Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hvem har ikke lyst til å bli superhelt? Å få en fet kraft, og bruke den til bekjempe kriminalitet. Høres jo greit ut det? Superhelter er veldig populære i spesielt tegneserier, og mange av disse er filmatisert. Noen er skikkelig gode, og disse skal jeg kåre her. Her er mine topp 10 superheltfilmer.

10. BATMAN: MASK OF THE PHANTASM (1993)

Denne tegnefilmen ble lansert på samme tid som Batman Forever, og til alles overraskelse, er tegnefilmen mye mer voksen og mørk enn spillefilmen. Den utforsker begynnelsen til Batman, og hans tapte kjærlighet. I nåtiden kjemper også Batman mot Jokeren, og en ny, mystisk skurk ved navn The Phantasm, som dreper de store folka i Gothams kriminelle underverden. Tegningen er flott, stemmene sitter, og actionen er skikkelig kul. Dette er en oversett klassiker, som alle bør få med seg.

09. X2 (2003)

Jeg syntes den første X-Men filmen var helt grei. Men oppfølgeren X2 er utrolig kul. Skikkelig kule actionsekvenser, og en bra gjeng superhelter. Wolverine stjeler showet, men også karakterer som Nightcrawler og Magneto er minneverdige. X2 har også en kul handling. Niendeplassen her er vel fortjent.

08. SPIDER-MAN (2002)

Når jeg var rundt 8 år, var Spider-Man favorittfilmen min. Og den dag i dag elsker jeg den fremdeles. Effektene og actionsekvensene er fremdeles helt konge, og du kunne ikke ett et bedre valg en Tobey Maguire som Peter Parker. Willem Dafoe er også suveren som The Green Goblin. For meg var dette min første superheltfilm, så det har vel noe å si. Uansett, en super film!

07. HELLBOY II: THE GOLDEN ARMY (2008)

Jeg digget den første Hellboy filmen, så jeg gledet meg veldig til oppfølgeren. Ikke bare innfridde den, men den var faktisk mye bedre enn eneren! Effektene er også her helt supre, og actionsekvensene er kule. Uten tvil en av de ypperste innen superhelter.

06. THE INCREDIBLES (2004)

Ikke den beste av Disney/Pixar, men The Incredibles er en av de kuleste superheltfilmene der ute. Animasjonen er rask og fargefylt, og actionsekvensene er faktisk bedre enn mye annet på markedet. Som andre Pixarfilmer har den en fin dose humor også, og flotte stemmeskuespillere. Den har også en fin gruppe karakterer med varierte krefter, som alle bruker og kombinerer til noen punkter. Fet film, må sees.

05. BATMAN (1989)

Tim Burton er min favorittregissør. Uten tvil. Batman er en av hans beste filmer. Batman var den første filmen med Batman siden den barnslige filmen fra 1966, og dette var en stor forandring. Den er veldig mørk og voksen, som Mask of the Phantasm. Michael Keaton er suveren i rollen som Batman, og klarer å skildre to personligheter (Bruce Wayne og Batman) så bra. Jack Nicholson leverer kanskje sin beste rolle som Joker. Han er gal og morsom på samme tid, og han hopper rundt som en mentalpasient. Genialt!

04. SPIDER-MAN 2 (2004)

Jadda, Spider-Man var skikkelig kul, men Spider-Man 2 er helt fantastisk. Ikke bare har den mye bedre actionsekvenser og skuespill, men også en suveren historie. Den skildrer all negativiteten som Peters alias påfører, og det gjør den perfekt. Skurken, Doc Oc, er ikke bare en gal jævel som bare vil drepe og ødelegge, men han har en grunn for alt. Han vil hevne sin kone, som han tror Spider-Man drepte, og få penger til et forsøk han er gal etter. Med en av de kuleste actionsekvensene jeg har sett de seneste årene også, som tar plass oppe på et tog, er det ingen tvil om at Spider-Man 2 fortjener fjerdeplassen.

03. KICK-ASS (2010)

Denne filmen så jeg faktisk for to dager siden, og det er på grunn av denne filmen jeg bestemte meg for å lage denne listen. Jeg er fremdeles i ekstase over Kick-Ass. Den er helt utrolig. Forruten å være jævla morsom og overraskende voldsom og blodig, har den en fin vri på superheltsjangeren, og en flott historie om en vanlig gutt som bare bestemmer seg for å ta på en drakt å gå rundt på gata å bekjempe kriminalitet. Det er karakterene som gjør filmen her. De er veltenkte og velspilt, og du føler med dem hele tida. Du føler for dem, noe ikke alle superheltfilmer klarer, og faktisk ikke mange andre filmer heller. Actionsekvensene er helt supre, og karakteren Hit Girl er forbanna kul.

02. THE DARK KNIGHT (2008)

Jeg synes Batman Begins er oppskrytt. The Dark Knight, oppfølgeren, blir jeg aldri lei av å se. Dette er den tredje Batman filmen jeg har på denne lista, så man kan si Batman er min favorittsuperhelt. The Dark Knight har alt: En fabelaktig historie, mennesklige karakterer, noen av de kuleste actionscener der ute, og Heath Ledger. Jeg har sagt det før, men blir aldri lei av å si det. Han er FANTASTISK i rollen som Joker. Han er så bra som det går an å bli i denne filmen. Jack Nicholson var fet, men jeg foretrekker Ledger by far. Christian Bale funker som Batman, men jeg ler alltid av den tullete stemmen han bruker. The Dark Knight er virkelig et mesterverk.

