Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg satt å byttet strenger på en av mine mange gitarer da jeg plutselig begynte å tenke på fremtiden...

Som en tunfisk i trynet slo det meg at jeg har brukt altfor mye tid på å leve i nuet.

Mine dager er helt like...

Jeg står opp sent på dagen,
suser på pc'n eller 360'n i flere timer istede for å gjøre noe fornuftig.
Trasker opp fra kjelleren for å raide kjøleskapet og så er det rett ned igjen for å se på film.
Klokken ni setter jeg meg ved tegnebordet for å jobbe med de mange seriene jeg har på gang.
I firetiden ser jeg på alt det "produktive" jeg har gjort og går misfornøyd til sengs igjen.

Hva skjedde...?

Rett før årsskiftet var jeg jo maksimalt positivt innstilt ovenfor alt.
Jeg hadde "kurert" min sosiale fobi.
Var i ferd med å oppfylle tegneseriedrømmen.
Så treffer vi 2010 og alt faller sammen igjen.

Jeg har mistet tegnelysten, har ikke snakket med venner siden før nyttår.
All min tid går med til å smelte hjernen forran skjermen.

Det er ikke slik at dette er nytt for meg.
Hvert år skjer det samme.
To skritt frem og et tilbake?
Mer som to skritt frem og trettisju tilbake.

Hvis du slår opp "latskap" i ordboken tipper jeg du finner mitt navn.
For jeg er blitt definisjonen på latskap...

Hva som må til for å komme på rett kjør for resten av livet er helt ukjent for meg akkurat nå.
Det er ikke lenge siden jeg hadde store planer, men nå er fremtiden en grøt av ting som ikke frister.

Men idag begynte jeg å tenke igjen.
Jeg kan ikke leve sånn, jeg er snart 22 og bor i min mor's kjeller, ingen jobb og snart ingen venner hvis dette fortsetter.

Det er på tide å blåse bort tåken som skjuler min fremtid.
(wow, for et cheesy utsagn)

Jeg har jo drømmer, planer jeg vil sette til livs.

Jeg vil ikke bo i en kjeller for alltid,
jeg vil ha en egen familie.

Jeg vil ikke gå på sosialen resten av livet,
jeg vil ha en fast jobb med en skikkelig inntekt.

Men mest av alt vil jeg bli en suksessfull tegner.

Jeg kan ikke gå hjemme å vente på at noen banker på døren min med en jobb.
Eller at min fremtidige bedre halvdel dukker opp utenfor døren.
Det kommer ikke til å skjer...

Jeg må ut i verden.
Bli kjent med folk,
før jeg lukker meg helt inne igjen og angsten og fobiene kommer tilbake.

Det er lett, tenker du kanskje.

Jaha, prøv å tilbringe brorparten av livet ditt i eget selskap og se hvor langt du kommer.

Jeg kommer ikke igang,
fordi jeg er redd for å mislykkes.
Man kan jo selvfølgelig ikke feile før man prøver, men jeg får meg ikke til å ta den sjansen.

Hver gang jeg har skullet få en jobb har jeg hatt noen bak meg som har sagt hva jeg skal gjøre.
Noen som har gitt meg en dytt ut på riktig sti.
Hvis ikke hadde jeg gitt opp uten å prøve.

Nå er det nok!
Det er på tide å leve sitt eget liv,
ta utfordringer.
Og feiler jeg så er det bare å gå videre, ikke henge på det å tenke på hvorfor jeg feilet.

Du er voksen nå, vis det...

Takk for din tid

TK
  • 0
Hvis du har interesse for å tegne, kanskje du kan bruke det på en litt mer "praktisk" måte, jeg tenker egentlig hva som helst av kreative yrker? En ting er sikkert, jeg skjønner at det ikke er så lett å komme seg ut av en ond sirkel når du først er der, spesielt i forhold til det sosiale, der kan jeg kjenne meg godt igjen.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Unnskyld at jeg sier det, men jeg har lite lyst til å leve som deg når jeg er 22...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
så lenge mann har folk som støtter en går alt bra. (woaw, hørtes litt ut som noe som kunne blitt sagt i en anime XD.)
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kjenner igjen noen tendenser i forhold til meg selv. Det er lett å falle inni den onde sirkelen, hvor det bare fortsetter og fortsetter, når man først er så godt inni det. Men det virker jo som om du har blitt bevisst på dette selv, og det er jo et ekstremt viktig skritt på veien. Og du har også gjort meg bevisst på dette, og det hadde jeg nok godt av. Tusen hjertelig takk for det "sparket bak".
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Wow -
Dette var meget dypt TK.

Ett tema som omfatter alle og en hver her på GR, og det er flere som kan falle i samme "felle" som deg.

Spill og moro er ikke alt.

