Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, der var katten ute av sekken. Jepp, det er sant. Jeg har sagt opp i Gamereactor og begynner som redaktør i et annet spillmedie i april.

Hvorfor, tenker du kanskje? Det er flere svar på det spørsmålet. Da jeg begynte i Gamereactor for litt over to år siden hadde jeg mange ambisjoner med magasinet og nettsiden. Og sammen med Carl Thomas og Magnus klarte jeg å oppnå veldig mange av disse. Det første vi gjorde var å flytte produksjonen av magasinet til Norge, slik at vi kunne bestemme alt innholdet selv, for på den måten å lage nøyaktig det bladet vi hadde lyst til å gi dere lesere. Jeg innførte nye rutiner på kontoret som gjorde slutt på nattarbeid og unødvendig overtid. Vi tok mange redaksjonelle valg, ikke alltid merkbare for dere lesere, men med langsiktige konsekvenser som jeg føler har gjort at våre anmeldelser og vår mening har blitt tatt mer seriøst. Vi rekrutterte nye frilansere som har blitt en sammensveiset gjeng med bøllefrø og sjarmtroll som vi har blitt veldig glad i. Og mye, mye mer.

Men til slutt kom jeg til et punkt der jeg følte jeg hadde gjort mitt. Der de fleste av målene mine var nådd. Jeg merket rett og slett at den samme gløden jeg hadde da jeg startet ikke lenger var like varm. Gamereactor er et internasjonalt medie, der mange avgjørelser blir tatt av andre enn oss her i Norge, og jeg føler på mange måter at jeg har påvirket det jeg kan nå.

For meg er noe av det morsomste med å jobbe i et medie den kreative prosessen. Å være med å utforme den redaksjonelle profilen. Bygge opp en redaksjon. Utforme rutiner og retningslinjer.

Og derfor var jeg rett og slett nødt til å takke ja når jeg fikk tilbud om en ny jobb i et relativt nytt medie, med frie tøyler til å utforme en redaksjonell profil og styre redaksjonen.

Det var ikke lett å si opp, men jeg visste at jeg kom til å angre hvis jeg lot denne sjansen gå forbi meg.

Men dere er ikke kvitt meg ennå. Jeg blir her frem til 31. mars, og vi jobber på spreng med neste måneds magasin, som blir det siste jeg signerer med mitt navn.

Hva som skjer i redaksjonen etter jeg slutter, kan jeg dessverre ikke si noe om. Alt jeg kan si er at Magnus kommer til å fortsette, og med tanke på den jobben han har gjort så langt er jeg overbevist om at han fører Gamereactor-skuta trygt videre.

Redaktørens Inside Story. Snart overlater jeg sjefsstolen til noen andre.

/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
  • Ine
  • Ine
Synd du slutter. Har dog troen på at du kommer fint til å ordne opp i ting på spill.no
Riddle me this
  • 0
Jeg husker den første nyheten jeg fikk på Gamereactor sin nettside var at dere byttet redaksjonssjef. Det er to år siden, tiden forsvinner raskt
  • 0
Lykke til videre mister
Ja, det er meg.
  • 0
Vel, lykke til hos spill.no
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
synd, gamereactor vil ikke være det samme uten deg. Lykke til videre
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Lykke til i ny jobb ;) men skal opprettholde kontakten med deg heldigvis ;)
  • 0
Synd at du slutter. Men lykke til videre!
The wisdom of Homer J. "If something's hard to do, then it's not worth doing."
  • 0
Synd at du slutter, men ønsker deg lykke til videre!
Love will tear us apart.
  • 0
Good luck videre da Første jeg gjorde når jeg hørte det var å stikke på Spill.no og lagde bruker der

Og btw, we luves you

Fem-stjerners medlem
  • 0
So tenderly
Your story is
Nothing more
Than what you see
Or
What you've done
Or will become
Standing strong
Do you belong
In your skin
Just wondering..

Lykke til videre Jon C
  • 0
Jaja, lykke til videre...
Jeg tror ikke GR kommer til å bli helt det samme uten JC. Jaja, får snakkes igjen på Spill.no da =)
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Lykke til videre!
"Doh!"
  • 0
Jaja.... Lykke til =)
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
Det var jo synd, vel, lykke til videre JC, make a diffrence.
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Det er da ikke pga all fanboysene i FFIIX (ellerno) anmeldelsen?
:D <3<3<3
  • 0
Lykke til da!
One day, your life will flash before your eyes. Make sure it's worth watching.
  • 0
Lykke til videre! Hvor du fikk tilbud fra?
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Dette var ikke akkurat ventet, Jon Cato, men det er fint at du vil videre i livet. Du har gjort mye for GR det er det ingen tvil om, og GR har vokst mye under din ledelse. Jeg begynte her i desember 2008 og siden den gang har du vært den øverst og den jeg har sett opp til. Det er sørgelig at du skal dra, men samtidig tror jeg du gjør rett i å dra.

Ha det fantastisk med jobben i spill.no.
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
  • 0
Lykke til videre! Can i haz ur ztuffs?
  • 0
Lykke til videre
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Dette var leit
Du har vært en utrolig god redaktør for GR og du får ha lykke til videre
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Det har gått to år allerede ja Leit å høre, Jon Cato. Du har gjort mye bra med Gamereactor de siste årene, men som du selv sier kommer det nok til å fortsette med å gå bra når Magnus tar over skuta. Du får ha lykke til videre. Jeg respekterer alltid folk som følger sine ambisjoner!
Takk for alt!
Type here.
  • 0
Lykke til videre Jon Cato!
"I don't have a license to kill... I have a learners permit!"
  • 0
  • Los
  • Los
Vel...

Triste nyheter for oss, fantastiske for deg! Ikke så triste for oss heller siden du blir å finne på spill.no. Jeg er svært enig i valget ditt, og kjenner meg godt igjen i tankegangen. Du må ha masse lykke til, uten at jeg tror du trenger det så mye når jeg ser jobben du har gjordt her.

Gratulerer med ny jobb! Lykke til videre på spill.no! Og lykke til til resten av GR-stabben som har noen gode sko å fylle (men det klarer de vel godt )
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!