Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har noen av dere hatt lyst til å spille de gamle spilla dere elsket å spille som 4-5 år igjen?

Et av de største barndomsminnene mine er uten tvil Croc: Legend of the Gobbos. Tror det var mitt første spill jeg spilte noensinne. Jeg husker fremdeles de morsomme lydene, noen av bossene og brettene. På en eller annen mystisk måte ble spillet bare borte. Husker virkelig ikke hvordan.

Et annet stort minne er spillet Warpath: Jurrasic Park. Jeg og fetteren min spilte det dagen lang når vi var rundt 5, og det og eie han med en T-Rex så blodet sprutet var høyst behagelig. Men den leken endte da hans bror en gang tok å skrudde av midt i en spennende kamp. Da gikk fetteren min berserk, og knakk CD'en i to.

Nå er jeg 14 år. Det er rundt 10 år siden jeg har spilt de spillene. Og i det siste har jeg begynt å føle et savn, sterkere enn mye annet. Jeg begynte å tenke på hvordan de gamle spillene var, hovedsaklig Croc. Men jeg har ikke PS1, ikke en egen PC (Croc var også til PC). Men et mirakel skjedde: Min PS3 ble ødelagt. Da det først skjedde, var jeg utrøstelig. Ødelagt, like under Uncharted 2 release! Jeg sendte den inn, i håp om å få den før Uncharted, men jeg gikk flere måneder uten PS3. Men en dag, kom pappa hjem med en helt ny PS3 Slim. Jeg var overlykkelig. Jeg hadde fått en Slim på "lån", fordi Sony ikke hadde fikset den.

Så jeg spilte på Slimmen og den var helt fantastisk. Så en dag, kom jeg til å tenke på en viktig greie: Slim kan jo spille PS1 spill. Så jeg satt meg med en gang på internett og søkte rundt i timesvis etter en kopi av Croc til PS1. Men nei, det var umulig. Senere kom jeg også på "det dinosaurspillet" også, og en kort søken etter spill fra Jurrasic Park, fant jeg ut at det var Warpath: Jurrasic Park. Så jeg søkte etter det også, men det var om mulig enda vanskeligere.

Jeg trodde jeg fant lykken da jeg fant begge spilla hos Amazon.com, men de sender bare filmer til Norge. Jeg bannet. Mye. Så fant jeg en annen Amazon side: Amazon.co.uk, som var det samme som Amazon, bare i England. Jeg gjorde mitt aller siste tapre forsøk. Jeg tastet inn Croc: Legend of the Gobbos til PS1. De hadde det brukt fra en personlig forhandler innen Amazon; AllSupplies. Jeg skrek av glede. Jeg søkte etter Warpath: Jurrasic Park. De hadde det igjen hos AllSupplies. Jeg besvimte.

Begge var brukt, Warpath hadde et ødelagt cover, men begge fungerte og hadde manual og alt mulig. Og det var bare litt over 100 kroner for hver. Det tok ikke mange minuttene før pappa hadde bestilt dem for meg. Så lykkelig har jeg sjelden vært.

Den 17. desember 2009 bestilte jeg to av mine kjære barndomsminner. De ga melding om at jeg skulle få dem i posten mellom 29.desember og 5. januar. Greit nok, tenkte jeg. Jeg var bare overlykkelig for å endelig ha dem.

5. januar kom, men de lå ikke i posten. Jeg ble småskuffet, men måtte vel bare ha tålmodighet. Tror det var rundt 11. januar jeg endelig fikk en hentelapp i posten. Jeg ble opphisset, og sprang ned til mitt lokale postkontor. Men skuffelser kommer alltid i tall. De hadde ikke fått den inn. Jeg tenkte hva faen, og gikk opp igjen. Jeg fikk beskjed om å komme ned hver dag for å sjekke om de hadde fått den. Jeg tror jeg gikk ned forventningsfull og opp skuffet slik i to uker. Da hadde de tatt kontakt med Drammens hovedpostkontor or some shit, og det var bekreftet: Pakken var borte. Forsvunnet. Den har vært i Norge, siden jeg fikk hentelapp, men den har rett og slett blitt borte.

Etterforskningen gikk videre, og pappa kontaktet AllSupplies, og de hadde fått pakken i retur. De sa addressen var feil, men pappa og jeg dobbeltsjekket, og den var korrekt. Så pappa sa de skulle sende den på nytt.

