Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å ha lest nyheten på VG.no fikk jeg bekreftet noe jeg lenge har visst. Petter Northug er faktisk en "gamer" og har vært det i en del år nå. Dette er kjempemoro og artig at skikongen også er gamer. Selv mener jeg det er veldig positivt å game litt uansett hva du driver med om du er skikonge eller konge for et land. For er det en ting man oppnår med å spille, så er det å få tankene på noe annet en liten stund.

Dette er viktig, for livet består av vanskelige valg, mye stress og selvsagt også mye glede. Men inn i mellom kan det å spille litt være det som gir deg gnisten til et godt liv. Jeg vet om mange som på en måte "trøster" seg med å spille og som sliter i det daglige liv. De sier de finner finner mye glede i spillingen. Man skal ikke overdrive spillingen, men også gjøre andre ting, men er det ting som butter så ta deg en runde fremfor konsollen, PC-en eller den håndholdte dippe dutten din og tankene farer av sted til noe mer hyggelig.

Under årets The Gathering skal altså Petter Northug stille opp. Dette er et samarbeid mellom sponsoren hans Amentio og produsenten SteelSeries. Faktisk kunne "Kristoffer Sætervoll" fortelle meg at han har spilt Counter-Strike siden 2003-2004. Under datapartyet i Vikingeskipet skal Petter blant annet spille sammen med verdens beste i CS, Patrik "f0rest" Lindberg og de skal gjøre hva de kan for å holde horder av blodtørstige CS-n00bs borte fra skalpen deres. Om de klarer det får vi ikke vite før til påsken når The Gathering sparkes i gang.

Hva mener du - er det sunt for alle å spille og er det spill som passer bedre enn andre? Ble du overrasket over at Petter Northug var en "gamer" og spiller CS?

Bildet under stammer fra Adressa.no
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Haha! Kule greier Northug er rå!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Er egentlig ikke så overrasket. Mener å ha sett han på et bilde i ei avis, hvor han lå og slasket seg på sofaen mens han spilte FIFA.

Det er nesten uansett positivt å spille. De som er imot spill og sier at det har en negativ innvirkning på folk, har nok ikke funnet noen spill som passer akkurat for dem. Jeg mener at det finst spill for alle der ute.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Spiller man CS kan man like gjerne ikke spille
Neida. CS er et finfint spill, men det hadde vært litt tøffere om han hadde spilt ett-eller-annet supervoldelig spill, da. Ville kollidert så fint med skiløpernes hederlige omdømme. God of War!
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Har ikke media noe bedre å dekke en at en kjendis spiller CS(som forøvrig er et overvurdert FPS spill)?
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Hehe - overvurdert FPS-spill ja, selv liker jeg veldig godt Battlefield-serien og liker den serien veldig godt. Har aldri latt meg rive med av CS. Kan jo tenkes jeg er litt for gammel for det spillet...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Hvis du er for gammel, må jeg være for moden eller noe sånt. Hvorfor ellers skulle jeg ikke like det gudelingende CS? Vel, kommer nok av at jeg er mer innteresert i en god historie og minnverdige karakterer enn hjerneløs dreping(virtuellt eller ikke).
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Haha, northugen er en liten luring! Nå tenkte jeg at han lå å nispilte på noe OL spill for å hevne seg på svensken som tråkka over staven hans. Hadde ikke ventet CS nei.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg er litt enig med Tommykrems CS-rant.. men ikke med det han sier videre.

Uansett, jeg synes det er artig at en så (dessverre over-)profilert person 'står frem' som gamer; og det er kanskje ekstra kult at han er idrettsutøver, for det må jo da ødelegge litt av fordommen om at gamere er folk som ikke vet hva fysisk aktivitet er.
  • 0
Norges raskeste gamer
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Jeg måtte også le da jeg leste at Jens Stoltenberg er en aktiv strategispiller og har tilbrakt mange timer i total war serien i sin ungdom og også på sene kvelder i dag.

Det er så gøy når store forbilder som Petter Northug står frem og forteller at han er en aktiv gamer, og kanskje endrer innstillingen til mange når det gjelder spilling. Det viser for mange at man kan kombinerer idrett og spilling!
¨Get out of the way! I got a lan party to go to.
  • 0
Hadde jeg aldri trodd!
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Et levende bevis på at man kan kombinere spill og fysisk aktivitet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
haha nice
Per aspera ad astra
  • 0
Han er jo ikke akuratt gammel så, og de fleste gutter nå til dags spiller noe
  • 0
Overrasket jeg ja
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Er sterkt overbevisst over at han er kjepphøy når han vinner men er potte sur når han taper...
  • 0
Hadde nok blitt mer overasket om det var Bjørndalen, Hanevold eller noen av de eldre skiløperene.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Det var ikke helt forventet, men når jeg tenker over det føler jeg "attituden" hans passer utmerket som en selvgod eller forbanna gamer.
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
  • Ine
  • Ine
Har ingen problemer med å se for meg at han får et heftig anfall av nerd rage, i hvert fall. What a douche.
Riddle me this
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Epic win.
Har egentlig ikke mer å si om saken.
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Jeg kombinerer spill med idret og skole. Men må innrømme at det kan gå utover skolen iblant.... Men aldri treninga!
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Synd at han spiller et drittspill da.
  • 0
Synes godt han kunne spillt noe litt bedre en CS, men kult er det uansett at han gamer.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
"Etter å ha lest nyheten på VG.no fikk jeg bekreftet noe jeg lenge har visst" Hehe, burde kanskje endre på det?

Det å si at CS er et drittspill viser bare hvor innhabil en selv er...
"Don't take life to seriously, you'll never get out alive"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!