Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har brukt morgenen på å lete litt etter noen perler jeg har tenkt på lenge. Og jeg mener at tiden er inne for å investere i disse stykkene historie.

Det jeg tenker på er Panasonic 3do, SNK Neo Geo, Atari Jaguar og Sega dreamcast. Spesielt de 2 første har jeg faktisk tenkt på siden jeg var en liten drittunge og leste CVG (Computer & videogames).

Er det noen her ute som har noen erfaring med å skaffe seg slike konsoller? Jeg er veldig skeptisk til å få sendt slike ting i posten, og jeg forstår at man omtrent bare får tak i slike ting på andre siden av "sundet".

Slik jeg ser situasjonen nå så er det kjøpers marked og jeg har lyst å slå til. Men har også veldig lyst å høre fra Dere der ute om noen har noe erfaring med bestillinger fra "over there" ?
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Handler du på seriøse nettsider som ebay og amazon er du veldig trygg. På Ebay er det enkelt å se om selgeren er seriøs, og du er vel forsikret opp mot 500$ eller noe hvis det skulle gå galt. Har ikke handlet på Amazon, men de har vel garantier for at du skal få pakken der også.

Hvis du går til mindre sider eller gjør avtaler over forumer må du såklart forhøre deg litt mer rundt for å forsikre deg om at selgeren er seriøs.

At pakken forsvinner eller blir ødelagt under frakt kan jo skje, men du kan jo ikke tenke på slikt. Det finnes farer ved alt, og i dette tilfelle har du jo egentlig ikke noe alternativ med mindre du finner en norsk butikk med det du vil ha.

Du må jo også passe på toll og alt det der. Spør selgeren om de vil vil sette verdien på pakken til under 200kr og sende pakken som en gave.

Jeg har forresten kjøpt Dreamcast fra England, og det er også noe du må passe på. Konsoller fra England funker fint. Det eneste du trenger er en annen strømkabel. Amerikanske konsoller derimot bruker jo en annen spenning så da trenger du en omformer.
This is great banter, it really is.
  • 0
Hakke peiling dessverre, good luck ihvertfall.
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Nå har jeg bare bestilt enkelt spill, men jeg har aldri hatt problemer. Men som sagt sjekk toll. Om han sender det som en gave mener jeg å huske at tolgrensa er på 1000kr. Men for sikkerhets skyld, legg til 25% i prisen i tilfelle tollvesenet sjekker pakka di. Om du gjør det si hvordan det gikk. Jeg har lenge siklet på en DreamCast.
Gud er død. Faen også.
  • 0
Som Pantz sa, så bør du holde deg til sider som Amazon og Ebay. Også burde du ha et ekstra øye åpent når du handler

Jeg for min del har bare kjøpt gamle spill, men jeg får det jeg har betalt for innen maks 1 månede.
Leafs Of Four It Some More.
  • 0
Jeg har mange ganger handlet på Amazon.com, og kan forsikre deg at det er sikkert.
You can't buy love, but you can rent it...
  • 0
FanzyPanzy: Takk for tipset angående toll! Dette var noe jeg ikke tenkte på.

Takk skal dere ha for oppløftende svar.
Jeg føler meg veldig sikker på at dette er noe jeg vil gå for, og jeg skal holde dere orientert via bloggene her om hvordan dette går.

Og til Mr. Andresen: Takk for den! Det satt så ei kulå!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!