Og idag gikk jeg ned i postkassen, i håp om å finne God of War III Special Edition, men der lå den. En fin og rund hvit pakke lå der. Jeg pakka opp, og der lå de. Croc: Legend of the Gobbos og Warpath: Jurrasic Park til PS1. Jeg smiler over hele meg nå, og gleder meg til å spille Croc igjen.

Jeg har ventet fra 17. desember til 16. mars. Nesten fire måneder. Endelig.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Begge er to helt fantastiske og nostalgiske spill! Tror de var noen av de første jeg spilte i livet mitt

Gratulerer med kjøpet
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Croc var det første spillet jeg kjøpte til PS1
  • 0
Croc var awesome!
Spilte nettop FF8 til PS1 jeg
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
hehe, husker jeg og søskenbarnet spilte crash bandicoot på Ps1. Ifjor sommer var søskenbarnet mitt på besøk mesteparten av sommeren. En dag fant jeg spillet på PSN og vi gama Crash Bandicoot 1,2 og 3 hele ferien xD
O.o
  • 0
Åååh! Croc! Det spillet pleide jeg å spille hos en venn, mye! Et fantastisk spill! Hvar nå ihvertfall det på den tiden, vet ikke så mye nå lenger.

Noenganger så treffer nostalgien meg også, da må jeg ta frem Nintendo 64 konsollen min som jeg har eid i over 10 år!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
  • Ine
  • Ine
Kjøpte Mickey's Wild Adventure for noen dager sida, men det funka ikke Brukt - masse riper. Skal bytte, da.
Riddle me this
  • 0
Huff, synd å måtte vente så lenge. Men kos deg med spillet!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Age of Empires =)
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
kvidogbleg: Ahh, gleder meg til å spille igjen!

wheelman: Da vet du også hvor fantastisk det er!

Neivler: Bra du er enig!

Strand: Haha, hørtes gøy ut!

Crazy Eyed Gamer93: Fett at du har Nintendo 64!

Ine Lofthus: Aff, too bad. Kan alltids prøve ut amazon.co.uk som meg, sannsynlig du ikke er så uheldig som meg

Ash Ketchum: Ja, men digg at de endelig er her!

sictrick: Det har jeg spilt! Veldig kult
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Haha, Croc spilte jeg hos en venn for ikke så lenge siden
Love will tear us apart.
  • 0
warpath ja, spilte d en del da eg va mindre. har fortsatt spillet
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Gratulere med barndoms minnene leter litt smått etter Knights of the old Republik 1 uten hell
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
Husker de spillene, ja.
Croc var første 3D spillet jeg spilte.
Good times.

Husker også at det fantes et Croc 2, men det fikk jeg aldri spilt.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Crazy Sock Knocker: Kult!

fpsh0oter: Kult!

The Alexander: Jeg har KOTOR I & II til Xbox

Ikki-kun: Haha, Croc 2 har jeg til PC. Jeg husket hvor bra Croc var når jeg fant det for noen år siden i en billigkasse, men Croc 2 suger.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
CROC!!!!
Å herregud, bringer minner xD
Har lyst på jeg og Husker jeg spillte det masse sammen med en kompis under PS1 sin storhetstid
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Husker at jeg spilte Warpath: Jurrasic Park hos noen søskenbarn. Spilte Croc 2, men da hos en venn. Det er noen få spill jeg har nostalgiske forhold til, men som jeg uheldigvis har glemt hva het.

Bra at du fant igjen noen gode gamle spill da
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
P-Dude: Ja, bringer minner!

Matscoolio: Warpath er faktisk utrolig gøy med en kompis! Og ja, utrolig kult med slike fine titler i boks

Nå har jeg forresten prøvd begge spilla, og jeg puster dypt ut: De er fremdeles fantastiske. Spesielt Croc. Warpath er nok enda bedre med en kompis.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Ååh, Warpath: Jurrasic Park hadde jeg til PS1 før! Elsket det spillet, spesielt med tanke på at du kunne se kuttene osv på dinosaurene etter du hadde gjort skade på dem^^ Håper det kommer til PSN
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
  • Play
  • Play
Warpath var det eg spilte når foreldrene mine var borte da eg var liten Desverre oppdaget de meg til slutt, og moren min sa at hun skulle ta det bort til eg ble 15 år (som var aldersgrensen til spillet). Så no sitter eg her, snart 16 år, med en playstation 1 som ikke funker, og spillet ble nok kastet for veldig mange år siden...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!