Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

De som ikke forstår det som står i den bloggen her blir jeg faen meg imponert av.

Synes det er fantastisk bra du prøver, Alebre! Til de som alltid klager på skrivefeilene dine, hvorfor i helveeeeeeeette leser dere bloggene hans? Omg, blir så irritert.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Jeg tror du troller. At alle de idiotiske bloggene dine er et desperat forsøk på å få seg litt lulz av andres reaksjoner.

Eller kanskje du virkelig er på nivå med en 2.klassing. Vanskelig å si. Uansett tydelig at du unngår folks spørsmål om hvorfor du ikke bruker et retteprogram til å i hvert fall luke bort de styggeste feilene her.

Lagt til 2010-03-28 12:27:
Siterer Joeymacflow:
Synes det er fantastisk bra du prøver, Alebre! Til de som alltid klager på skrivefeilene dine, hvorfor i helveeeeeeeette leser dere bloggene hans? Omg, blir så irritert.

Dust. Det er bedre at folk faktisk forteller ham om de elendige skriveferdighetene hans enn å bare si; "KJEMPEBRA BLOGG : D : D KEEP UP THE GOOD WORK!"

Du lærer mer av negativ kritikk enn du gjør av positiv.

Lagt til 2010-03-28 12:31:
Siterer Joeymacflow:
De som ikke forstår det som står i den bloggen her blir jeg faen meg imponert av.

Bokstavlige Bjarne... lulz
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
troller ? hvorfor skal jeg trolle det er bare du som tenker sånn og spør du meg må jeg få lov og si hva jeg vil får det virker som at dere skal ha alt perfekt i punkt og prikke vis ikke så skriver dere ø du har noen skrive feil bla bla kan dere ikke bare la være, hvorfor skal dere være så kravstore eks ovenfor meg og når dere sier at jeg er lat så sier der at jeg ikke bruker rette programmer jeg har aldri hørt om OpenOffice men det er bra at noen bryr seg men ples når jeg skriver jeg har dysleksi så vill ikke jeg oppnå en Hekse jakt men at dere kan forstå at det er ikke like lett for meg ps jeg bruker crome så det hjelper litt
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
Jeg synes ikke det er kravstort å kreve at du skal opparbeide deg en 7-årings skriveferdigheter. Det burde vel egentlig være et minimum for å i det hele tatt få gå på skolen.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Vet dere hva jeg syns er litt morsomt? At han sier at han har dysleksi og ikke kan noe for det, hvorpå alle begynner å klage på at han skriver dårlig. Det hjelper også på mitt gode humør at mesteparten av de som klager ikke skriver helt skikkelig selv heller.

Men alebre, jeg kjenner flere personer med kraftig dysleksi som faktisk har lært seg å skrive ganske bra. Så det går an for deg å lære det, men da må du henge jævlig mye i. Les bøker (selv om jeg forstår at det kan være vanskelig og ta lang tid), og skriv mye. Det er bra at du prøver å skrive, men les litt bøker eller aviser og sånn også. Det lærer du utrolig mye av.
  • 0
Majesty: Kanskje greit å roe seg ned litt her. Husk alle kan jo ikke være like awesome som deg..

Til alebre vil jeg si at jeg syns du er tøff som fortsetter å skrive blogger selv om du har dysleksi. Forstår irritasjonen din over folk som ikke tror deg og bare vil mase om skrivefeil. Herregud, forstår de ikke hva du skriver, kan de jo la være å kommentere også.

Jeg har lest kommentarene her og jeg blir litt provosert av de som mener at du bare tuller. Det er jo tydelig at de ikke har peiling at ord og bokstaver stokker seg og at man kanskje ikke greier å se hvor setninga slutter bestandig. osv.

Selv har jeg ikke dysleksi, men jeg skriver av og til setinger slik jeg sier dem og da ser jeg at "Oi, dette ble ble visst litt vanskelig å lese". Har forstått det slik at har man dysleksi er det ikke like greit å se skrevne ting slik folk uten dysleksi finner helt naturlig.

