltid ut på om spill x er bedre enn spill y, eller fanboy"diskusjoner", og slikt er objektivt sett uinteressant. Selv synes jeg spill per se ikke egner seg til høypannet diskusjon i det hele tatt, og da finnes det grenser for hva man kan forvente seg av et spillforum med en gjennomsnittlig medlemsalder på rundt 13 år. Og dette har blitt sagt før.

Selv skriver jeg nesten utelukkende på filmforumet, men også der virker det litt tamt for tiden. Overfladiske og ukontroversielle minianmeldelser (jeg er ikke noe unntak, altså. Og ikke du heller.) og diverse spørsmål om hvor mye toll det er på varer fra amazon.com. Hm. Kunne jo startet en nerdetråd om hvorvidt Bressons minimaliststil egentlig fungerer slik som han sikkert hadde tenkt, eller om Abbas Kiarostami i det hele tatt vet hva han driver med, men noe sier meg at jeg vil få relativt få tilbakemeldinger og motargumenter.

Ellers synes jeg at du tar dette altfor seriøst.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Er i stor grad aktiv, men det er svært få diskusjoner jeg synes virker spennende å
være med i, Dette kan være fordi jeg har lite kunnskaper om temaene som diskuteres.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg kunne ikke vært mer enig med deg Remote. Jeg var også mye mer aktiv før (da jeg hadde en annen bruker), men nå føler jeg at "de store gutta" ikke skriver så mye lenger. Det går da også lengre tid mellom hver kan jeg kommenterer, og jeg har selv mistet helt gløden til å skrive innlegg selv. Nå skriver jeg bare på politisk forum, så sånn kan det gå (Hehe).

Men ja, jeg skulle virkelig ønske at vi "eldre" som du kaller oss, kunne tatt litt mer ansvar og kanskje hjulpet til litt. Så du har skrevet en veldig god blogg her, mer har jeg ikke å si
  • 0
GR har nok forandret seg, ja... Kan ikke klage, er ikke spessielt aktiv selv. Tar bare turen innom enkelte tråder, og blogger når jeg har et tema.

God blogg, remote!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer remote:
Hvor har Strategist
Hey. Jeg skriver da gjevnlig fremdeles. Riktignok går utrolig mye tid bort til å slette brukere som vil lage nytt brukernavn, men jeg prøver å skyte inn noen kommentarer hver dag. Men akkurat nå er det to uker til eksamen starter og jeg har enda ikke begynnt å pugge, så litt distrahert er jeg i forhold til forumet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Vell, jeg ble ikke nevnt - har egentlig aldri diskutert noe særlig her, ei skrevet 4-sider lange stiler men noe spesielt er det da uansett med meg ;)
  • 0
Jeg er faktisk litt enig med deg, for selv skriver jeg mest på oppramsingstråder fordi jeg sliter med å finne diskusjoner her. Diskuterer jeg innvandringspolitikk kommer dere sosialister og kaller meg rasist, og jeg diskuterer ikke veldig mye spill lenger pga. manglende interesse. Det er litt platt. Tror jeg vil bli her litt mer for å sjekke innom, men interessen er dalende. Det er ikke så gøy som det var da jeg var 17-18.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hvor har Strategist, LuXe, 42, Suppeelsker, Zechez, Ragish, The Heretic, michae2109, Maggot, RDB, Verus Venatus Diabolus, The Silent Assassin, Matscoolio, metfan, fanzypanzy... blitt av?

Malplassert mutch?

Vel, jeg var aldri en diskusjonsløve. Det var en tid da jeg nær sagt spammet blogger av ymse kvaliteter, men nå føler jeg ikke den samme lysten til å skrive. Det er flere ganger at jeg har bestemt meg for å skrive noe, men ikke engang drar opp Word-dokumentet.

Som mange andre her så lurker jeg mer enn jeg kommenterer, og om jeg først kommenterer, så er det på en oppramsingstråd.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
For min del er Gamereactor fremdeles en del av mitt "nettliv" men jeg er ikke så aktiv som før jeg dro inn i millitæret.

Du har rett i det at de mest aktive trådene er oppramsingstråder som egentlig ikke har noe med spill å gjøre, men man må spørre seg selv hvilket overordnet mål GR-forumet har. Er det et spillforum eller er det er forum for folk som liker spill? Et spillforum er et forum der det utelukkende diskuteres spill, mens et forum for spillerer er en plass der likesinnede med felles interesser møtes, og dermed blir det ikke låst til å måtte handle om spill.

Jeg tror det er viktig at man ikke forkaster forumet for det at det er for lite fokus på spill, nettopp fordi at hvertfall 90% av brukerene er ikke er spill-autister som kan uttale seg utdypende og ha en mening om all verdens spilltemaer. Terskelen må være lav for å kunne være med å diskutere på forumet. På en annen side, hvordan skal man klare å tilfredsstille de mer erfarne brukerne med mer komplekse diskusjoner om spill?