01. WATCHMEN: THE ULTIMATE CUT (2009)

Jeg har hatt veldig delte opplevelser med Watchmen. Jeg har sett den tre ganger. Første gangen var på kino. Jeg syntes den var for lang, og den var altfor kjedelig. I Danmark kjøpte jeg boka, og leste den. Den var genial. Så da tenkte jeg at jeg kunne prøve ut filmen igjen. Jeg ble overrasket, nå var den skikkelig bra. Så jeg kjøpte The Ultimate Cut, og når den var ferdig, var jeg overbevist. Watchmen er tidenes beste superheltfilm.

Aldri har jeg sett en film som er så tro til kilden som denne. Det er som hver eneste side er med i filmen, da spesielt i The Ultimate Cut. Lengden på nesten fire timer funker helt fint. Historien er dyp og detaljert, og karakterene er det samme. Stemningen er trist og mørk hele tida; dette er ikke en feel good film. Watchmen er annerledes enn alle andre superheltfilmer; den har ikke mye actionsekvenser, men den fokuserer mer på handlingen og karakterene. Og det er like greit. Watchmen er også den eneste filmen på denne lista jeg ikke anbefaler for alle. Dens dype og detaljerte plot og mangel av action er absolutt ikke noe alle setter like pris på som jeg. Jeg anbefaler denne til alle som har lest boka, og likte den. Og det kan jo hende du digger filmer som denne uansett.

Watchmen er et ekte mesterverk. Den er unik i sin sjanger, den har en flott historie å fortelle, skuespillet er supert, regien er fantastisk, og de få actionsekvensene som er med bruker slow-motion veldig bra, og er også skikkelig blodige. Den er mitt valg for tidenes beste superheltfilm. Mitt tips: Kjøp boka, se filmen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Nice liste dette. Har ikke sett Watchmen, men den ser utrolig bra ut. Kick Ass så jeg på lørdag, og jeg elsket den. Beste filmen på lenge! Likte den bedre enn The Dark Knight
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Hva med verdens kuleste superhelt, Iron Man?!? Robert Downey Jr er jo skamtøff som Tony Stark da. Toeren blir sinnsykt kul!
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
9 og 7 er jeg uenig i, likte forgjengerne bedre.
8, 5 og 1 er jeg enig i.
4 og 2 er det ikke noe spesielt med.
6 var bra første gangen.
10 og 3 har jeg ikke sett.

Nå, hvor er Iron Man!?
  • 0
Når jeg så på posteren til Kick Ass så det ut som en billig og teit barnefilm.
Men kanskje jeg skal ta en kikk likevel?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
God blogg!

Veldig fin liste selv om jeg ikke er helt enig i alt som er der, men det betyr ikke en shiiiiit. Dette er din liste, og mange gode filmer på den.

Topp fem for meg er:
5. V for Vendetta (er faktisk kvalifisert som en superheltfilm. Merkelig? Er likevel en av mine favoritter)
4. Spiderman 1
3. Watchmen
2. Iron Man
1. The Dark Knight
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Faktisk, så er Kick-ass en komedie. Det er en liten vri av "En parodi" for å si det slik.

Jeg ville selv ikke regnet Kick-ass som en superheltfilm. Men, det er din liste :] Jeg vet ikke hvordan du ser på ting og det der. Men bare tenk over det.

En god blogg!
Two camels in a tiny car
  • 0
dark knight er eneste superhelt filmen eg virkelig liker trur faktisk den er på andre plass etter Fight club av favoritt filmene mine
I did want to help you! ...but i was outvoted 5 to 0...
  • 0
Dark Knight burde vært på første, og Watchmen på andre, og ellers er jeg uenig med hele listerekkefølgen. (P.S: Hellboy er det verste jeg har sett)
  • 0
Kjempefin samling dette her Predator

Selv liker jeg mange av disse og håper på å kunne se Kick Ass etter hvert
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Bra at ikke Iron Man var med. Den filmen likte jeg ikke.

dette var en god liste med mange gode filmer
  • 0
  • Ine
  • Ine
Har utrolig nok ikke sett Watchmen enda. Er egentlig veldig glad i superheltfilmer

Tenkte å lese den grafiske novellen av Watchmen, men fant den ikke på Outland sist gang jeg var der. Ellers er jeg helt enig med Tommy på alle punkter, utenom nummer 4, som jeg synes fortjener plasseringen.
Riddle me this
  • 0
Min liste hadde vel vært noe i denne duren:
4. Iron Man
3. Spider-Man trilogien
2. Batman Begins
1. The Dark Knight

Kommer ikke på flere i øyeblikket som er verdt å nevne. Fin liste forresten. Har bare sett 5 av de du nevner, så jeg har en del å sjekke ut. Må i hvert fall få sett Watchman og den Batman-tegnefilmen.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Nok en bra liste! Keep 'em coming! Gleder meg forresten sykt til å se Kick Ass.


Her er min topp ti liste:

10. Spiderman 3
9. X-Men 3: The Last Stand
8. The Incredibles
7. X-Men 2
6. Iron Man
5. Spiderman 2
4. X-Men
3. Batman Begins
2. Spider Man
1. Batman: The Dark Knight
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Ikki-kun Jeg hadde også denne oppfatningen av filmen. Trodde det skulle bli en litt surrete film i likhet med Meet the spartans. Da jeg så filmen (hadde litt tid i påsken og tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på den ble jeg frelst. Kick-Ass, kicked ass
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Jeg er ikke helt fan av superheltfilmer, men Watchmen var en stor kinoopplevelse. Skikkelig god film
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!