Vel, ikke mist motet, bare skriv til krampa tar deg..ja, nesten da.. Lykke til.

ps: Visste heller ikke mye om OpenOffice før jeg leste om det her.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
*slettet*
Postet i feil blogg!
  • 0
Skeptisk: Roe seg helt ned, nja. Rett har Majesty. Synes ikke vi er kravstore når vi ber han få bedre skriveferdigheter. - THe gamer "et hjelper også på mitt gode humør at mesteparten av de som klager ikke skriver helt skikkelig selv heller." unnskyld meg, men sammenlignet med han så er vi 100 % gramatisk korrekt i alle setningene. En kan i det minste forstå hva vi skriver.
  • 0
Siterer alebre:
lykkedrage: takk at du er forsålesel full og jeg får noen hjelpemidler men selve opplegg på ungdomskolen ser så dårlig som fy barne skolen viste hva jeg slet med på ungdomskolen som jeg faktisk går på blir jeg bare dummer lissom jeg gikk 4 uker uten lekser på grunn av lærens dårlig oppsyn osv så etter slutt så måtte jeg si i fra
Siterer alebre:
det med 4 uker er ikke helt korekt men jeg gikk lenge uten og jeg går på en måte egen skole noe som heter avdelinga og dem burdet faktisk huske på det jeg har veldig dårlig hukommelse på grunn av at jeg er født fortilig:/ så ikke mitt problem
Siterer alebre:
quakecry: nei men det iriterer at NÅR jeg skriver selv at jeg ha dysleksi så betyr det ikke at folk skal komenter noe særlig på det jeg skrev når jeg sier faktisk selv at jeg har dysleksi så kan dere repsektere det ikke bare fuck of og gjør som dere vill det er ikke noe særlig reskpekt løs og jeg kommer til og blogge jeg men det blir bare teit at folk ikke gidder og ha respekt
Siterer alebre:
Fattigmann: hva for jeg gjort jeg har dysleksi for dere tenker det er simpelt men for meg er det ikke snilt at dere vil hjelpe men jeg ville bare ha få det ut og at de som faktisk oppføre seg som en drit da tenkte jeg at jeg lagde denne bloggen men takk at dere bryr dere, men det kan hjelpe når dem skriver SELV at dem eks har dysleksi som som jeg og da synes jeg at dere kan repketer det og ikke bare drite i det
Siterer alebre:
troller ? hvorfor skal jeg trolle det er bare du som tenker sånn og spør du meg må jeg få lov og si hva jeg vil får det virker som at dere skal ha alt perfekt i punkt og prikke vis ikke så skriver dere ø du har noen skrive feil bla bla kan dere ikke bare la være, hvorfor skal dere være så kravstore eks ovenfor meg og når dere sier at jeg er lat så sier der at jeg ikke bruker rette programmer jeg har aldri hørt om OpenOffice men det er bra at noen bryr seg men ples når jeg skriver jeg har dysleksi så vill ikke jeg oppnå en Hekse jakt men at dere kan forstå at det er ikke like lett for meg ps jeg bruker crome så det hjelper litt


Dette er dine kommentarer!

Jeg lurer på hvorfor disse er så mye lettere å lese enn selve bloggen. Se på bloggen og kommentarene du har skrevet.
Helt nydelig forskjell, dag og natt!

edit: poenget er hvis du skriver som du gjør over her = BRA
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Ok. Da setter vi en strek for usaklighetene og sytingen her. Gamereactors reglement konstaterer faktisk at man skal skrive forståelig. Det at ingen av alabres blogger er slettet i henhold til den regelen burde tale for seg selv. Det er ingen regel på GR mot å ha dysleksi eller bare gi blanke i store bokstaver og punktum. Hvis noen føler seg støtt av at de må streve litt for å få tak i budskapet i alabres blogger, så får de heller tåle å gå glipp av det. Det er en del tips som er blitt gitt her som kan være lurt å ta til etteretning, men mange går også alt for langt.