Denne balansen er en utopi for hvordan forumet skal fungere, men vi når det hvertfall ikke dersom vi ikke prøver å holde en anstendig kvalitet på debattene.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Jeg føler at jeg var en smule mer aggressiv når jeg diskuterte før enn jeg er nå, noe jeg i grunn tror var destruktivt for hvor seriøst jeg ble tatt. Har vel fått et mer avslappet forhold til at andre har forskjellige meninger og jeg aksepterer i større grad at folk ikke allti begrunner meningene sine nå enn jeg gjorde før. Før så måtte jeg skrive en respons hvis noen skrev at PS3 var bedre enn Xbox 360, nå er jeg mer likegyldig.

Men jeg er da fremdeles aktiv, og jeg poster ikke alltid i hva jeg leser. Jeg leste bloggen for et par timer siden før jeg fortsatte med noe annet på forumet, men jeg tok meg ikke tid til å poste i kommentarfeltet før nå. Slik er det for meg med veldig mange tråder og blogger. Jeg er så aktiv at jeg memorerer rekkefølgen trådene er i de enkelte subforumene, slik at jeg slipper å ta i bruk funksjonen som viser de nyeste postene i trådene når jeg skal se om det er noen nye poster.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Blir snart 17 år, og jeg er relativt aktiv her (tror jeg). Er dog ikke på det høyeste diskusjonsnivået enda, men skal prøve å vokse litt mer i løpet av de siste månedene som 16. Veldig god blogg, og det med en slags ledergruppe var absolutt en interessant synsvinkel som jeg må si meg enig i, så lenge de ikke blir for dominerende og nedrakkende. Når du sier det er det brukere som de du nevner som har lært meg at blant alle brukerne som skriver blogger om hvilke spill de gleder seg til, finnes det også litt mer oppegående folk som gjør Gamereactor-samfunnet mer interessant. Har alltid satt pris på en god diskusjon (over nett eller ei), og hvis det dukker opp et tema jeg finner spennende, prøver jeg hvertfall å bidra.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Worst Username Ever:
Ja, det kan da heller ikke være så lett med et så horribelt brukernavn ...

Clerkie:
Det er bra at du i hvert fall prøver. Vet selv at det er vanskelig å finne på noen interessante diskusjoner. For min del er dette det eneste jeg kommer på ...

Kakashi sensei:
Ikke alle er skapt for diskusjoner, så det er nesten litt bedre å holde seg unna diskusjoner hvis man føler seg presset. På den måten går man gjerne fort lei.

Skreifiskaren:
Jeg ser på GR som et forum der alt kan diskuteres. Faktisk har de mest interessante diskusjonene ikke handlet om spill.

Jeg har selv tenkt på om hvorfor jeg bryr meg i det hele tatt, men det er bare slik at noe holder meg her. Jeg har vært her i over tre år og noe må rett og slett sitte i ryggmargen.

sonic og link:
I mange diskusjon er kunnskaper nyttig, men selv om jeg ikke har noe godt eksempel akkurat nå, er mange diskusjoner ikke like mye basert på å kunne mye.

Zidmeyer:
Selv er jeg også veldig interessert i politiske diskusjoner. Det er vel favoritten min også, men det har vært lenge siden jeg har deltatt i en nå.

Ash Ketchum:
Litt er i alle fall bedre enn ingenting

Strategist:
Soooorry. Følte nesten for å provosere litt også, men kan ikke huske å ha sett deg i det siste. Det kan også bare være meg, da ...

Du har iallfall en god nok grunn ...

quakecry:
Nei, du er noe for deg selv.

Suppeelsker:
Høhø. Jeg kan aldri huske å ha kalt deg rasist, så det må nok ha vært noen andre

Matscoolio:
Neida. Jeg ser på deg som en veltalende mann, så plassen er nokså fortjent. Du har forresten noen fiffige blogger også.

metfan:
GR er for min del et forum for spillinteresserte, og jeg har selv diskutert alt mellom himmel og jord her.

Variasjonen av dybden diskusjoner har vi allerede, vil jeg si. Dybden er den vi mangler. Vi har oppramsingstråder, forumleker, men diskusjonene mangler ...

The Heretic:
Jeg kan godt ha tatt litt feil da jeg ramset opp ulike brukere, men du har i alle fall vært mindre aktiv av det jeg har sett.

Det er ofte at jeg også venter litt med å kommentere på noe interessant jeg kommer over. Det har som regel en sammenheng med at jeg er litt sliten i hodet eller at jeg ikke kommer på noe fornuftig å si.

Selv synes jeg forumet også har tapt seg litt da en søkfunksjon ble fjernet på forumsiden og erstattet med en helt annen ...