Selvtillit er ett nøkkelord.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
@Noral
Så det du sier er at ingen her på GR har et liv utenom gaming? Utrolig dårlig gjennomtenkt kommentar fra din side.
  • 0
Siterer Hax0er:
Så det du sier er at ingen her på GR har et liv utenom gaming? Utrolig dårlig gjennomtenkt kommentar fra din side.


Det er et tama som omfatter alle her på GR, ikke noe som gjelder alle her på GR. Er man intressert i spill (eller hva som helst annet) er det fort å bli helt oppslukt, og det er noe en må passe seg litt for.

Når det er sagt ser jeg ingenting galt i og spille mye, det gjør jeg selv så til de grader. Men det er viktig at spill forblir en fritidssyssel og ikke noe en driver på med fra morgen til kveld. Det er med andre ord viktig å ha en skole eller jobb å gå til.
This is great banter, it really is.
  • 0
Napalm Scum: Jeg har vurdert mange yrker med tegning.
Innen reklame, arkitektur, design o.s.v
Men det er serietegner jeg vil bli.
Og det skal jeg også, koste hva det koste vil.

kvidogbleg: Det forstår jeg, har ikke lyst til å leve sånn lenger jeg heller.
Det er et mareritt til tider.

sonic og link: Ja det er bra, men man må klare å stå på egne bein i blandt også.

Jonas A D: Jeg har vært bevisst på det hele tiden, men jeg har prøvd å skjule sannheten fordi det har vært utrolig deilig å bare være hjemme å sløve, men en gang blir det for mye og da må man ta seg sjøl i nakken og hive seg rundt.

Noral: Sant det, min selvtillit har gått som en berg og dalbane hele livet, men det virker som den er i ferd med å stabilisere seg.
Det har omsider gått opp for meg hvor gammel jeg er...
  • 0
Du kjem nok på rett sti igjen skal du sjå;). Viktig å sette seg mål, gjerne skrive dei ned. Prøve kvar dag å komme eit skritt nærmare ;)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Wow.. Denne bloggen oppsumerer alle tanker jeg har hatt den siste tiden av livet mitt, minus kanskje det om tegning, men jeg føler det akkurat likedann på de fleste områder! Dette er kanskje litt feil å si, men det føles godt å ikke være den eneste i denne situasjonen, og denne sosiale angsten kjenner jeg meg godt igjen i, den har bare blitt værre utover det nye skoleåret... Det blir feil av meg å si at jeg har det akkurat som du, jeg har da i det minste en skole å gå til, men jeg føler noiaen gjennom hele skoledagen og klarer ikke å konversere "vanlig" om ting, hele livet mitt består av trvialiteter... Det er en forferdelig livssituasjon dette og jeg har begynt å innse hvor langt nede jeg egentlig er, men jeg har også prøvd å komme ut av syklusen, føler dog at jeg kunne gjort så mye mer! Denne apatien jeg går gjennom dag etter dag, jeg er drit lei, men vet ikke hvor jeg skal starte eller søke etter hjelp for å komme meg ut av den!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Det er bare å innstille seg rett så går det bra. Du trenger bare litt viljestykre og selvtillit.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Og selvtillit skal du få av oss GR-folket. Uansett, håper du får fikset dette problemet.. Er sikker på at du kan bli tegneserie-tegner, bare du gjør noe med det. Ingen venner du kan kontakte og snakke med?
Love will tear us apart.
  • 0
føler vi er i samme båt...

det er ingen ting som frister.. og samtidig er jeg er lei av og ikke gjøre noen ting..

har ikke gjort noe produktivt på snart 5 måneder hvor jeg slutta sommerjobben..
  • 0
det går nok bra... pfhh haha hva er det jeg sier, du kommer nok aldri ut av den kjelleren
Per aspera ad astra
  • 0
Sånn føler jeg meg skikkelig nå.

Bra blogg TommyK!
  • 0
Du bør få deg en jobb, slik at du står opp til samme tidspunkt hver dag. Dermed gleder du deg mer til å komme hjem å fortsette med tegneseriedrømmen...(greit med en fast og stabil inntekt, mens du venter på slå gjennom) Jeg tror også man setter mer pris på spilling og andre fritids-aktiviteter viss man ikke har hele morgenen/dagen/kvelden til rådighet.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Du er kanskje skolelei, men hva med tanken på å studere noe? Du har jobbet i filmbutikk, og har masse filmer hjemme og masse kunnskaper om dette. Hva med da å f. eks. studere filmvitenskap, og kanskje få en jobb innen film? Så kan du mens du studerer fortsette med tegning og andre hobbyer sånn på siden av. Hvem vet, kanskje du en gang kan dra tegneegenskapene dine inn i filmskaping, siden mange bruker tegnere for å pre-visualisere det de skal filme. Dette er sikkert et dumt forslag, for jeg tenker meg vel uansett at du har lekt deg med tanken om det.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
The Heretic: Jeg har faktisk aldri tenkt på det.
Men det kunne jo vært intressant.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Lykke til, håper du får den jobben du vil ha
Riddle me this
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!