Lagt til 2010-03-28 15:56:
Siterer quakecry:
men sammenlignet med han så er vi 100 % gramatisk korrekt i alle setningene.
Jeg kommer ikke over at du har en merkverdig omgang med ordet "vi", og komparativ analyse er heller ikke din sterke side. 100% grammatikalsk(<-Ohh, the irony ) korrekthet eksisterer fortsatt bare der det ikke finnes feil. Du kan ikke sammenligne noe med noe annet og si at det er hundre prosent riktig i forhold til det andre. 100% er per definisjon bare relativt til det hele.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Må bare få lov å tilføye at det er en merkelig argumentasjon noen her har: 'At hvis om han ikke får til å skrive riktig, så får han ihvertfall skrive riktig.' (Nei, det er ikke ordrett hva noen av dere har sagt...)
Dysleksi er nemlig en lidelse som gjør at man ikke greier å se hvor man skriver feil. Derfor kan han ikke noe for det, og det er ikke noe han bare kan lære seg over natten.

Det blir litt som å kjefte på noen som ikke kan sykle fordi de ikke greier å holde balansen. Det er rett og slett noe som må læres, og for noen er det en veldig vanskelig prosess.
  • 0
Jeg skjønner at det er kjipt å høre om alle skrivefeilene man gjør når man har dysleksi, men du kan ikke gjemme deg bak diagnosen hele livet. Det er greit med blogger som har skrivefeil, men det er bare fordi det er en veldig løs sjanger.

Selv om det er urettferdig er det slik at man må skrive noenlunde rett for at folk skal gidde å lese det. Det er ikke snakk om perfekt, men slik at det er enkelt å forstå. Det virker for meg som om målet her er å få folk til å godkjenne skrivefeil og vegger av tekst uten avsnitt, komma eller punktum.

Men, for all del. Skriv så mye du vil, det er bra at du gjør det. Det som ikke er bra er at du virker for lat til å bry deg om å bli bedre. Om du vil at folk skal lese det du skriver senere så bør du få teken på det å skrive. Dysleksien er et handikap, men ingen unnskyldning for å la være å skrive riktig.
  • 0
Den eneste måten å lære noe skikkelig er og ikke ta snarveier når man skriver. Hvis man gjør det vil hjernen automatisk gjøre det sånn at det føles riktig. Derfor vil jeg oppfordre deg til å se gjennom tekstene du skriver, og se etter skrive feil. Jo flere ganger du ser i gjennom dem jo mindre skrivefeil får du.
  • 0
Du gikk visst glipp av avsnittet hvor han fortalte at han hadde dysleksi....
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Grunnen til at dine blogger er de mest omdiskuterte er ikke på grunn av dysleksien, men uttalelsene dine!
  • 0
  • Suzy
  • Suzy
Steike kor mange "lærere" her va.. Som skal lær oss annalfabeta, om korsn vi skal LÆR oss og skriv og les.. (Før de har jo SÅÅÅÅ mye peiling.)

Alle med dyseleksi, har forskjellige grader. E har .... tja... ja.... nok.
Skolen har egentlig får dårlig oppfølging va (mitt folkeslag) analfabeter, og e trur ikke de veit ke de holde på med.

Berre så dokker veit det, så ser e ikke mine egene feil... <- SÅ DET SÅ!!!!