Petrol:
Ja, et knippe brukere som står frem som et godt eksempel er viktig - selv om de ikke gjør det bevisst.

Jeg er også fullt klar over at det er mange andre brukere som bidrar til å bedre forumet enn dem jeg nevnte. Det var bare dem jeg kom på i farten som jeg kan huske å ha blitt mindre aktiv.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Selv synes jeg forumet også har tapt seg litt da en søkfunksjon ble fjernet på forumsiden og erstattet med en helt annen ...


Jeg vet ikke helt hva du brukte den gamle søkemotoren til hvis du har fått en helt annen oppfatning av forumets kvalitet nå. For min del har den bare gjort det lettere å presisere søkene jeg foretar på forumet. Vi jobber uansett stadig bak kulissene for å gjøre siden og bladet bedre integrert for nettsamfunnet som er her, selv om jeg ikke har bemyndigelse til å ytre noe konkret om hva som skjer akkurat nå.

Siterer remote:
Jeg kan godt ha tatt litt feil da jeg ramset opp ulike brukere, men du har i alle fall vært mindre aktiv av det jeg har sett.


Det er nok en veldig korrekt oppfatning for mange, ettersom jeg i realiteten ikke opprettholder gjennomsnittet av poster som det ligger på nå i disse dager. Men uansett hvor klisjè det er å si det, så er den eneste måten jeg kan rettferdiggjøre det på er å si at jeg leser mer enn jeg skriver - som sikkert er tilfellet til veldig mange. Det er verdt å vite at jeg i aller høyeste grad leser av egen interesse, og ikke fordi jeg er "bundet" til å gjøre det som moderator.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg har også et lavere aktivitetsnivå enn tidligere.

Før leste jeg alt som var og kommenterte på det meste,
men den siste tiden har jeg fått en overdose
"b-blogger"
type: fem linjer med noe fullstendig meningsløst.
så da finner jeg det ikke like interessant å lese blogger generelt lengre.
Sikkert masse bra tekster som blir litt usynlig, men det er vanskelig å finne den ene skikkelig gode teksten blandt alt det andre
(unnskyld meg) skvipet som ligger å flyter.

Jeg skriver vel strengt tatt mest i oppramsingstrådene også.
Alle de ørten hvilken film, bok, spill etc.

De få diskusjonene som settes igang er som regel utenfor mine interessefelt, så da er det ikke alltid jeg har kunnskap til å delta.

Og ellers er det bare de samme tingene som går igjen og igjen.
Og har man lest det en gang, så holder det gjerne.

Skriver nesten ingenting sjøl lenger heller.
Jeg føler mine tekster er litt oppbrukt.
De siste femten bloggene mine har vel bare handlet om meg og mine problemer.
Nå har det ikke skjedd stort de siste månedene så jeg har ikke noe annet å komme med.

Jeg har jo sagt hundre ganger at jeg kommer til å være her i lang tid fremover og bli enda mer aktiv, men jeg glir stadig lengre unna.
Kikker innom hver dag, men det er for mye likt,
så man vet liksom hva man kommer til å se.
Nesten litt sånn autokommentar for min del.
"Jeg så denne filmen bla bla"
og "Jøssda jeg ser frem til bla bla".

Har ikke noe imot at folk forsvinner og at nye slipper til, det er jo ikke annet å forvente.
Men det skjer liksom aldri noe nytt...
Jeg mener, vi kan jo umulig ha brukt opp alle emnene der ute, på disse få årene?

Anyways,
jeg blir værende, om enn litt mindre aktiv.
Vet ikke helt hva jeg kan bidra med, men om noen tar steget skal jeg gladelig hjelpe til så godt jeg kan å holde det gående.

Muligens litt rotete kommentar dette, men jeg tror folket fatter poenget mitt.
  • 0
The Heretic:
Men søkefunksjonen kunne du finne ALLE dine poster i ALLE forskjellige trådene. Alle postene til alle på forumet i det hele tatt. Du kunne søke etter tekst, tråd, subforum osv. Veldig enkelt. Men nå ser jeg at den funksjonen bare var flyttet, men det er likevel mer tungvindt å finne frem... Takk skal du ha for at du fikk meg til å lete...

Moderatorer har forresten den virkningen at de først er aktive for å så stille strekke seg tilbake igjen - selv om de likevel er på siden.

Tommy Kvaernerud:
Dårlige blogger kommer hele tiden, men har har ikke sett så mye på de lenger. Men når jeg tenker meg om er det også færre blogger jeg selv har kommentert, altså er det færre som er gode nok til å fatte min interesse. Det er litt synd.

Jeg kommer også til å være her i lang tid fremover, men jeg har nok en stor fare for å forsvinne mer og mer gradvis. En gang kommenterer jeg kanskje ikke på oppramsingstråder heller.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!