Alber.... Du e berre tøff.. Ikke gi deg og når du blir større, så får du se at du kan meir en de fleste (skolelysan) her inne kan!!!!
.....c;")....
  • 0
Super blogg alebre Ikke alle med dysleksi tør å stå fram med det, og dette er godt gjort av deg Stå på og ikke vær redd for å være deg selv for det om du har dysleksi. Drit i alle de sure kommentarene, for de har tydeligvis ikke peiling på hva de snakker om. Og som kjent har vi mange (unnskyld ordlaget) hestkuker i norge, og som tar den minste lille ting og klager på. Er folk her inne som sutrer hvis noen skriver dialekt, er folk her inne som sutrer over at det ikke er stor bokstav først, eller etter punktum. Hva er egentlig problemet? Dette er et forum, ikke en forbanna skole! Ta dere selv i nakken (dere vet hvem dere er, så jeg gidder ikke nevne noen navn) og oppfør dere som voksne, ikke som satans små drittunger!

Alebre, ikke vær redd for å skrive blogger her inne, og hvis noen kommer og er tøffe i trynet, så bare overse dem. For det vil alltid være folk her inne som står på din side, og skjønner problemet ditt, og vil stå opp for deg

Til alle dere sutreunger, gå å legg dere!!
  • 0
Jack The Lack of Crack, mener du at han ikke kan trene hjernen til å skrive rett?
  • 0
DU kan jo rette på feilene alle sier isteden for å la det stå feil hele tiden, Her har du Link-ulvens retteskole: komm=kom. Utale=uttale. Tokk=tok.
Dume=dumme. Gjeleder (WTF?) = gjelder. Fårstått=forstått. Fårklare=forklare. Vanskler=vansker. Kanske=ganske. Ossen=åssen.
Det står at du prøver. Men da får du rette de forbanna feilene! Jeg vil se skrive feilene rettet siden nå har du fått en som rettet alle skrive feilene.. Og da får du jaggu rette dem også!
Now im getting pissed off!!!!
  • 0
"Du lærer mer av negativ kritikk enn du gjør av positiv."

Du lærer mer av konstruktiv kritikk, ja. Likevel mener jeg det er mye bedre å uttale seg på en måte som ikke virker nedlatende, men heller prøve å forklare/fortelle ting på en ordentlig saklig måte.

"Dust. Det er bedre at folk faktisk forteller ham om de elendige skriveferdighetene hans enn å bare si; "KJEMPEBRA BLOGG : D : D KEEP UP THE GOOD WORK!"

Har jeg noen gang sagt at dere skal si det? Jeg prøver å få fram at dere kan si ting på en saaaaaaaklig og grei måte. Få det inn snart a....

"Bokstavlige Bjarne... lulz"

Perfekte Petter, lmao
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
takk link-ulven skal gjøre det
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
zonyy: Du skriver ting som "ikke ta snarveier" og at han må se gjennom tekstene. Problemet er at han har problemer med å se feilene. Så ved å skue gjennom tekstene ser han trolig ikke om han mangler en bokstav her og en der. Selvfølgelig kan han lære det, men for tredje gang er det ikke "bare å...". Det er nok mye hardere arbeid for å lære seg slikt enn å bare se gjennom teksten.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jack the Lack og Crack: Noe må gjøres før han begynner å få serriøse oppgaver. For med alle feilene tipper jeg ikke mer enn en 3'er på norskstilene og prøvene, uansett hvor god teksten er. Dermed er det bedre å prøve å lære seg det enn å bare la være og la skrivefeilene være der. Så for hans fremtid er det bedre at han lærer seg det. Ikke at jeg bryr meg så veldig om han skriver rett her på GR, men for han er det best at man prøver å rette han.
  • 0
Hvordan få mange kommentarer på bloggen din: Skriv som om du har dysleksi!
Decyfered!
  • 0
Bah, du forstår ikke hva jeg mener, zonyy. Selvfølgelig er det bra at han får tips, men er det egentlig noe hjelp i å si "sjekk gjennom teksten for feil"? Og hvis han bruker word vil det jo selvfølgelig bli enklere for oss å lese, men vil det hjelpe han noe? Vil han bli flinkere til å skrive fordi word automatisk retter opp småfeil?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!